Nu får jeg lige lyst til at dele mine erfaringer. Jeg har prøvet begge dele, ved min store datter fik jeg pks og fødte min søn vaginalt.
mht pks så kan jeg ikke sætte finger på en eneste dårlig ting ved hverken selve fødslen, tiden efter eller ar og arvæv. Mit ar kan man faktisk nærmest ikke se mere (næsten 6 år) og det med at maven hænger udover pga. Arret, det passer ikke her. Godt nok hænger maven lidt ud men det er først et par cm over arret den begynder med det
Og mht smerter efter ks så synes jeg faktisk at de var nogenlunde de samme, de sad bare forskellige steder (men hvis jeg skal være ærlig, så foretrækker jeg at have ondt i maven, da man ikke skriger hver gang man skal tisse hvis man ikke for skyllet rigtigt samtidigt
)
mht vf så har jeg aldrig oplevet noget der gjorde mere sindsoprivende ondt! Men samtidig var det en fantastisk oplevelse! Jeg havde en mere eller mindre naturlig fødsel, fik kun et par bistik i lænden og intet andet. Jeg kan faktisk blive lidt sur på de dokumenterer omkring fødsler hvor man ser at de ligger og piber lidt og stønner lidt, og jeg fik den opfattelse og det ser da ud til at være nemt nok... Hvad jeg ikke vidste var, at de alle havde fået epidural! intet ondt sagt om dem der vælger dem, for jeg nåede selv at bede (tigge) om den, men da var det for sent...
Anmeld