Jeg har lidt et problem... Min hund på 2 år har sovet i min seng siden den var hvalp. Det har aldrig rigtig generet mig som sådan, men det er jo ikke særlig hygiejnisk med alle de hundehår - og i perioder tisser den om natten, selvom den bliver luftet lige inden sengetid.
Jeg skal være mor, så tænker det er bedst at hunden bliver smidt ud ad soveværelset. Helst inden bebz ankommer, for ellers bliver den nok meget jaloux.
Mit problem er bare, at jeg ikke kan få mig selv til det.. Den er jo så knyttet til mig - og så vil den jo være alene i gangen når jeg er på arbejde, samt om natten.. Det er meget alenetid!
Hvad mener i? Skal den ud fra soveværelset grundet babys ankomst eller ej?
Vi har tænkt på det samme, og er kommet frem til at den lille Cisco skal ligge i soveværelset, men i sin lille hulekurv. Den står kun inde i soveværelset og det gør den mere eftertragtet (han kommer kun i soveværelset når vi skal sove, så der er ikke adgang til den om dagen)
(ja, tog da lige et par billeder så du kunne se det, man er vel glad for sin hund

hehe)
Vi øver det allerede nu, og det fungere rigtig godt. I nat kom han slet ikke op i sengen (han plejer at hoppe op når vi sover, den bandit) Han er stadig inde i soveværelset tæt på mor og far og føler sig ikke udenfor. Er der nogle dage hvor han er mere kontaktsøgende er hans seng ved siden af så jeg ligger mig til at sove med en arm hos ham - han gider det dog ikke for længe ad gangen mere

Men ja, så kommer der ikke hundehår i sengen, andet end dem vi evt. har på kroppen.
Det at din hund ikke så godt kan holde sig, kan i måske afhjælpe ved at genlære den metoden i brugte da den var hvalp. Hjalp med min gamle hund. Ham her har der så ikke været noget med

Held og lykke med det
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld