Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

LinLin

Aabye skriver:

Men der ville stadig skulle investeres i en kaffe maskine.. Og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal investere i sådan en maskine når jeg maks har gæster 4 gange årligt.. SÅ uanset om kaffen kan smides i fryseren eller ej, så er det for vores vedkomne stadig penge lige ud af vinduet

Jeg har for 6 år siden købt en kaffemaskine til 100kr i bilka - den bliver kun brugt til fødselsdage! (= en gang om året da vi har fødselsdag oveni hinanden!) så synes da ikke set behøver være den vilde investering... min mand drikker instant kaffe til hverdag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

TNBC

Aabye skriver:

Men der ville stadig skulle investeres i en kaffe maskine.. Og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal investere i sådan en maskine når jeg maks har gæster 4 gange årligt.. SÅ uanset om kaffen kan smides i fryseren eller ej, så er det for vores vedkomne stadig penge lige ud af vinduet

det behøver jo ikke at være en dyr ind, men en af de billige der bliver solgt hele tiden. og så kan man jo bare sætte den væk, når man ikke bruge den.

Anmeld

9. november 2013

BellaCiinea

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

Jeg ville være træt af at der ikke var kaffe.. 

Men jeg kan så heller ikk tåle kakao.. og kan ikke li the fx… såå..

Synes kaffe er en normal ting at servere når man får gæster..

Her er der altid både kaffe, the og saftevand/juice og sodavand, og kakao kan også ordnes...

Anmeld

9. november 2013

dorthemus

Forstår ikke tankegangen her...pointen med at invitere er vel (også) at man gerne vil hygge om sine gæster og ikke genere dem der skal være noget for alle så ens gæster føler sig velkomne

Anmeld

9. november 2013

et-ønske

Jeg havde bestemt valgt også at lave kaffe - ja jeg nok også sat sodavand på bordet, selvom mit barn ikke kunne lide det.
Altså selvom et af vores sammenbragte børn ikke spiser salat og kogte grøntsager - så er det på bordet til hans fødselsdag alligevel....

Anmeld

9. november 2013

lineog4

Jeg drikker ikke kaffe, men min mand gør dog ejer vi ikke en kaffemaskine, men en stempelkande og mokka - kaffe er vist noget andet når man er italiener 

Men hvis jeg var alene ville jeg heller ikke eje noget der kunne producere kaffe, men tænker jeg altid ville have instant stående både til uventede gæster og sammenkomster. Og så måtte jeg tage de kommentarer der var om det. Hvor jeg kommer har folk også altid the (nogen gange forfærdelig medova men det er der).... 

Anmeld

9. november 2013

Maja_4000

et-ønske skriver:

Jeg havde bestemt valgt også at lave kaffe - ja jeg nok også sat sodavand på bordet, selvom mit barn ikke kunne lide det.
Altså selvom et af vores sammenbragte børn ikke spiser salat og kogte grøntsager - så er det på bordet til hans fødselsdag alligevel....

Det med sodavanden er mest en undskyldning for at spare det væk.. Kærestens familie har ingen hæmninger vedrørende sodavand og kan nemt drikke to liter hver det er jeg simpelthen for nærig til

Anmeld

9. november 2013

Aabye

Leneur skriver:

En elkedel og en tragt kan sagtens gøre det. Det skal jeg da også igen. Når den gamle arvede kaffemaskine ikke kan mere.
Et andet scenarie... Jeg HADER frikadeller men min datter ELSKER dem. For mig er det penge ud af vinduet men for min datters skyld så køber jeg da farsen og laver dem til hende.

Din datter bor også hos dig og er hos dig hver dag.. Det kan man ikke sammenligne med gæster der kommer måske 4 gange årligt hvis du er heldig..

Her bliver der stadig ikke købt kaffe.. De må drikke det der bliver serveret.. Og sådan har det været i de snart 10 år jeg ikke har boet hjemme.. 

Anmeld

9. november 2013

Aabye

Yurie skriver:

det behøver jo ikke at være en dyr ind, men en af de billige der bliver solgt hele tiden. og så kan man jo bare sætte den væk, når man ikke bruge den.

Ja man kan sætte den væk, hvis man har pladsen til det.. Det har vi ikke.. Vi har ikke specielt meget skabsplads og det gør at skabene i forvejen bugner af alt muligt jeg rent faktisk bruger.. 

Anmeld

9. november 2013

Mettefpigen

Aabye skriver:

Nope, man kan købe en tragt.... den koster måske 25 kr... jeg har sådan en og jeg drikker ikk kaffe.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.