Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

Ja undskyld nu blive jeg nød til at svare igen og undskyld på forhånd at det lyder lidt hård men jeg bliver sgu lidt ked på den hund vejne.

Det er altså dyremishandling at tage vandet fra en hund det må man ikke gøre ALLE dyr skal have adgang til vand 24:7 lige som vi selv skal.

den har brug for vand og laaaange gå ture min. 2 gange om dagen hvis man ikke kan udfylde dens behov jamen så skal man heller ikke have hund 

og ja så kun i sgu jore mig ned men hold da op jeg ikke kan forstå din holdning. 

Diana der bliver nød til at stoppe med at læse i denne tråd mere...

Ja, lad du hellere være med det!
Skulle jeg så kalde dig for babymishandler når du har dyr og barn i samme seng?!

Nej vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

LineD

Diana... skriver:

Ja undskyld nu blive jeg nød til at svare igen og undskyld på forhånd at det lyder lidt hård men jeg bliver sgu lidt ked på den hund vejne.

Det er altså dyremishandling at tage vandet fra en hund det må man ikke gøre ALLE dyr skal have adgang til vand 24:7 lige som vi selv skal.

den har brug for vand og laaaange gå ture min. 2 gange om dagen hvis man ikke kan udfylde dens behov jamen så skal man heller ikke have hund 

og ja så kun i sgu jore mig ned men hold da op jeg ikke kan forstå din holdning. 

Diana der bliver nød til at stoppe med at læse i denne tråd mere...

Jeg tror mange trænere/dyrlæger ser forskelligt på det..
Da jeg i sin tid fik min første hund (hun er desværre død nu) fik jeg at vide af avleren at når man var i processen med at gøre dem renlige var det en god ide at tage vandet fra dem fra kl 24 - til kl 05 næste morgen, jeg gjorde det et par dage, men da hun ingen problemer havde med at holde sig fik hun det igen..

Siden har alle mine vovser altid haft vand 24-7...

Så jeg tror ikke som sådan det er livsfarligt de ikke har vand om natten...

Men vi er jo alle så forskellige som hundeejere

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, lad du hellere være med det!
Skulle jeg så kalde dig for babymishandler når du har dyr og barn i samme seng?!

Nej vel?

det der ikke regler om man ikke må. men det må du gerne.

Men jeg nægter da i det midste ikke min hund el barn vand.

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

det der ikke regler om man ikke må. men det må du gerne.

Men jeg nægter da i det midste ikke min hund el barn vand.

Som Line skriver er der heller ikke "regler" for at hunde SKAL have vand om natten, når de skal gøres renlige!

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, den ved udemærket godt jeg ik vil have det, men hvad gør jeg lige når jeg aldrig ser den gøre det??

Tror ikke det er for at markere sig.. Tror det er for at undgå at jeg ser den gør det, så hvis den skal tisse så gør den det om natten, så den ikke får skæld ud hvis jeg ser den gøre det om morgenen inden den kommer ud. Det kan også være det er morgengåturen jeg skal forlænge, så den kommer af med ALT og så den måske tænker, at den kan holde sig til morgengåturen.. Den siger aldrig selv til hvis den skal ud.. Det gør det når jeg ikke ser det, bevidst .

Hm... tror du kan have delvist ret...
Den gør det når du ikke ser det... Fordi den tror den ikke må tisse? Så jeg på et tidspunkt i "det er mig eller hunden" hvor hunden troede den fik skæld ud for at tisse, så den skjulte det hvor den kunne...
Så den holder sig nok også på aftengåturen og forsøger at holde sig indendørs også, om natten kan den så ikke længere holde sig og bliver nødt til at gøre det...

Kunne godt lyde som at det var det?
Men igen, den gør det samme sted, og burde den jo ikke nødvendigvis hvis det blot er for at holde sig.

Når den kommer af med noget udenfor, laver du så "babystemme" og siger eks. "dyyyyyyygtiiiiig, hvor er du bare dyyyyygtig" kæler for den og viser den stedet den har gjort og igen roser med "dyyyyyyyygtig"?

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

LineD skriver:

Jeg tror mange trænere/dyrlæger ser forskelligt på det..
Da jeg i sin tid fik min første hund (hun er desværre død nu) fik jeg at vide af avleren at når man var i processen med at gøre dem renlige var det en god ide at tage vandet fra dem fra kl 24 - til kl 05 næste morgen, jeg gjorde det et par dage, men da hun ingen problemer havde med at holde sig fik hun det igen..

Siden har alle mine vovser altid haft vand 24-7...

Så jeg tror ikke som sådan det er livsfarligt de ikke har vand om natten...

Men vi er jo alle så forskellige som hundeejere

det kan godt være det ikke er livsfarligt men det kan det sgu blive vi bliver da heller ikke nægtet vand. 

Hvorfor gøre noget der kan risiker at ens kæreste eje kan dehydrere. Men søde Line jeg blive nød til ikke at læse her inde mere for det rammer mig sgu lidt da dyr er mit hjerte lige som Lucas og de skal sgu have det god og det har de sgu ikke hvis de ikke har vand.

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Hm... tror du kan have delvist ret...
Den gør det når du ikke ser det... Fordi den tror den ikke må tisse? Så jeg på et tidspunkt i "det er mig eller hunden" hvor hunden troede den fik skæld ud for at tisse, så den skjulte det hvor den kunne...
Så den holder sig nok også på aftengåturen og forsøger at holde sig indendørs også, om natten kan den så ikke længere holde sig og bliver nødt til at gøre det...

Kunne godt lyde som at det var det?
Men igen, den gør det samme sted, og burde den jo ikke nødvendigvis hvis det blot er for at holde sig.

Når den kommer af med noget udenfor, laver du så "babystemme" og siger eks. "dyyyyyyygtiiiiig, hvor er du bare dyyyyygtig" kæler for den og viser den stedet den har gjort og igen roser med "dyyyyyyyygtig"?

Jeg tror ikke den er bange for at tisse, men bange for at gøre det indenfor, og det er ikke samme sted på gulvtæppet.. Stuen er stor og den gør det tilfældige stedet, men vi sover jo ovenpå, så den går nedenunder for at gøre det.

Den holder sig heller ikke ved aftengåturen, men den venter ikke til morgengåturen.

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Ja, men ikk hver gang.. Skal jeg nok til at gøre

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Diana... skriver:

det kan godt være det ikke er livsfarligt men det kan det sgu blive vi bliver da heller ikke nægtet vand. 

Hvorfor gøre noget der kan risiker at ens kæreste eje kan dehydrere. Men søde Line jeg blive nød til ikke at læse her inde mere for det rammer mig sgu lidt da dyr er mit hjerte lige som Lucas og de skal sgu have det god og det har de sgu ikke hvis de ikke har vand.

Helt iorden
Mine er nu også mine små børn
Knus Line, hvis hunde også har vand altid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.