Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan vi 'nøjes' med kakao til boller og lagkage?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.256 visninger
75 svar
78 synes godt om
8. november 2013

Maja_4000

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

2721

Jeg ville servere både kaffe og the, sådan er jeg vokset op og for mig er det vigtigt er der er noget som alle synes er lækkert
Kan ikke helt sætte mig ind i din tanke gang med gu skal de ej have kaffe! Hvorfor må de ikke få kaffe?
Har i et stramt budget der gør kaffe er en udgift i helst vil undgå eller?

Knus Kristine der elsker både kaffe, the og kakao

Anmeld

8. november 2013

Maja_4000

2721 skriver:

Jeg ville servere både kaffe og the, sådan er jeg vokset op og for mig er det vigtigt er der er noget som alle synes er lækkert
Kan ikke helt sætte mig ind i din tanke gang med gu skal de ej have kaffe! Hvorfor må de ikke få kaffe?
Har i et stramt budget der gør kaffe er en udgift i helst vil undgå eller?

Knus Kristine der elsker både kaffe, the og kakao

Jeg blev bare så irriteret over hans kommentar om at han selv ville tage maskinen med.. Han spurgte ikke engang

Anmeld

8. november 2013

Goggelogge

Da jeg ikke er vild med kakao, så ville jeg da håbe der var en kop kaffe i stedet, ellers havde jeg nok taget saftevand.. Men det ligger ret fjernt for mig ikke at gøre mine gæster tilfredse, selvom fødselarer ikke er til kaffe/the.. Men det er nok bare mig

Anmeld

8. november 2013

2721

Maja_4000 skriver:

Jeg blev bare så irriteret over hans kommentar om at han selv ville tage maskinen med.. Han spurgte ikke engang

Den del kan jeg så godt forstå og jeg ville nok blive provokeret over det, hvis det blev fremsat på en bebrejdene måde ala sidst fik vi jo kun instant kaffe, men forstod det egentlig som en venlig gestus da jeg læste dit første indlæg

Men ville stadig servere kaffe, dog kraftigt afvis hans kaffemaskine og sige jeg havde helt styr på det.
Personligt ville jeg heller ikke vrænge på næsen af instant kaffe

Anmeld

8. november 2013

Lullaby

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Hov stemte forkert. Vi serverer altid kaffe/te, også selvom det er ungerne der holder. For mig er det vigtigt at sørge for at alle gæster får noget at drikke som de kan lide. Feks min svigerinde drikker ikke sodavand, så vi sørger altid for juice til hende. Kan dog ikke lide instant så jeg ville blive glad for "rigtig" kaffe.

Anmeld

8. november 2013

Hullabullabulla

For mig ville det være unaturligt ikke at servere kaffe, da man hurtigt bliver oppustet af varm kakao og mange vil hellere have en kop kaffe i hvert fald i vores familier

Anmeld

8. november 2013

Sijac

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Jeg kunne personligt drømme om ikke at tilbyde the og kaffe, og jeg drikker det ikke. Det er det aller letteste at lave og høre sig faktisk til syntes jeg..

Anmeld

8. november 2013

Aabye

Jeg servere ALDRIG kaffe når vi holder fødselsdag herhjemme.. Vi drikker ikke selv kaffe, og jeg vil simpelthen IKKE ud og investere i en kaffemaskine til de 2-4 gange årligt vi har gæster.. Og nej vi har vitterligt ikke gæster oftere..

Desuden kan jeg så smide næsten en hel pose kaffe ud hver evig eneste gang jeg køber noget, for det bliver jo ikke brugt.. 

Så nej, vi servere ikke kaffe, og kommer heller ikke til det.
Vi servere så altid både Kakao, Juice og The hvis nogen vil have det, og ellers er der vand og mælk.. 

Min mor er blevet lidt harm over det, og derfor fortalte jeg hende at jeg stadig nægtede at købe en kaffe maskine for at HUN kunne få 2 kopper kaffe når hun var her 4 gange årligt, men at hun var velkommen til at lave hendes eget kaffe og tage det med!

Anmeld

8. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig skal der være kaffe. Man invitere gæster og der skal være noget for alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.