Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

Lotus86

Jeg kunne aldrig drømme om at nægte mine gæster kaffe, bare fordi jeg ikke selv drikker det. Og bare fordi én person kommer med en dum kommentar, skal det vel ikke gå ud over resten af selskabet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Leneur

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

Jeg drikker heller ikke kaffe men har en arvet kaffemaskine, til min kaffeelskende familie, så selvfølgelig skal de have kaffe, når de kommer til fødselsdag. Tror også at mange af dem der drikker kaffe godt kan lide det lidt bitre til alt det søde og jeg mener at selvom det er til en fødselsdag, så skal vores gæster også have det godt og nyde noget af det de kan lide. Der bliver nu også købt lidt sodavand, selvom min datter heller ikke kan lide det.

Anmeld

8. november 2013

modesty

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Hverken min mand eller jeg drikker kaffe eller sodavand, men derfor var der da kaffe og sodavand alligevel til vores søns fødselsdag. Min mand spiser heller ikke gluten, skulle vi så også havde droppet bollerne og kagerne?

Jeg forstår slet ikke holdningen at der kun skal være det man selv spiser.

Jeg spiser heller ikke ost, men derfor sørger jeg da alligevel for at der er ost hvis jeg inviterer venner over til burgere. O.s.v.

Vi lånte et par Bodum stempelkander af min mor og far - simpelt og nemt.

Anmeld

8. november 2013

Leneur

Aabye skriver:

Jeg servere ALDRIG kaffe når vi holder fødselsdag herhjemme.. Vi drikker ikke selv kaffe, og jeg vil simpelthen IKKE ud og investere i en kaffemaskine til de 2-4 gange årligt vi har gæster.. Og nej vi har vitterligt ikke gæster oftere..

Desuden kan jeg så smide næsten en hel pose kaffe ud hver evig eneste gang jeg køber noget, for det bliver jo ikke brugt.. 

Så nej, vi servere ikke kaffe, og kommer heller ikke til det.
Vi servere så altid både Kakao, Juice og The hvis nogen vil have det, og ellers er der vand og mælk.. 

Min mor er blevet lidt harm over det, og derfor fortalte jeg hende at jeg stadig nægtede at købe en kaffe maskine for at HUN kunne få 2 kopper kaffe når hun var her 4 gange årligt, men at hun var velkommen til at lave hendes eget kaffe og tage det med!

Jeg smider kaffen i fryseren, for jeg drikker ikke selv kaffe og man kan lave direkte fra fryseren, så der ikke skal smides noget ud.

Anmeld

8. november 2013

Team Putte

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Jeg har svaret nej, men i princippet kan i jo gøre som i vil

personligt ville jeg ikke undlade kaffen hvis der kommer kaffedrikkere.. Det er ikke alle der er til kakao og saftevand, og vand virker bare lidt 'ikke så fødselsdags-agtigt'

Anmeld

8. november 2013

Team Putte

Karina84 skriver:

Nej men du kan jo så vende den om, ville du lave ekstra kage hvis du vidste at der var en der ikke kan li' flødeskum? (som f.eks. mig &nbsp

Nu ved jeg godt at der som regel er to slags kage, men alligevel. Så længe der så er noget andet folk kan drikke, tvivler på at der er folk der KUN kan li' kaffe 

Jeg er enig i at man godt kan tage lidt hensyn, men på den anden side forventer jeg bestemt ikke at der bliver taget hensyn til kræsne mig, når jeg kommer på besøg hos andre  

jeg ville tage hensyn min lillesøs er ikke glad for flødeskum så når jeg laver lagkage kommer der kun flødeskum på kanten så det er nemt at spise udenom det gode værtskab at kende sine gæster og få dem til at føle sig velkommen

Anmeld

8. november 2013

isabellasmor

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Det vigtigste i vores familie til sammenkomster , er kaffen! Alle drikker kaffe. Og er det børne fødselsdag er der udover kaffe, også kakao. 

Anmeld

8. november 2013

A&F

Der skal kaffe på bordet for mit vedkommende  

Anmeld

8. november 2013

CaWi

Jeg drikker ikke selv kaffe. Kæresten gør af og til. Begge vores familier drikker kaffe.
Vi servere altid kaffe og cacao til fødselsdage (vand eller mælk til de helt små børn)
Kunne aldrig drømme om at sige "her servere vi ikke kaffe". Hvis de feks vil have the, jamen så for de det.

Anmeld

8. november 2013

Karina84

Team Putte skriver:

jeg ville tage hensyn min lillesøs er ikke glad for flødeskum så når jeg laver lagkage kommer der kun flødeskum på kanten så det er nemt at spise udenom det gode værtskab at kende sine gæster og få dem til at føle sig velkommen

Det er sødt af dig 

Den eneste der tager en smule hensyn til at jeg ikke kan li' flødeskum, er min mor 

Men ja, enig i at det er god værtsskab, som flere af jer skriver. Men jeg synes samtidig heller ikke at man kan blive fornærmet eller lignende, hvis ikke lige der er det man regner med eller er vant til  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.