Først lige et

til dig.
Du er 100% den bedste mor for dit barn og det skal du ikke tvivle på.

Rollen som mor er ikke nem og hvad er definitionen på en god mor?
Jeg tror ofte det handler om, at vi har høje ambitioner og store forventninger til os selv ift. rollen, som mor.
Det har vi udelukkende fordi vi kun ønsker det bedste for vores børn og igen, hvad er det bedste?
Det lyder til at dit bæger er fyldt op og du trænger til noget selvforkælelse.
Jeg kan godt sætte mig ind i det du skriver med at sende hende afsted på weekend eller ikke at være sammen med hende er svært, men prøv i stedet at tænke at det i den sidste ende vil give noget positivt med.
Din datter har sikkert nogle rigtig dejlige bedsteforældre eller andet familie, som hun nyder at være sammen med og når hun kommer retur er hun glad?
Vi bruger meget tid på at dunke os selv i hovedet med ting vi fortryder eller er utilfredse med.
Hvad med i stedet at prøve at fremhæve de gode ting vi gør, også selv om det bare er bittesmå ting i hverdagen? ( ved godt det er svært, kæmper selv med det

)
Jeg tænker også lidt på om du har en hobby eller fritidsaktivitet, som du går op i, hvor du er "dig", og har mulighed for at opsamle energi og komme af med frustrationer?
Vores travle hverdag kræver meget planlægning og helt naturligt vil der være perioder, hvor bægeret er helt fyldt op af indre og ydre påvirkninger.
Når det sker, skal man hjælpe sig selv og evt få hjælp af andre fx din mand, som sikkert også er din bedste ven, til at komme på ret kurs igen, få ladet batterierne op. Fx ved det weekendophold du nævner eller andet. Det er også rigtig vigtigt at få snakket om tingene og sat ord på hvad det er du føler og acceptere at du ikke er perfekt- og at ingen er perfekte.
Har du evt tætte veninder du kan snakke med, som også har børn eller en mødregruppe du stadig har kontakt med?
Det blev lidt langt og kunne skrive meget mere, i bund og grund vil jeg bare sige at du ikke er den eneste der går rundt med de tanker om "at være en god nok mor" det tror jeg de fleste har tænkt før eller siden.

Til sidst vil jeg sige, at det du i starten nævner med, at det har været hårdt med manglende søvn osv, så vend det lige om og giv dig selv et skulderklap for, at du på trods af alt det hårde stadig har kunnet fungere som mor, kone, kollega osv.....
Lige et spørgsmål, hvordan har din datter det i sin børnehave, trives hun? Hvis ja, og pædagogerne fx siger hun er en glad og trives, så giver det også et billede af at hun har det godt derhjemme og du er en GOD mor!