Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

Jeg har aldrig skæld min hund ud ej oki 1 gang og det var fordi den hoppet op i min mave da jeg var gravid og det gjorde SIND SYGT ond og der kom jeg til at skælde den ud. forellers har jeg bare brugt ordet NEJ og DYGTIG osv hævet tonen lidt når det har være nej og fy og sådan en sød tone når den har været dygtig osv hunde forstå ikke det at få skæld ud og de midste respekten for deres ejer osv vi kan tydelig mærke forskel her hjemme min mand har skæld jackie meget ud hvor jeg bare har opdraget, jackie lystre næsten ikke til min mand normindre han siger det som mig og han har SÅ meget respekt for mig virkelig meget. har du ikke gået til hunde træning med den?
Hov og nej du må ikke skælde den ud hvis du ikke har taget den på fast gerning for det forstå den ikke så tror den at det den gør lige på det tidspunkt er forkert selv om det ikke er det.

Nåå men jeg kom endelig igennem til min søster og hun siger det kommer helt and på hundens personlighed hvis den står og hyler natten langt så er det synd hvis den ikke gør det så har den det oki med det. 

Hun personligt synes så os det er synd især fordi der en anden der tager dens plads og det er i forvejen meget hård for en hund og hun ville aldrig gøre det. Hun synes i staden for du skulle lære den at den ikke må være i sengen det vil sige hver gang den hopper op i løbet af natten så sætter du den på gulvet men en høj tone af NEJ og roser den så når den er på gulvet det er nemmere at acceptere for hunden. 

Knus Diana der synes du skal starte til noget træning med den og begynde at lære den at blive renlig inden barnet kommer i staden for at straffe den med at komme ud af værelset.

Hvorfor skal du ligesom Eva skrive "Knus, som bla bla bla"????
Synes det virker lidt nedladende når man skriver sin mennig i 3. person..

Nå, men den piver aldrig..

Og med skælde ud mener jeg at jeg siger NEJ til den.. Så du lægger nok bare noget andet i ordet end jeg gør .

Den forstår altså godt hvis den har gjort noget og jeg skælder den ud for det, for så tager jeg den hen til den ulykke og siger "hvad er det? Føøj" og så skammer den sig.. Nogle gange skal jeg bare kigge på den, så ved det at den har lavet ulykker... så jeg tror sq ikke på at den har glemt det............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, sådan har jeg også altid gjort det.. Men tror jeg godt min hund ved.. Skal ikke kunne sige hvor kloge hunde er, men den går altid nedenunder for at tisse/skide i min stue om natten, fordi så ved den jeg ikke skælder den ud.. SER det jo ikke..

Jeg var begyndt at prøve at skælde den ud når jeg kom hjem og den havde lavet ulykker, fordi jeg var så træt af det.. Så stoppede den med det, men så stod den istedet op tidlig morgen, før mig, og lavede det den skulle.. istedet for at holde sig til jeg var oppe og den kom ud at gå..

Det kan også være jeg går for lidt med den.. Jeg skal måske gå nogle længere ture om aftenen og så fjerne dens mad og vand om aftenen..

Hvor tit går du da med den og hvor lang tid per tur?

Du må aldrig fjerne dens vand den skal have mulighed for at få noget at drikke når den har brug for det og der er VIGTIGT.

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Hm... roser du den når den gør det udenfor, på trods af at den er 2 år?
Roser altid min, og han logre altid med halen bagefter. nærmest stolt "se hvad jeg har lavet, mor" Hehe

Hunde er enormt kloge More than we give them credit for (kunne ik lige huske det på dansk hehe)

Hm hvor meget går du med den? Og er det lige inden du går i seng og lige så snart du står op?

Ja, nogle gange.. Ikke hver gang .

Går med den lige inden jeg går i seng og lige når jeg står op.. Men det er kun korte ture, så skal nok gå lidt længere om aftenen.

Den har mad og vand 24-7, så tror det er der jeg skal ændre noget også..

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Det ville jo så være en løsning, men som du selv siger, så synes jeg det synd .. Det minder for meget om fangeskab.. ..
Men gad vide om det ER synd, eller det bare er os mennesker der føler det??

Her tror jeg vi har en tildens til at ligge vores egne følelser overpå hunden.
Den får sig jo en dejlig hule, som kun tilhører den. Her føler den sig tryg og ligger med dens yndlingstæpper, duften af mor og den slæber sikkert en masse lejetøj derind.

Mange hunde elsker deres transportkasser, som er små indelukkede kasser, men hunde elsker huler at "gemme" sig i

Min hund elsker sin huleseng og hans forældre "slås" altid med hans tanter om at komme derind..
Ciscos opdrætter fortalte mig, at den ene gang, gik hans mor frem og tilbage i 20 min. før en af hundene fik "stress" af det og rejste sig og gik ud af transportkassen, så krøb hun derind.
Men hun brugte 20 min. Så gerne ville hun derind Så det er for os det ville være fangeskab, ikke for hunden

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

Hvor tit går du da med den og hvor lang tid per tur?

Du må aldrig fjerne dens vand den skal have mulighed for at få noget at drikke når den har brug for det og der er VIGTIGT.

Nu kender jeg altså mange der tager vandet fra deres dyr om aftenen... ? :s

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, nogle gange.. Ikke hver gang .

Går med den lige inden jeg går i seng og lige når jeg står op.. Men det er kun korte ture, så skal nok gå lidt længere om aftenen.

Den har mad og vand 24-7, så tror det er der jeg skal ændre noget også..

Syntes ikke du skal ændre på mad og vand, hvis den selv kan styre det (ikke er overvægtig) Vores hunde har altid haft adgang til begge dele og klare det fint.

Får den tisset og kommer af med afføring når du er ude med den?

Anmeld

28. juli 2009

Trolde_mor

Mælkebøttebarn skriver:

Nu kender jeg altså mange der tager vandet fra deres dyr om aftenen... ? :s

Den kan dehydrere lige som os, når vi ikke får vand.
Vi kender jo selv hvor ulideligt det er at vågne om natten og være ved at dø af tørst. Tænk hvis vi ikke kunne få noget at drikke.. Puha..

Lad ham blot have sit vand

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Syntes ikke du skal ændre på mad og vand, hvis den selv kan styre det (ikke er overvægtig) Vores hunde har altid haft adgang til begge dele og klare det fint.

Får den tisset og kommer af med afføring når du er ude med den?

Ja, det gør den.. Men den står op lige inden jeg står op og tisser og skider på mit gulv i stuen.. For nylig er den begyndt at tisse i soveværelset. Istedet for at vente jeg jeg står op kl halv 7.. :s

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Hvorfor skal du ligesom Eva skrive "Knus, som bla bla bla"????
Synes det virker lidt nedladende når man skriver sin mennig i 3. person..

Nå, men den piver aldrig..

Og med skælde ud mener jeg at jeg siger NEJ til den.. Så du lægger nok bare noget andet i ordet end jeg gør .

Den forstår altså godt hvis den har gjort noget og jeg skælder den ud for det, for så tager jeg den hen til den ulykke og siger "hvad er det? Føøj" og så skammer den sig.. Nogle gange skal jeg bare kigge på den, så ved det at den har lavet ulykker... så jeg tror sq ikke på at den har glemt det............

Ej oki ved du hvad tag vores råd eller lad vær der er ingen grund til at blive sur fordi man skrive knus bla bla bla...

Du bliver sur over vi skriver vores meninger og afaringer osv du spørg selv jeg siger min mening og giver mine råd vider hvis du ikke kan tåle det så lad vær at spørge. 

Ang det med at tage hunden hen til stedet og tag hoved ned til det og skælde den ud det er bare ikke i orden og det ville alle hunde trænere osv give mig ret i det er ikke den måde man gør det på...

og jeg slutter her.

Held og lykke med hunden og håber du vælger at starte til noget træning med den så du kan få gjort tingene rigtig og få mere glæde af den skønne hund du nu har,

hygge

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Senia skriver:

Den kan dehydrere lige som os, når vi ikke får vand.
Vi kender jo selv hvor ulideligt det er at vågne om natten og være ved at dø af tørst. Tænk hvis vi ikke kunne få noget at drikke.. Puha..

Lad ham blot have sit vand

Jeg synes nu ikke der er noget galt i at den ikke har vand om natten... Så må den jo vænne sig til at drikke inden den får sin aftengodnatgåtur..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.