Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.205 visninger
152 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

Smukkert

Jeg har lidt et problem... Min hund på 2 år har sovet i min seng siden den var hvalp. Det har aldrig rigtig generet mig som sådan, men det er jo ikke særlig hygiejnisk med alle de hundehår - og i perioder tisser den om natten, selvom den bliver luftet lige inden sengetid.

Jeg skal være mor, så tænker det er bedst at hunden bliver smidt ud ad soveværelset. Helst inden bebz ankommer, for ellers bliver den nok meget jaloux.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få mig selv til det.. Den er jo så knyttet til mig - og så vil den jo være alene i gangen når jeg er på arbejde, samt om natten.. Det er meget alenetid!

Hvad mener i? Skal den ud fra soveværelset grundet babys ankomst eller ej?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

Honningblomst

Nu kender jeg ikke din hund eller så meget til hunde og børn...men om den sover ved jer om natten eller ej, betyder det noget....mener bare at den j er overalt i jeres hjem alligevel..
Jeg ville dog nok sørge for den lille havde egen seng tæt op af din, så ikke de lå sammen sammen...men altså nej, jeg tror  faktisk bare jeg havde ladet hunden være-smiler
Knus Eva...og sikke da en kær lille vovse..

Anmeld

27. juli 2009

Smukkert

Eva skriver:

Nu kender jeg ikke din hund eller så meget til hunde og børn...men om den sover ved jer om natten eller ej, betyder det noget....mener bare at den j er overalt i jeres hjem alligevel..
Jeg ville dog nok sørge for den lille havde egen seng tæt op af din, så ikke de lå sammen sammen...men altså nej, jeg tror  faktisk bare jeg havde ladet hunden være-smiler
Knus Eva...og sikke da en kær lille vovse..

Det skal lige siges mit soveværelse er ovenpå, så hvis den ryger ud, så får den ingen adgang til soveværelset nogensinde og så vil der heller ikke vrimle med hundehår .. ja eller afføring.

Anmeld

27. juli 2009

Tina2

Tror også jeg bare ville lade den putte i sengen- evt i fodenden:-)

Har selv min dejlige kat Julius, som også ind imellem sover hos mig i sengen og jeg kan nu heller ikke nænne at smide den ud:-) Jeg synes vist det er ligeså hyggeligt som den gør;-)

Anmeld

27. juli 2009

Sweet1978

Tror ikke du kan ændre ens hunds vaner så sent, så ja synd. Og om den bliver jauloux eller ej?? Det kan jo også komme i løbet af dagen hvor den også skal vænne sig til at bebs rangerer højere og kommer i første række, så tror nok den skal finde sin nye rolle og at der bliver plads til både den og bebs. Held og lykke

Anmeld

27. juli 2009

Tina2

Mælkebøttebarn skriver:

Det skal lige siges mit soveværelse er ovenpå, så hvis den ryger ud, så får den ingen adgang til soveværelset nogensinde og så vil der heller ikke vrimle med hundehår .. ja eller afføring.

Ja ok, er selvfølgelig ikke så fedt hvis den skider i sengen

Anmeld

27. juli 2009

linemus

Jeg har haft alle mine børn til at sove med mig i sengen, da de var babyer - nogle mere end andre. Det er meget nemmere (for mig) at amme liggende, og så blev de nogen gange liggende. En af dem sov også bedst sammen med mig.

Så jeg ville sørge for, at hunden fik sin egen soveplads, for en seng fyldt med hundehår og en lille baby hænger ikke sammen i mit hoved. Og du skriver selv, at det skal være nu, så den ikke bliver jalous - det synes jeg, er en god idé.

Hvordan du gør, har jeg desværre ingen råd til.

- Line

Anmeld

27. juli 2009

Becks

Jeg sys du skal anskaffe dig en hundekurv og rigtig goere den laekker og sove i, stil den i sovevaerelset... Put evt. en gammel troeje i, som dufter af dig...
Jeg kunne forestille mig den blev mere jaloux paa dig og baby, ved at den kommer ud fra sovevaerelset... Saa proev dig frem med en kurv og en gammel troeje fra dig...

Skoen hund du har dig

Knus

Anmeld

27. juli 2009

Smukkert

Beck skriver:

Jeg sys du skal anskaffe dig en hundekurv og rigtig goere den laekker og sove i, stil den i sovevaerelset... Put evt. en gammel troeje i, som dufter af dig...
Jeg kunne forestille mig den blev mere jaloux paa dig og baby, ved at den kommer ud fra sovevaerelset... Saa proev dig frem med en kurv og en gammel troeje fra dig...

Skoen hund du har dig

Knus

Tak for rådet, men jeg tvivler stærkt på den ville blive liggende i sin kurv.. Den sover normalt HELT oppe ved mit hovede.. Så tæt på moar som muligt..
Hvis den skal ud, så skal den vænnes til det allerede nu, så den netop ikke føler den er smidt ud på grund af babyen..

Jeg synes det er smadder synd og mit hjerte brister snart ved at skulle lade den sove i sin kurv i gangen nedenunder, men jeg er jo nødt til at tænke på hvad der er bedst for den lille baby. Det er jo ikke kun mig længere, så hunden skal være mere hund end baby nu. .... Men iiih det er svært .

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Herhjemme går vi netop med samme spørgsmål..
Vi har min golden retriever og vores fælles gravhundebl. De sover begge i sengen, Casie (Golden retriever) sover i fodenden og Fanni (gravhundenbl.) sover under min dyne ved mine knæhaser...
Dette soveritual har vi ALTID haft, men jeg tror faktisk det er mig der kommer til at savne det mest, jeg tror vi har tendens til at tilægge vores dyr følelser og savn som de nok i virkeligheden ikke føler...

Men igen det er liiidt anderledes herhjemme for vi har jo 2 = selvskab, vi har bestemt at de skal ud af soveværelset, men har valgt en mellemløsning, med en Babygate for døren og en lækker varm hundekurv på den anden side af gaten, så kan jeg se, høre og sludre med dem, og de har deres helt eget..

Jeg tror netop DET er løsningen for os...

Jeg tror nu, når din vovse er så lille, at det godt kan lade sig gøre den blev ved med at sove i dit soveværelse, jeg ville være mere bekymret for urin/afføring end for lidt hundehår

Håber du kunne bruge det til bare lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.