Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

Jamen du har jo besluttet dig kan jeg jo høre så det vel lige meget med hvad vi siger   Men jeg synes det er synd og hvis du skifter sengetøj og støvsuger hverdag så der sgu ikke noget der og som Eva skrive så kan den lille ny jo sove i sin egen seng fra starten. 
Hmm her er mine dyr ikke bare en hund og katte osv det er os mine børn hele vejen igennem. 
Og hvis du synes det bare er en hund jamen så skal den vel bare ud af soveværelset. 

Knus Diana som synes det er synd. og her er det overhoved ikke et problem tros en hund stor langhårdet der fælder meget og 2 katte der alle er i sengen men mit soveværelse er meget RENT det bliver gjort rent hver dag som resten af hytten.

Jeg føler jo at den er min lille baby, men det er jo også forkert at jeg har gjort den til det, for nu FÅR jeg en lille baby og så skal den være hund.

Ja, man kan gøre rent hver dag og skifte tit sengetøj, men jeg tror ikke liiiige det er dét jeg har overskud til med en nyfødt.

Ville ønske der var en hundepsykolog herinde, som kunne svare på om det i virkeligheden er synd eller om det bare er os mennesker der får dårlig samvittighed...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg føler jo at den er min lille baby, men det er jo også forkert at jeg har gjort den til det, for nu FÅR jeg en lille baby og så skal den være hund.

Ja, man kan gøre rent hver dag og skifte tit sengetøj, men jeg tror ikke liiiige det er dét jeg har overskud til med en nyfødt.

Ville ønske der var en hundepsykolog herinde, som kunne svare på om det i virkeligheden er synd eller om det bare er os mennesker der får dårlig samvittighed...

Altså det jo bare og ringe til en hvis du ikke kan bruge vores svar  Men jeg synes nu ikke det er svært at svare på for man kan jo se det på hunden prøv en enkelt nat og se hvordan den har det med det så kan du jo se om den er ked af det eller ikke hvis den er ked hvad den selvfølgelig vil være jamen så kan du jo os se det er synd. 

Nej det kan godt være du ikke har det, men når man har dyr og små børn skal man jo altså støvsuge alligevel hverdag. der mange der ikke har så meget overskud når de lige har født det havet jeg heller ikke selv men det var bare en SKAL ting i min verden fordi jeg havet dyr så det er noget der virkeligt er vigtigt for mig os selv om jeg lige havet født. og det tog mig 15 min at støvsuge hele huset og 2 min at skifte senge tøj og så kunne jeg sove bagefter DEJLIGT. 

Jeg har en søster der har spesiale (staves) i hunde og mill andre dyr men jeg kan ikke lige få fat på hende hun er på arbejde men jeg vil godt vende tilbage med hendes svar. 

Hvornår er det nu du har termin? er det i norvember? hvis du beslutter der for om den skal ud så synes jeg ikke du skal tvivle og gøre det nu for det er vigtigt den når og vende sig til det inden bebsen kommer og har været van til det et stykke tid. 

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Jeg har lidt et problem... Min hund på 2 år har sovet i min seng siden den var hvalp. Det har aldrig rigtig generet mig som sådan, men det er jo ikke særlig hygiejnisk med alle de hundehår - og i perioder tisser den om natten, selvom den bliver luftet lige inden sengetid.

Jeg skal være mor, så tænker det er bedst at hunden bliver smidt ud ad soveværelset. Helst inden bebz ankommer, for ellers bliver den nok meget jaloux.

Mit problem er bare, at jeg ikke kan få mig selv til det.. Den er jo så knyttet til mig - og så vil den jo være alene i gangen når jeg er på arbejde, samt om natten.. Det er meget alenetid!

Hvad mener i? Skal den ud fra soveværelset grundet babys ankomst eller ej?

Vi har tænkt på det samme, og er kommet frem til at den lille Cisco skal ligge i soveværelset, men i sin lille hulekurv.  Den står kun inde i soveværelset og det gør den mere eftertragtet (han kommer kun i soveværelset når vi skal sove, så der er ikke adgang til den om dagen)

(ja, tog da lige et par billeder så du kunne se det, man er vel glad for sin hund hehe)

Vi øver det allerede nu, og det fungere rigtig godt. I nat kom han slet ikke op i sengen (han plejer at hoppe op når vi sover, den bandit) Han er stadig inde i soveværelset tæt på mor og far og føler sig ikke udenfor. Er der nogle dage hvor han er mere kontaktsøgende er hans seng ved siden af så jeg ligger mig til at sove med en arm hos ham - han gider det dog ikke for længe ad gangen mere

Men ja, så kommer der ikke hundehår i sengen, andet end dem vi evt. har på kroppen.
Det at din hund ikke så godt kan holde sig, kan i måske afhjælpe ved at genlære den metoden i brugte da den var hvalp. Hjalp med min gamle hund. Ham her har der så ikke været noget med

Held og lykke med det
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

Altså det jo bare og ringe til en hvis du ikke kan bruge vores svar  Men jeg synes nu ikke det er svært at svare på for man kan jo se det på hunden prøv en enkelt nat og se hvordan den har det med det så kan du jo se om den er ked af det eller ikke hvis den er ked hvad den selvfølgelig vil være jamen så kan du jo os se det er synd. 

Nej det kan godt være du ikke har det, men når man har dyr og små børn skal man jo altså støvsuge alligevel hverdag. der mange der ikke har så meget overskud når de lige har født det havet jeg heller ikke selv men det var bare en SKAL ting i min verden fordi jeg havet dyr så det er noget der virkeligt er vigtigt for mig os selv om jeg lige havet født. og det tog mig 15 min at støvsuge hele huset og 2 min at skifte senge tøj og så kunne jeg sove bagefter DEJLIGT. 

Jeg har en søster der har spesiale (staves) i hunde og mill andre dyr men jeg kan ikke lige få fat på hende hun er på arbejde men jeg vil godt vende tilbage med hendes svar. 

Hvornår er det nu du har termin? er det i norvember? hvis du beslutter der for om den skal ud så synes jeg ikke du skal tvivle og gøre det nu for det er vigtigt den når og vende sig til det inden bebsen kommer og har været van til det et stykke tid. 

Min hund har det FOR godt tror jeg.. Også derfor den ikke hele tiden er renlig.. Jeg har ikke skældt den nok ud, når den har lavet ulykker, så jeg skal virkelig til at opdrage den, for ellers holder jeg den ikke ud i længden, selvom jeg elsker den af hele mit hjerte.

Jeg vil også vænne den til at sove selv inden jeg føder.. Spørgsmålet er bare lige HVORDAN jeg gør det.. Hvis jeg kommer ned til den om morgenen og den har lavet ulykker, må jeg så skælde den ud? For jeg har jo ikke set at den har gjort det... Synes det er indviklet

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Min hund har det FOR godt tror jeg.. Også derfor den ikke hele tiden er renlig.. Jeg har ikke skældt den nok ud, når den har lavet ulykker, så jeg skal virkelig til at opdrage den, for ellers holder jeg den ikke ud i længden, selvom jeg elsker den af hele mit hjerte.

Jeg vil også vænne den til at sove selv inden jeg føder.. Spørgsmålet er bare lige HVORDAN jeg gør det.. Hvis jeg kommer ned til den om morgenen og den har lavet ulykker, må jeg så skælde den ud? For jeg har jo ikke set at den har gjort det... Synes det er indviklet

Jeg har aldrig skældt min lille hund ud medmindre den var i gang med det. Den kan jo ikke længere huske det er den, og så tror det jo bare at den får skæld ud hver gang du kommer og siger godmorgen og forbinder det så med noget dårligt.

Jeg har trænet min hund positivt. Når den var i gang med noget den ikke måtte, lavede jeg en dyb brummende stemme og så den i øjnene og ignorerede den ellers, og roste den så helt overstatisk når den gjorde noget godt, også selvom det var i få sekunder, og selvfølgelig imens.
På den måde vil den gøre alt for at opnå ros og undgå at blive ignoreret

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Jeg har aldrig skældt min lille hund ud medmindre den var i gang med det. Den kan jo ikke længere huske det er den, og så tror det jo bare at den får skæld ud hver gang du kommer og siger godmorgen og forbinder det så med noget dårligt.

Jeg har trænet min hund positivt. Når den var i gang med noget den ikke måtte, lavede jeg en dyb brummende stemme og så den i øjnene og ignorerede den ellers, og roste den så helt overstatisk når den gjorde noget godt, også selvom det var i få sekunder, og selvfølgelig imens.
På den måde vil den gøre alt for at opnå ros og undgå at blive ignoreret

Ja, sådan har jeg også altid gjort det.. Men tror jeg godt min hund ved.. Skal ikke kunne sige hvor kloge hunde er, men den går altid nedenunder for at tisse/skide i min stue om natten, fordi så ved den jeg ikke skælder den ud.. SER det jo ikke..

Jeg var begyndt at prøve at skælde den ud når jeg kom hjem og den havde lavet ulykker, fordi jeg var så træt af det.. Så stoppede den med det, men så stod den istedet op tidlig morgen, før mig, og lavede det den skulle.. istedet for at holde sig til jeg var oppe og den kom ud at gå..

Det kan også være jeg går for lidt med den.. Jeg skal måske gå nogle længere ture om aftenen og så fjerne dens mad og vand om aftenen..

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Takker, men tænker nu mest på hygiejnen.. Det er sundere hvis den ikke er i rummet.. Så er der jo ingen hundehår (den fælder meeeget) og eller ingen risiko for urin på gulvet.
Vil gerne have der er CLEAN der hvor babyen skal sove.

Du vil altid får hundehår med ind i soveværelset, du har det på huden, i håret osv. så du kan kun have det CLEAN hvis du ingen hund har.

Selvfølgelig er det en god ide at børste den da det vil mindske alle de hår rundt omkring. Jeg børster Cisco hver eneste dag.

Men dit barn vil jo blive udsat for hår over det hele i hjemmet. Mange vælger også at lade deres spædbørn ligge i sofaen og sove til at starte med hvis de har svært ved at sove, og der er jo også en masse hundehår?

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Du vil altid får hundehår med ind i soveværelset, du har det på huden, i håret osv. så du kan kun have det CLEAN hvis du ingen hund har.

Selvfølgelig er det en god ide at børste den da det vil mindske alle de hår rundt omkring. Jeg børster Cisco hver eneste dag.

Men dit barn vil jo blive udsat for hår over det hele i hjemmet. Mange vælger også at lade deres spædbørn ligge i sofaen og sove til at starte med hvis de har svært ved at sove, og der er jo også en masse hundehår?

Har soveværelset ovenpå, så der vil ikke komme ret mange hår deroppe hvertfald, hvis hunden ikke var der..

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg har aldrig skæld min hund ud ej oki 1 gang og det var fordi den hoppet op i min mave da jeg var gravid og det gjorde SIND SYGT ond og der kom jeg til at skælde den ud. forellers har jeg bare brugt ordet NEJ og DYGTIG osv hævet tonen lidt når det har være nej og fy og sådan en sød tone når den har været dygtig osv hunde forstå ikke det at få skæld ud og de midste respekten for deres ejer osv vi kan tydelig mærke forskel her hjemme min mand har skæld jackie meget ud hvor jeg bare har opdraget, jackie lystre næsten ikke til min mand normindre han siger det som mig og han har SÅ meget respekt for mig virkelig meget. har du ikke gået til hunde træning med den?
Hov og nej du må ikke skælde den ud hvis du ikke har taget den på fast gerning for det forstå den ikke så tror den at det den gør lige på det tidspunkt er forkert selv om det ikke er det.

Nåå men jeg kom endelig igennem til min søster og hun siger det kommer helt and på hundens personlighed hvis den står og hyler natten langt så er det synd hvis den ikke gør det så har den det oki med det. 

Hun personligt synes så os det er synd især fordi der en anden der tager dens plads og det er i forvejen meget hård for en hund og hun ville aldrig gøre det. Hun synes i staden for du skulle lære den at den ikke må være i sengen det vil sige hver gang den hopper op i løbet af natten så sætter du den på gulvet men en høj tone af NEJ og roser den så når den er på gulvet det er nemmere at acceptere for hunden. 

Knus Diana der synes du skal starte til noget træning med den og begynde at lære den at blive renlig inden barnet kommer i staden for at straffe den med at komme ud af værelset.

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, sådan har jeg også altid gjort det.. Men tror jeg godt min hund ved.. Skal ikke kunne sige hvor kloge hunde er, men den går altid nedenunder for at tisse/skide i min stue om natten, fordi så ved den jeg ikke skælder den ud.. SER det jo ikke..

Jeg var begyndt at prøve at skælde den ud når jeg kom hjem og den havde lavet ulykker, fordi jeg var så træt af det.. Så stoppede den med det, men så stod den istedet op tidlig morgen, før mig, og lavede det den skulle.. istedet for at holde sig til jeg var oppe og den kom ud at gå..

Det kan også være jeg går for lidt med den.. Jeg skal måske gå nogle længere ture om aftenen og så fjerne dens mad og vand om aftenen..

Hm... roser du den når den gør det udenfor, på trods af at den er 2 år?
Roser altid min, og han logre altid med halen bagefter. nærmest stolt "se hvad jeg har lavet, mor" Hehe

Hunde er enormt kloge More than we give them credit for (kunne ik lige huske det på dansk hehe)

Hm hvor meget går du med den? Og er det lige inden du går i seng og lige så snart du står op?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.