Jeg troede det var lykken at blive mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Loa

Mille83 skriver:

Først og fremmest hvor er du sej du ikke er anonym. Klap på skulderen.....

Dernæst = jeg ER sådan en mor der skal have en fri weekend engang imellem og det har jeg lært og leve med.

- jeg tror der er mange som tænker som du gør og at det er forbudte tanker, det har taget mig lang tid og indrømme jeg ikke er perfekt, men det er jeg ikke, langfra. Men jeg gør hvad jeg kan, også selvom jeg ikke bager boller søndag morgen, og ikke altid laver hjemmelavet mad, derudover er det heller ikke sikkert at klippe klistre julepynten er færdig til jul, men så måske næste jul? - jeg gør hvad jeg kan og ingen andre kan erstatte mig, for ved du hvad ?? - de er ikke hendes mor, præcis som din datter, du er også hendes eneste mor og ingen kan erstatte dig, heller ikke selvom deres boller bliver perfekte i ovnen og dine slet ikke når derind.

Acceptere det, tag en fri weekend og få slappet af, koblet af, sove længe også er det lige før jeg garantere dig at når du er tilbage så er dit enegi niveau i max, dermed ikke sagt du bager boller, men du er 100000% den bedste mor du kan blive....

Tusind tak for dit svar, det var rigtig fint skrevet og gav mig et smil på læben.

Og jo flere gange jeg læser andre herinde skrive de også har brug for er break, jo mindre dårlig mor føler jeg mig som

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2013

Loa

lineog4 skriver:

Jeg vil gerne være den mor, der hver morgen vågnede med er tra la la selvom vækkeuret ringede kl 5.30, så gik moren ud i køkkenet og tog den langtidshævede bolledej ud af køleskabet og vupti havde nybagte varme boller til sine børn mens hun kom i bad, satte hår, fik makeup på og lignede en million uden ekstra kilo på sidebenene. Jeg ville gerne være den mor, der hver dag havde er barn med til at lave mad, på den her fantastiske rolige måde, jeg ville gerne være den mor der stod parat med stearinlys og hygge og huskede alle lektier, jeg ville gerne være den mor der løb med sin datter, jeg ville gerne være den mor der tog en tur på stranden, skoven samlede sten og lavede krea projekter, jeg ville gerne være den mor der tegnede, fortalte historier, malede, syede og legede med perler, jeg ville gerne være den mor der bygge den sejeste togbane.

Mest af alt ville jeg gerne være den mor der var i nuet hele tiden og hvor helt nærværende. Men billedet af den mor stjæler mit nærvær for jeg er hende jo ikke, og jeg diskutere med mig selv om netop hende hele tiden: hvorfor Line kan du ikke være den mor! Den mor hun stresser mig og får mig til at snerre af mine børn, når det var hende jeg skulle snerre af: gå væk idealet af en mor og lad mig være den jeg er. 

Desværre er hende mor bare stærkere end mig og det ideal styrer en del af mit liv på en dårlig måde, for jeg kan ikke smide det væk og blot være i nuet som den person jeg er.

Kæmpe kram til dig. Som du kan læse kæmper jeg også mod idealbilleder - en kamp mod vindmøller, og kampen gør det svære at vinde kampen, for idealbilledet gør mig utilfreds når jeg ikke lever op til det. Og egentlig er spørgsmålet om den ideelle mor lever nogen steder, mon ikke der i en hver mor er skod tidspunkter, ting som man ikke kan leve op og ikke mindst øjeblikke hvor man snerre - for selv en mor er menneske.

Jeg skal ikke råde, kan ikke selv tage afsted - nyder ikke tiden alene men er hjemme med hovedet og bliver faktisk mere stresset og ked af det. For mig er det de små knus der holder mig oppe og husker mig på jeg gør det okay

Sikke en rammende beskrivelse.
Det er helt sikkert vi er samme sted. Og hvor er det dog forfærdeligt at man skal slås med sådan en "indre perfekt mor"....

Håber vi en dag kan slippe af med hende og vide og tror at det vi gør er godt nok....

Anmeld

22. november 2013

tweety2060

Nu har jeg ikke læst alle 9 sider.. men i min verden er du IKKE en dårlig mor! Du erkender at det ikke altid er let, og det er vigtigt! Din dejlige datter gør krav på dig på en måde som du måske finder svært at leve op til....
JEg kender dig ikke men tænker om du kan have gavn af belastning, psykolog? Et eller andet hvor du kan tale frit fra leveren så du måske har mere overskud til din datter?
Har den største respekt for folk som tør indrømme at verden ikke kun er lyserød.....
Pøj pøj

Anmeld

22. november 2013

tweety2060

tweety2060 skriver:

Nu har jeg ikke læst alle 9 sider.. men i min verden er du IKKE en dårlig mor! Du erkender at det ikke altid er let, og det er vigtigt! Din dejlige datter gør krav på dig på en måde som du måske finder svært at leve op til....
JEg kender dig ikke men tænker om du kan have gavn af belastning, psykolog? Et eller andet hvor du kan tale frit fra leveren så du måske har mere overskud til din datter?
Har den største respekt for folk som tør indrømme at verden ikke kun er lyserød.....
Pøj pøj

Vil lige uddybe det med aflastning.. DEt kunne være familie, venner eller far der tog hende nogle timer mens du gør noget godt for dig selv så du får ladet op igen, fx massage, spa mm.
Det med psykolog, der tænker jeg da snakket din forventning om at blive mor vs den virkelig mor. For tror det er billedet af den perfekte mor der driller....
Ved ikke om det giver mening??!!

Anmeld

22. november 2013

Alberte&Mor <3

Ville bare give et kram med på vejen

Anmeld

22. november 2013

Nessie

Jeg har ikke læst det hele, men hæftede mig lidt ved, at du i al den tid ikke har fået en ordentlig nattesøvn.
Jeg går ud fra at det er på grund af din datter.

Vores søn har også været rigtig dårlig til at sove, og vi har lige fundet ud af, at han højst sandsynligt lider af KISS-KIDD syndrom, så han skal til kiropraktor, og så håber vi at det kan hjælpe.
Tænkte bare at en eller anden form for behandling vil være godt for hende (og dig)

Og så synes jeg da at en weekendtur med manden lyder som en rigtig god idé, så du kan få ladet lidt op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.