Maja_4000 skriver:
Hej piger
Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.
Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand
Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.
Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér
)
Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe! 
Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger 
Jeg er så også en af dem der mener der bør være kaffe, men det er så også fordi jeg ved at det er det vores gæster (specielt min far) vil foretrække... Vi drikker ikke selv kaffe, men vi har så en kaffemaskine alligevel, mener den kostede 100kr i netto hvilket jeg ikke syntes er alverden... og så er der mulighed for at lave kaffe de par gange om året det er aktuelt
ligeledes er der også kogt vand og thebreve fremme så folk har mulighed for det... og så er der så den varme kakao, men det er først inden for de sidste 2-3år at det også er kommet på da ungerne begyndte at efterspørge det
Der hvor jeg så har mine kvaler er med svigerfamilien... de mener nemlig at der hører øl i rigelige mængder til også... det mener vi IKKE... og hverken vi selv eller min familie drikker det til den slags begivenheder... kompromisset er dog blevet at have ca. 6stk hjemme til de 2 personer der nu engang ønsker øl... at de så ikke helt syntes det er nok, er så hvad det er...
Jeg/vi prøver i så vid udstrækning som muligt at sørge for der er noget for alle, men det er nu lidt svært engang i mellem... for har en lillebror (11år) der ikke rigtig spiser boller, eller nogen af de kager vi laver... der har jeg så den holdning at så må han undvære, for jeg ved også at han primært kun æder pizza, pomfritter og den slags usunde ting, og det nægte jeg at servere til en eftermiddags fødselsdag når vores egne unger er godt tilfreds...
Qnuz
Anmeld