Kaffe til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2013

SjeBets

Jeg ville servere så der var noget for alle. Jeg drikker ikke kaffe, vi har ikke en kaffemaskine, så folk får instant og det er der ingen der brokker sig over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2013

Lilje82

Her er det en naturlig ting, at der bliver serveret kaffe.
Men drak jeg det ikke selv, så ville jeg da ikke have nogen skrubler for at sige til de der drikker kaffe, at det ville være nemmere, hvis de selv havde en termokande med kaffe i med hjemmefra.

Anmeld

8. november 2013

Karina84

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Men bare dét kommentar fik mig til at tænke, gu skal de ej have kaffe!

Nå.. Det blev lidt langt.. Vil meget gerne høre jeres meninger

Jeg kan faktisk godt følge dig lidt... De skal da ikke bestemme hvad i servere til jeres fødselsdag. Her drikker vi heller ikke kaffe, og når der bliver holdt fødselsdag er det kun vores forældre der drikker det, derfor har vi som regel instant kaffe og det har accepteret og er fint tilfredse med det 

Det er ligesom hvis man inviterer til middag eller varm frokost, og så der SKAL være vin til maden... Herhjemme drikker vi ikke ret meget vin, og i familien er der måske et par stykker der vil tage et enkelt glas. Men hvorfor så gå ud og købe det? Det er os der inviterer og så er det vel os der bestemmer? 
Jeg kan godt se at der skal være noget for alle, meeen man behøver ikke overdrive... Så kan man jo også go amok i menuen, fordi der måske er nogen der ikke kan li flødeskum, bagte kartofler osv. 

Anmeld

8. november 2013

Mum33

Jeres fest - jeres valg men jeg ville nu også blive skuffet over ikke at kunne få en kop kaffe. Jeg undgår sukker, så teknisk set ville der ikke være noget til mig

Anmeld

8. november 2013

Mother-love

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi skal holde fødselsdag i weekenden og planen er at vi skal have boller, lagkage og varm / kold kakao.

Eftersom det er Carolines fødselsdag, har vi valgt ikke at servere sodavand, da hun ikke kan lide det.. I stedet vil der være kakao, vand og saftevand

Vi havde også tænkt at vi ville springe kaffen over, da ingen af os kan lide det - desuden er det jo den varme kakao.

Da min svoger blev inviteret (han fik intet af vide om vores planer andet end at vi skulle have boller og kage), sagde han, at han nok skulle tage sin kaffemaskine med, så de kunne få 'ordentlig kaffe' (vi har engang for 4 år siden serveret nescaffe, men nu har vi altså tragt, så vi kan lave rigtig kaffe på gammeldags manér )

Vi servere altid nescaffe. Vi drikker ikke selv kaffe så folk må nøjes med det ellers er der the.
Vi ejer ikke en kaffemaskine.
Og nu drikker folk i vores familier heller ikke voldsomt meget kaffe. Men synes da helt sikkert der skal være kaffe. Det er jo ikke alle der er lige vilde med kakao.

Anmeld

8. november 2013

Nadia&Daniel

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Vi har for første gang "nøjes" med kaffe, boller og lagkage (normalt ville vi også have serveret varm kakao, men vi valgte i år, at droppe kakaoen) 

Det var så nescaffe, så folk selv kunne bestemme hvor meget kaffe, og vi ikke skulle ud og lave mere og mere kaffe.

Anmeld

8. november 2013

Chris86

Maja_4000 skriver:

Hej piger

Den havde ikke gået herhjemme... Størstedelen er kaffedrikkere...

Anmeld

8. november 2013

Muhmi

Altså jeg synes jo ikke et fødselsdagsbord er komplet uden kaffe... Så ja, jeg mener bestemt i skal lave en kande

Vi laver også kaffe med tragt, det' guer! 

Anmeld

8. november 2013

Muhmi

Lilje82 skriver:

Her er det en naturlig ting, at der bliver serveret kaffe.
Men drak jeg det ikke selv, så ville jeg da ikke have nogen skrubler for at sige til de der drikker kaffe, at det ville være nemmere, hvis de selv havde en termokande med kaffe i med hjemmefra.

Men ville du så også bede sodavands-drikkere, the-drikkere og kakao-drikkere, eller sågar ikke lagkage-spisere at tage deres eget med hjemmefra, hvis du ikke serverede det?

Altså jeg mener bestemt det er dårligt værtskab at man ikke går ud fra de bestemtes ønsker, det er jo normalt at man gør det til en fest, sådan så alle føler sig velkomne.

Anmeld

8. november 2013

Karina84

Muhmi skriver:

Men ville du så også bede sodavands-drikkere, the-drikkere og kakao-drikkere, eller sågar ikke lagkage-spisere at tage deres eget med hjemmefra, hvis du ikke serverede det?

Altså jeg mener bestemt det er dårligt værtskab at man ikke går ud fra de bestemtes ønsker, det er jo normalt at man gør det til en fest, sådan så alle føler sig velkomne.

Nej men du kan jo så vende den om, ville du lave ekstra kage hvis du vidste at der var en der ikke kan li' flødeskum? (som f.eks. mig &nbsp

Nu ved jeg godt at der som regel er to slags kage, men alligevel. Så længe der så er noget andet folk kan drikke, tvivler på at der er folk der KUN kan li' kaffe 

Jeg er enig i at man godt kan tage lidt hensyn, men på den anden side forventer jeg bestemt ikke at der bliver taget hensyn til kræsne mig, når jeg kommer på besøg hos andre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.