Kan man bare få lov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

L&V

Sandratoft skriver:

Nej, blot om man havde ret til at få et kejsersnit, hvis det var det man ønskede

Det har man jo i bund og grund men man ska bare finde en læge og sygehus der vil udføre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Chevro

C-Dog skriver:

Min veninde fik ks af den grund at hun ikke ville blive grim og slap forneden. Der var ingen problemer med at overtale jdm og læger. Men da jeg ville have det, med barn nr tre pga alle de problemer to fødsler har forsaget, gad jdm slet ikke viderestille mig til samtale. Nu døjer jeg så et år efter, med mange problemer dernede pga fødsler :-( lidt øv. Specielt når min veninde kunne få det så let, hun siger by The way at ks er piece of cake og at alle bare skulle få det.

Det kommer nok meget an på hvem du spørger og hvor man får det foretaget! Piece og cake er det ihvertfald ikke...

Veerne stimulere jo barnet og dine moderinstinkter, og det er bedst for kroppen, sindet og barnet at føde normalt. Er utrolig ked af jeg ikke kan. Slap forneden? Hmm.. Største delen af den danske befolkning fødes normalt, og folks underliv fejler noget når der ikke trænes ordenligt op igen efter en fødsel!

Medmindre man er prostitueret og lever af at være stram, kan jeg virkelig ikke se hvorfor det skulle være en god årsag til at få ks. Undskyld mig...

Anmeld

1. november 2013

Chevro

C-Dog skriver:

Min veninde fik ks af den grund at hun ikke ville blive grim og slap forneden. Der var ingen problemer med at overtale jdm og læger. Men da jeg ville have det, med barn nr tre pga alle de problemer to fødsler har forsaget, gad jdm slet ikke viderestille mig til samtale. Nu døjer jeg så et år efter, med mange problemer dernede pga fødsler :-( lidt øv. Specielt når min veninde kunne få det så let, hun siger by The way at ks er piece of cake og at alle bare skulle få det.

Det kommer nok meget an på hvem du spørger og hvor man får det foretaget! Piece og cake er det ihvertfald ikke...

Veerne stimulere jo barnet og dine moderinstinkter, og det er bedst for kroppen, sindet og barnet at føde normalt. Er utrolig ked af jeg ikke kan. Slap forneden? Hmm.. Største delen af den danske befolkning fødes normalt, og folks underliv fejler noget når der ikke trænes ordenligt op igen efter en fødsel!

Medmindre man er prostitueret og lever af at være stram, kan jeg virkelig ikke se hvorfor det skulle være en god årsag til at få ks. Undskyld mig...

Anmeld

1. november 2013

C-Dog

Chevro skriver:

Nu er det jo ikke mig der har fået ks, men en veninde, så jeg udtaler mig ikke om hvordan og hvorledes, fortæller blot hvad jeg har hørt, nemmelig at det er nemmest, hurtigst og mindre smertefuldt. Nu sidder jeg jo selv med synings smerter fra den ene til den anden ende og bliver lidt stødt over at jeg jo bare kan træne det væk.. Hmm.. Arvæv og skæve syninger kan ikke trænes væk. Så ja, for mit vedkomne ville ks altså nok ha været en del mere 'nemt', vil da hellere ha problemer med et ar der, end forneden. Og det kan jeg ikke se hvorfor du er uenig i. Du kender jo ikke mig eller min situation overhovedet. Du ved kun hvordan det er for dig.

Anmeld

1. november 2013

Chevro

C-Dog skriver:

Nu er det jo ikke mig der har fået ks, men en veninde, så jeg udtaler mig ikke om hvordan og hvorledes, fortæller blot hvad jeg har hørt, nemmelig at det er nemmest, hurtigst og mindre smertefuldt. Nu sidder jeg jo selv med synings smerter fra den ene til den anden ende og bliver lidt stødt over at jeg jo bare kan træne det væk.. Hmm.. Arvæv og skæve syninger kan ikke trænes væk. Så ja, for mit vedkomne ville ks altså nok ha været en del mere 'nemt', vil da hellere ha problemer med et ar der, end forneden. Og det kan jeg ikke se hvorfor du er uenig i. Du kender jo ikke mig eller min situation overhovedet. Du ved kun hvordan det er for dig.

Hvis det er så slemt et tilfælde er det jo forståeligt at man ville ønske andet! Tror jeg altid man vil.

Godt tip til arvæv, er at massere! Det tager tid, men kan godt forbedres rigtig meget!

Er syet i ansigtet, kraniet, benene, maven mm. Så kender alt til den slags ting!

Anmeld

1. november 2013

Chevro

C-Dog skriver:

Nemmest og hurtigst at få et ks? Hmm.. At få børn skal ikke være nemt!!

Anmeld

1. november 2013

Lykke:)

Sandratoft skriver:

Jeg har længe tænkt på, om man selv bestemmer om man vil have kejsersnit eller om man vil føde en naturlig fødsel? Altså, skal der være en specifik grund til at man vælger kejsersnit, eller kan man få lov, fordi man er bange for at føde naturligt?

Jeg skal føde på Roskilde hospital, og jeg har fået lov til, at få planlagt kejsersnit på grund af fødselsangst.
Så det kan lade sig gøre!
Jeg har så fået den mulighed at hvis fødslen går igang inden den aftalte dato, kan jeg stadig få lov til at føde normalt hvis jeg pludselig ændrer mening og hvis jeg stadig holder fast på kejsersnittet, så får jeg det. og hvis jeg ændrer mening og slet ikke vil have kejsersnittet kan det selvfølgelig aflyses

Det blev lidt rodet - men håber du forstår hvad jeg mener ellers er du velkommen til at skrive til mig

Anmeld

1. november 2013

C-Dog

Chevro skriver:

Nemmest og hurtigst at få et ks? Hmm.. At få børn skal ikke være nemt!!

Hvorfor ikke? Bekymringer og smerte kommer der nok af, så jeg mener egentlig det skal gøres så nemt og smertefrit som muligt. Gør det en til en dårlig Mor fordi at man ikke har oplevet ubeskrivelig smerte? Well, så er alle fædre jo totalt dårlige for de har ikke oplevet smerte i forbindelse med babys ankomst. Hvis smerten ved fødsel og alt det svære i graviditeten er det der gør en til en god forældre, kan du jo evt vælge at føde nede i en vulkan på et underlag af glasskår imens du bliver jagtet af en bjørn. Så bliver det vist ikke meget sværere eller smertefuldt ;-)
Det jeg vil frem til er, at jeg synes man skal gøre det så smertefrit og ustressende og nemt for Mor og baby som muligt, en svær fødsel kan ødelægge en del af babyglæden, og hvis man skal indlægges on og off ien hel måned fordi man insistere på at ta dDen hårde og svære vej, ville man så ikke være en bedre mor hvis man tog den nemme vej og så rent faktisk kunne ta sig af sit barn. Jo. Så jeg hepper på den nemme og sunde vej for mor og barn :-)

Anmeld

1. november 2013

tribk

C-Dog skriver:

Hvorfor ikke? Bekymringer og smerte kommer der nok af, så jeg mener egentlig det skal gøres så nemt og smertefrit som muligt. Gør det en til en dårlig Mor fordi at man ikke har oplevet ubeskrivelig smerte? Well, så er alle fædre jo totalt dårlige for de har ikke oplevet smerte i forbindelse med babys ankomst. Hvis smerten ved fødsel og alt det svære i graviditeten er det der gør en til en god forældre, kan du jo evt vælge at føde nede i en vulkan på et underlag af glasskår imens du bliver jagtet af en bjørn. Så bliver det vist ikke meget sværere eller smertefuldt ;-)
Det jeg vil frem til er, at jeg synes man skal gøre det så smertefrit og ustressende og nemt for Mor og baby som muligt, en svær fødsel kan ødelægge en del af babyglæden, og hvis man skal indlægges on og off ien hel måned fordi man insistere på at ta dDen hårde og svære vej, ville man så ikke være en bedre mor hvis man tog den nemme vej og så rent faktisk kunne ta sig af sit barn. Jo. Så jeg hepper på den nemme og sunde vej for mor og barn :-)

Jeg hepper med Er fuldstændig enig med dig, kan slet ikke se hvorfor det er bedst at det skal gøre så ondt som muligt.

Jeg har selv fået ks, og vil til enhver tid vælge det igen. Føler på ingen måde at det har haft nogen konsekvenser for mig og mit barn. 

Anmeld

1. november 2013

charlottekri

Nu får jeg lige lyst til at dele mine erfaringer. Jeg har prøvet begge dele, ved min store datter fik jeg pks og fødte min søn vaginalt.

mht pks så kan jeg ikke sætte finger på en eneste dårlig ting ved hverken selve fødslen, tiden efter eller ar og arvæv. Mit ar kan man faktisk nærmest ikke se mere (næsten 6 år) og det med at maven hænger udover pga. Arret, det passer ikke her. Godt nok hænger maven lidt ud men det er først et par cm over arret den begynder med det  Og mht smerter efter ks så synes jeg faktisk at de var nogenlunde de samme, de sad bare forskellige steder (men hvis jeg skal være ærlig, så foretrækker jeg at have ondt i maven, da man ikke skriger hver gang man skal tisse hvis man ikke for skyllet rigtigt samtidigt )

mht vf så har jeg aldrig oplevet noget der gjorde mere sindsoprivende ondt! Men samtidig var det en fantastisk oplevelse! Jeg havde en mere eller mindre naturlig fødsel, fik kun et par bistik i lænden og intet andet. Jeg kan faktisk blive lidt sur på de dokumenterer omkring fødsler hvor man ser at de ligger og piber lidt og stønner lidt, og jeg fik den opfattelse og det ser da ud til at være nemt nok... Hvad jeg ikke vidste var, at de alle havde fået epidural! intet ondt sagt om dem der vælger dem, for jeg nåede selv at bede (tigge) om den, men da var det for sent... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.