Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2009

..

Den er svær den med døren, man kan som sagt KUN lære en hund hvad den ikke må når man tager den i det.. Måske du kan gemme dig på den anden side af døren og sidde musestille og vente og se om den går i gang med at kradse på døren, hvis den gør kan du hamre på døren og sige nej!

Det bedste råd er dog at læse den bog der hedder "hunden alene hjemme" af Roger Abrantes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Rasmine

kiwilouise skriver:

har lige siddet og læst hele tråden igennem og puhaa en omgang de 2 hysteriske K...... skal du slet ikke høre på når de kun kan komme med pisog papir gode råd kan man altid bruge men at man skal rakke folk ned på den måde hører ingen steder hjemme. er helt målløs over at du ikke går amok for jeg havde nok fået et hysterisk anfald.

ligesom at der kommer nye regler for vores børn jo ældre de bliver så må man vel også lave regler for ens dyr uden det er dyremishandling - børnene kommer altid først - held og lykke med det hele

knus fra mig som slet ikke har forstand på hunde

Undskyld, men hvem kalder du kælling?

Synes du virkelig det er hysterisk når vi kommer med vores mening om at en hund bør have vand, også om natten?

Mener du at vi bør være enige med trådstarter? -Mener du vi bør klappe hinanden på ryggen, og give hinanden ret hver gang?

Anmeld

29. juli 2009

Susan1978

MIn mening er uden at have læst nogle andre svar, at hunde hører ikke til i sengen! og ej heller i sofaen. 

Da jeg flyttede ind hos min kæreste for snart 10 år siden havde han en mani med at invitere hunden op i sengen om morgenen.

da vi ventede den store sagde jeg til ham at det gad jeg ikke mere da vi sikkert skulle til at have baby i sengen. Så fra deraf har vores hun aldrig været i sengen mere.

hun har sin hundekurv og det er hendes seng.

Det er ikke hundens behov at være i sengen eller i sofaen, det er en vane vi tillægger dem.

Derfor kan du nok regne ud at jeg ikke synes det er synd for hunden.

Anmeld

29. juli 2009

kiwilouise

Mebach skriver:

Undskyld, men hvem kalder du kælling?

Synes du virkelig det er hysterisk når vi kommer med vores mening om at en hund bør have vand, også om natten?

Mener du at vi bør være enige med trådstarter? -Mener du vi bør klappe hinanden på ryggen, og give hinanden ret hver gang?

synes i nedgør hende - man kan godt være uenig om tingene og man kan sagtens også skrive det på en pæn måde....
mange steder synes jeg godt i kunne have formuleret jer anerledes

en ting er hvordan man tænker - en anden ting er hvordan det kommer ned på papiret/computeren

blev bare rigtig sur på hendes vegne for synes bare at det var hver gang hun spurgte til råds  så kom der et nedladende svar om dyremishandling osv....

Anmeld

29. juli 2009

Mira0911

Sweet1978 skriver:

Tror ikke du kan ændre ens hunds vaner så sent, så ja synd. Og om den bliver jauloux eller ej?? Det kan jo også komme i løbet af dagen hvor den også skal vænne sig til at bebs rangerer højere og kommer i første række, så tror nok den skal finde sin nye rolle og at der bliver plads til både den og bebs. Held og lykke

Man kan sagtens ændre en hunds vaner... Vores sov os i sengen, Vi lærte ham at han skulle sove i sin egen seng - og det gør han flittigt... Han er rigtig glad for hans dejlige seng.. :O)

Så det kan godt lade sig gøre...

Her er et billede hvor han nyder at bruge den...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. juli 2009

pipsen

Har ikke lige læst alle indlæg, men vi stod i nøjagtig samme situation, da vi ventede vores første. Men jeg ville ikke have hund og baby i samme seng, så han kom altså ned af møblerne. Hunden er en del af familien og når babyen kommer ryger den en tand ned af hierakiet, sådan er det. Hvis du er meget i tvivl omkring, hvordan du skal tackle det, så synes jeg du skulle tage fat i en proffesionel. Hunden er jo ikke et menneske, men har jo en enorm kapacitet for kærlighed, så den skal behandles rigtigt. Jeg synes ikke, at det er at forkæle hunden at ligge i sengen. Men at give den nogle regler/krav, som er tydelige at forstå for hunden og så ellers masser af kærlighed (som jeg kan høre din hund allerede får). Vi har ikke haft problemer med vores vuffer og han accepterer fint at ligge i kurven. Pøj pøj med det hele.

Anmeld

29. juli 2009

Kloster

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg har lidt et problem... Min hund på 2 år har sovet i min seng siden den var hvalp. Det har aldrig rigtig generet mig som sådan, men det er jo ikke særlig hygiejnisk med alle de hundehår - og i perioder tisser den om natten, selvom den bliver luftet lige inden sengetid.

Jeg skal være mor, så tænker det er bedst at hunden bliver smidt ud ad soveværelset. Helst inden bebz ankommer, for ellers bliver den nok meget jaloux.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få mig selv til det.. Den er jo så knyttet til mig - og så vil den jo være alene i gangen når jeg er på arbejde, samt om natten.. Det er meget alenetid!

Hvad mener i? Skal den ud fra soveværelset grundet babys ankomst eller ej?

Hej hej.

Nu har jeg e læst allllllllle de indlæg der er blevet skrevet, men men men.... Du har en HUND!

Og ja hunde har følelser, men slet ikke i sammenligning med vi menneskers.
Hvis din hun ikke er renlig (synes jeg kunne læse, den kunne finde på at tisse og have aff inde) har det højst sandsynligt noget at gøre med, at den har forvirring over hvad plads den har i hirakiet.

Du er menneskets - du bestemmer. Jeg går (stille) ud fra, du ikke har gået til træning med din hund og derved ikke har fået nogle redskaber til, hvordan man er som fører.
Et råd hertil kan være, at du skynder dig på bib og låner bøger om lederskab over for en hund.
Jeg dunker dig bestemt ikke oven i hovedet. Bare et råd fra mig og med min erfaring. Vi har nemlig også brændt nallerne engang, da vi havde hund for første gang.

Og svar på dig spørgsmål: Ja den skal bestemt ud af din seng (og andre møbler) før babyen kommer. Og om den skal være i dit soveværelse (som faktisk kun er alfahan og alfahun der sover bedst, må blive din vurdering i takt med, du tager lederskabet overfor DIN familie inden babyen kommer

Kloster

Anmeld

29. juli 2009

Betina88

Hejsa ,,

Jeg synes den burde ha' sin egen kurv at ligge i , så de hundehår ka' komme væk fra sengen ..

Men jeg ka' virkelig godt forstå at du ikk' ka' få dig selv til det , for det er jo en nuttet hund du ha' hos dig ..

Men selvfølgelig bestemmer du helt selv , hva' du vil ..

Det er osse ligesom at få sit barn til at ligge i sin egen seng og ikk' op i forældrenes seng , hvis du forstår , hva' jeg mener ..

Anmeld

29. juli 2009

Smukkert

kiwilouise skriver:

har lige siddet og læst hele tråden igennem og puhaa en omgang de 2 hysteriske K...... skal du slet ikke høre på når de kun kan komme med pisog papir gode råd kan man altid bruge men at man skal rakke folk ned på den måde hører ingen steder hjemme. er helt målløs over at du ikke går amok for jeg havde nok fået et hysterisk anfald.

ligesom at der kommer nye regler for vores børn jo ældre de bliver så må man vel også lave regler for ens dyr uden det er dyremishandling - børnene kommer altid først - held og lykke med det hele

knus fra mig som slet ikke har forstand på hunde

Hvor er det dog dejligt at du kan se det, for jeg fik jo fortalt af Mebach at jeg skulle læse hvad der egentlig stod og slappe af.. Så rart jeg ikke er ene om at blive stødt af det.. Men hey, jeg har være her længe og det er de samme k...... der ter sig sådan og det nytter absolut intet at hidse sig op over det, for de kan ikke SELV se det.

Hunden sover stadig hos mig. Venter lige til weekenden med at afvænne den.. Bliver barskt, for både den og mig.
Den har været 100% renlig siden igår, så det glæder jeg mig meget over .

Anmeld

29. juli 2009

Trolde_mor

Macrolf skriver:

Ej, hold nu op.. Det har INGEN virkning.. Hunden aner virkeligt ikke at det er den der har tisset og det er efter den du tørrer op. Hvis du kan tage den i det lige når den tisser, så lad vær at skælde ud, bare skynd dig at tage den med udenfor og ros den så rigtigt meget når den tisser udenfor..

Med vores hunde igennem årene har vi altid når vi har taget dem i det, sagt puuuuh og tørret det op, hvis det var svært at lærer dem det. Og det har haft den sidste virkning. Ingen skæld ud, men blot et puuh, som i puh er lugter... Ikke vredt bare sukkende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.