Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Selvfølgelig skal der være kaffe også, hvorfor er det lige folk ikke må få det de helst vil have?

Jeg drikker heller ikke kaffe, men kunne ikke drømme om at invitere gæster uden at tilbyde dem kaffe, da det er det de fleste kan lide.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Lilje82

Muhmi skriver:

Men ville du så også bede sodavands-drikkere, the-drikkere og kakao-drikkere, eller sågar ikke lagkage-spisere at tage deres eget med hjemmefra, hvis du ikke serverede det?

Altså jeg mener bestemt det er dårligt værtskab at man ikke går ud fra de bestemtes ønsker, det er jo normalt at man gør det til en fest, sådan så alle føler sig velkomne.

Nææ Men hvis ikke de vil tage til takke med at der bliver serveret nescafe, så må de jo selv medbringe det andet På den måde slipper de for at live irriteret på hinanden, man jo vel acceptere forskelligheder og at de ikke drikker kaffe og derfor ikke investerer i hverken kaffe eller kaffemaskine. For mig ville de ikke være et problem.
Jeg er vokset op med og opdraget til, at hvis ikke man er tilfreds med det andre byder, må man medbringe sit eget.

Anmeld

8. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

jeg vil mene at det er jer der holder det, så I bestemmer...

Jeg ville kun servere kaffe hvis jeg vidste at der var en der ikke kunne lide/tåle kakao...

Anmeld

8. november 2013

Billemyre

Jeg drikker ikke selv kaffe, kun te, men serverer altid begge dele uanset.
Vi har fået en gammel stempelkande af min storebror og har så en pose med kaffe til den, samt Nescafé.

Jeg synes også der skal være noget for enhver smag.
Dog hvis jeg var til en sammenkomst og der ikke var noget, jeg kunne lide at drikke, ville jeg bare tænke "Øv, det var da godt nok ærgerligt", og så tage mig et glas vand. (Og så måske ikke hygge mig helt lige så meget, som hvis der var mulighed for en god kop te, eller et glas saft.)
Så jeg synes da godt man kan undlade det, hvis man virkelig ikke vil, men jeg ville ikke selv bryde mig om at lade være, og det er jo nemt at lave

Mht. til din svogers kommentar, så ville jeg nu bare tolke det som en frisk bemærkning, alt efter hvordan han er som person ellers, selvfølgelig

Anmeld

8. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi havde heller ikk kaffemaskine førhen, men vi serverede nu kaffe alligevel bare i instant form, og der har aldrig været brok over det. Synes jeg også ville være underligt at brokke sig over, for selvfølgelig skal man ikk investere i en maskine for andres skyld at manden der, så ikke kan lide instant, og vil medbringe egen maskine, der synes jeg faktisk man går over en grænse. Man må respektere jeres måde at gøre det på og der ER jo sørget for kaffe til ham. Ellers kunne alle komme anstigende med hver deres favoritvariant instant, maskiner, stempelkander og espressobryggere, det kan man jo ikke.  Hehe

jeg ville fortælle manden at han behøver ikk medbringe noget, for der vil være kaffe. Og hvis han ikk kan lide den kaffe i servere, må han tage noget andet.

Anmeld

8. november 2013

Maja_4000

Tak for alle jeres svar

Jeg ved ikke hvad det ender med og så vil jeg lige indskyde at ALLE dem som kommer kan lide kakao, ellers havde vi selvfølgelig slet ikke overvejet at nøjes med det

Anmeld

8. november 2013

FruStolpe

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Da jeg ikke drikker hverken kakao eller saftevand har jeg stemt nej. Jeg ville blive alvorligt skuffet hvis jeg kom til fødselsdag og jeg kun fik vand ;-)

Anmeld

8. november 2013

sabrina89

Vi serverer det vi ved vores gæster vil drikke. Vi starter med kakao allesammen og så bliver der serverer kaffe the sodavand og øl til alles fødselsdage

Anmeld

8. november 2013

Mettefpigen

Karina84 skriver:

Nej men du kan jo så vende den om, ville du lave ekstra kage hvis du vidste at der var en der ikke kan li' flødeskum? (som f.eks. mig &nbsp

Nu ved jeg godt at der som regel er to slags kage, men alligevel. Så længe der så er noget andet folk kan drikke, tvivler på at der er folk der KUN kan li' kaffe 

Jeg er enig i at man godt kan tage lidt hensyn, men på den anden side forventer jeg bestemt ikke at der bliver taget hensyn til kræsne mig, når jeg kommer på besøg hos andre  

Jaa da Min far diabetes og jeg laver en sukkerfri kage ved siden af... Der er flere der drikker light (det gør jeg absolut ikk) og det køber jeg, danskvand citrus (adr) det køber jeg, Jeg drikker ikk kaffe men det gør min mor så der er der også.... Køber så der er noget til alle

Anmeld

8. november 2013

BabyDrømme23

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Jeg har stemt blank.

Selv følgelig behøver man ikke kaffe, det er op til en selv.

Men kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at servere kaffe. Jeg ville helt klart ikke undvære at tilbyde gæsterne kaffe, synes det ville være underligt ikke og gøre det. Også selv om vi aldrig drikker kaffe til dagligt. Men vi har en billig kaffemaskine vi fik fra svigerfar, så den bliver da brugt da vi har gæster

Jeg tilbyder også altid te

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.