Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

modesty

Karina84 skriver:

Det er sødt af dig 

Den eneste der tager en smule hensyn til at jeg ikke kan li' flødeskum, er min mor 

Men ja, enig i at det er god værtsskab, som flere af jer skriver. Men jeg synes samtidig heller ikke at man kan blive fornærmet eller lignende, hvis ikke lige der er det man regner med eller er vant til  

Jeg synes der er forskel på de to eksempler. Det er almen viden at de fleste mennesker drikker kaffe, og ikke har lyst til at undvære den.

Det er ikke de fleste mennesker der ikke kan lide flødeskum. 

Men hvis jeg vidste at et familiemedlem ikke kunne lide flødeskum, ville jeg helt klart sørge for et alternativ til vedkommende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

FrkZier

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

altså vi ejer ikke nogen kaffemaskine, så hvis vores gæster vil have kaffe må de få nescafe og sådan er det

men ville nu aldrig sige at de ikke MÅ få kaffe

Anmeld

8. november 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg ville gerne have kaffe, hvis det var mig.
Jeg er ikke så vild med cacao men kan ikke leve uden min kaffe

Anmeld

8. november 2013

Muhmi

Nej men du kan jo så vende den om, ville du lave ekstra kage hvis du vidste at der var en der ikke kan li' flødeskum? (som f.eks. mig &nbsp

Nu ved jeg godt at der som regel er to slags kage, men alligevel. Så længe der så er noget andet folk kan drikke, tvivler på at der er folk der KUN kan li' kaffe 

Jeg er enig i at man godt kan tage lidt hensyn, men på den anden side forventer jeg bestemt ikke at der bliver taget hensyn til kræsne mig, når jeg kommer på besøg hos andre  

Ja da, jeg kender flere der ikke kan lide flødeskum Min mand kan heller ikke lide kagecreme og selvom jeg så absolut synes det hører til i en lagkage, så laver jeg da hans lagkage uden

Vi køber altid småkager eller andet kage, sådan så der er noget at vælge imellem og alle får et eller andet.. Jeg drikker ikke selv danskvand, men det køber jeg alligevel når vi får gæster, som min mormor eller stedfarmor, for det drikker de Og de drikker jo ikke halvanden ltr. men ja, så er det jo et spild jeg må leve med, så længe de føler sig velkomne  

Anmeld

8. november 2013

Karina84

modesty skriver:

Jeg synes der er forskel på de to eksempler. Det er almen viden at de fleste mennesker drikker kaffe, og ikke har lyst til at undvære den.

Det er ikke de fleste mennesker der ikke kan lide flødeskum. 

Men hvis jeg vidste at et familiemedlem ikke kunne lide flødeskum, ville jeg helt klart sørge for et alternativ til vedkommende.

Altså i vores familie er det meget normalt at man ikke kan li' kaffe, og det er kun de gamle (altså vores forældre) der gør det. De tager fint til takke med instant kaffen, og hvis ikke det er der drikker de bare noget andet  

Ligesom jeg også bare går udenom det jeg ikke kan li'. Ville aldrig forvente at der blev taget hensyn - ville da blive rigtig glad hvis der gjorde, også derfor jeg skriver at det da helt sikkert er god værtsskab 

Lige her, kan jeg godt forstå hvis hun bliver lidt trodsig efter den udmelding 

Skal lige siges at hvis vi inviterer til boller og kage fødselsdag, sørger jeg da også for at der er lidt at vælge imellem. 

Anmeld

8. november 2013

Helloo

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Kaffe høre da med  til kage 

Anmeld

8. november 2013

--Line..

kan du ikke spørger dem, som drikker kaffe, om de ikke selv kan tage en termokande med kaffe med, eller evt. deres kaffemaskine og kaffe, så de kan få kaffe..

Det har vi gjort i min familie. og det har fungeret meget godt..

Anmeld

8. november 2013

Karina84

Muhmi skriver:

Ja da, jeg kender flere der ikke kan lide flødeskum Min mand kan heller ikke lide kagecreme og selvom jeg så absolut synes det hører til i en lagkage, så laver jeg da hans lagkage uden

Vi køber altid småkager eller andet kage, sådan så der er noget at vælge imellem og alle får et eller andet.. Jeg drikker ikke selv danskvand, men det køber jeg alligevel når vi får gæster, som min mormor eller stedfarmor, for det drikker de Og de drikker jo ikke halvanden ltr. men ja, så er det jo et spild jeg må leve med, så længe de føler sig velkomne  

Det er også ham der inviterer eller det er hans fødselsdag, så selvfølgelig skal han have det han bedst kan lide. Netop min pointe... Selvom gæsterne måske synes der hører sig flødeskum til, så skal der da ikke tages hensyn til dem, men til ham festen handler om 

Jeg plejer også at købe lidt af hvert af drikkevarer, og der er altid noget uden brus til de børn der ikke bryder sig om det eller kakao.

Så ja, jeg er nok ligesom jer, men kan som sagt også godt forstå at TS bliver en smule trodsig efter den udmelding 

Anmeld

8. november 2013

Happiness

Jeg ville nok være ked af at undværre kaffen, og ville nok undre mig. Men det er helt op til jer! Det er JER der invitere og JER der bestemmer.

Anmeld

8. november 2013

Giraffen

Maja_4000 skriver:

Hej piger

kaffe er en smags-sag og jeg er personlig størst fan af neskaffe

men for nogle er RIGTIG kaffe den på kaffemaskine

Jeg tror mere det er ment som "da det er mig der vil ha kaffe så skal jeg nok ta den på min kappe" mere end det er en kritik af din neskaffe

Livet er for kort til at stejle over sådanne ting i livet nyd fødselsdagen og nyd at en anden har tænkt på kaffe så du ikke skal bøvle med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.