Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Efterår mor

Jeg ville ikke holde en fødselsdag uden Kaffe og Te.

Men hver par laver deres egne regler, så i kunne sagtens gøre det, men der er nok nogen der ville mangle deres kaffe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

TNBC

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

Ja, det synes jeg. jeg drikker det heller ikke og er mega kræsen, men derfor har jeg da alligevel de ting med til fødselsdag, for mine gæsters skyld.

Og jeg synes egentlig ikke at den udmelding er så slem. der er mange der ikke mener at nescafe er rigtige kaffe, og han siger så at han tager sin egen med, og det er da bedre end at han forlanger at du får en kaffemaskine, og laver det til ham. han kan så selv lave det, og det synes jeg er fint nok.

Anmeld

8. november 2013

crocket

Selvfølgelig skal der da være kaffe! Kan slet ikke forstå, at det overhovedet er et spørgsmål, du bringer op til debat.

Hvis du har gæster, der foretrækker kaffe, synes jeg, at du bestemt skal servere kaffe for dem! Det handler jo om at give dine gæster den bedste oplevelse, så de de følger sig velkomne i dit hjem!

Anmeld

8. november 2013

Ellie79

Min familie elsker kaffe, drikker det ikke selv men kunne aldrig finde på ikke at tilbyde dem en kop.. 

Anmeld

8. november 2013

Aabye

Leneur skriver:

Jeg smider kaffen i fryseren, for jeg drikker ikke selv kaffe og man kan lave direkte fra fryseren, så der ikke skal smides noget ud.

Men der ville stadig skulle investeres i en kaffe maskine.. Og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal investere i sådan en maskine når jeg maks har gæster 4 gange årligt.. SÅ uanset om kaffen kan smides i fryseren eller ej, så er det for vores vedkomne stadig penge lige ud af vinduet

Anmeld

8. november 2013

Clisolka

Her serverer vi kaffe  Jeg drikker det ikke selv, men hele familien, og min kæreste drikker kaffe, så han står for at lave det 

Anmeld

8. november 2013

lycly

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Når I har en kaffemaskine, så synes jeg da bestemt I bør servere kaffe. For mange er det en selvfølge at der er kaffe når man kommer på besøg.
Vi har ikke kaffemaskine, men vi har altid nescafe som vi kan tilbyde og det siger de fleste ja tak til

Anmeld

8. november 2013

Leneur

Aabye skriver:

Men der ville stadig skulle investeres i en kaffe maskine.. Og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal investere i sådan en maskine når jeg maks har gæster 4 gange årligt.. SÅ uanset om kaffen kan smides i fryseren eller ej, så er det for vores vedkomne stadig penge lige ud af vinduet

En elkedel og en tragt kan sagtens gøre det. Det skal jeg da også igen. Når den gamle arvede kaffemaskine ikke kan mere.
Et andet scenarie... Jeg HADER frikadeller men min datter ELSKER dem. For mig er det penge ud af vinduet men for min datters skyld så køber jeg da farsen og laver dem til hende.

Anmeld

8. november 2013

MorDk

Det er jo helt op til jer MEN .... jeg ELSKER kaffe... så jeg har stemt at der også skal være kaffe ♥

Anmeld

8. november 2013

dpb

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Jeg er så også en af dem der mener der bør være kaffe, men det er så også fordi jeg ved at det er det vores gæster (specielt min far) vil foretrække... Vi drikker ikke selv kaffe, men vi har så en kaffemaskine alligevel, mener den kostede 100kr i netto hvilket jeg ikke syntes er alverden... og så er der mulighed for at lave kaffe de par gange om året det er aktuelt ligeledes er der også kogt vand og thebreve fremme så folk har mulighed for det... og så er der så den varme kakao, men det er først inden for de sidste 2-3år at det også er kommet på da ungerne begyndte at efterspørge det

Der hvor jeg så har mine kvaler er med svigerfamilien... de mener nemlig at der hører øl i rigelige mængder til også... det mener vi IKKE... og hverken vi selv eller min familie drikker det til den slags begivenheder... kompromisset er dog blevet at have ca. 6stk hjemme til de 2 personer der nu engang ønsker øl... at de så ikke helt syntes det er nok, er så hvad det er...

Jeg/vi prøver i så vid udstrækning som muligt at sørge for der er noget for alle, men det er nu lidt svært engang i mellem... for har en lillebror (11år) der ikke rigtig spiser boller, eller nogen af de kager vi laver... der har jeg så den holdning at så må han undvære, for jeg ved også at han primært kun æder pizza, pomfritter og den slags usunde ting, og det nægte jeg at servere til en eftermiddags fødselsdag når vores egne unger er godt tilfreds...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.