Enlig mor og skal ha mit eget nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Selvfølgelig kan det gøres billigere, men eftersom man sjældent kan finde det hele i en genbrugs og skal i flere kan det blive ret svært for kommunen at yde hjælp til, det ender i sidste ende sikkert med at koste det samme hvis det skal skrives rekvisitioner til 5 forskellige butikker, administration af det og hvis personen også skal have hjælp til transport mv. Man må gå ud fra de gør hvad der et smartest og billigst.

Jeg synes personligt det er rigtig godt der er hjælp at hente for de der rent faktisk har brug for det. Og jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad folk kan og bør, når jeg ikke kender til sagen.

der er jo også noget der hedder en telefon, hvor man kan ringe til stederne før man tager derhen. og hvis man mangler møbler, har man ikke ligefrem ret til at være kræsen.

ja, de skal yde hjælp, men jeg synes bare ikke at man skal have 7000 til at gå i ikea, når man kan finde det andre steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

wamse

Tullen85 skriver:

Selvfølgelig kan det gøres billigere, men eftersom man sjældent kan finde det hele i en genbrugs og skal i flere kan det blive ret svært for kommunen at yde hjælp til, det ender i sidste ende sikkert med at koste det samme hvis det skal skrives rekvisitioner til 5 forskellige butikker, administration af det og hvis personen også skal have hjælp til transport mv. Man må gå ud fra de gør hvad der et smartest og billigst.

Jeg synes personligt det er rigtig godt der er hjælp at hente for de der rent faktisk har brug for det. Og jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad folk kan og bør, når jeg ikke kender til sagen.

Kan faktisk godt li din konklusion til sidst, og er helt enig med dig

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Yurie skriver:

der er jo også noget der hedder en telefon, hvor man kan ringe til stederne før man tager derhen. og hvis man mangler møbler, har man ikke ligefrem ret til at være kræsen.

ja, de skal yde hjælp, men jeg synes bare ikke at man skal have 7000 til at gå i ikea, når man kan finde det andre steder.

Men der skal jo stadig handles på rekvisitioner, kommunen giver aldrig rede penge til etablering, så mon ikke de har valgt IKEA fordi de netop er billige og kan tage imod rekvisitioner, tvivler ærlig talt på en genbrugs kan det, de færreste tager andet end kontanter.. selvfølgelig kan det gøres billiger, hvis man selv går ud og skal købe, men mon ikke kommunerne har valgt den billigste løsning for dem....

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Men der skal jo stadig handles på rekvisitioner, kommunen giver aldrig rede penge til etablering, så mon ikke de har valgt IKEA fordi de netop er billige og kan tage imod rekvisitioner, tvivler ærlig talt på en genbrugs kan det, de færreste tager andet end kontanter.. selvfølgelig kan det gøres billiger, hvis man selv går ud og skal købe, men mon ikke kommunerne har valgt den billigste løsning for dem....

Måske..

men jeg synes stadigvæk at det er vildt.. men jeg ved ikke hvordan kommunen arbejder, for mig røvrender de hele tiden. måske skal man være heldig for at få hjælp.

men jeg synes ikke at man bare skal give 7000 ud, før man har set hvor meget man kan få på genbrug. ved godt at man ikke kan få alt, men det kan jo også være at kommuner har aftaler med nogen steder, hvor de får store ting ind, præcis til folk der er på røven.

men jeg ved ikke hvordan det er, hvor din bror bor. men det skal jeg da helt sikkert huske når jeg kommer tilbage til danmark, at jeg vil da også have penge til at købe ting for, for jeg kommer ikke til at have nogle møbler og familien bor på en anden ø.

Anmeld

20. oktober 2013

hesøth

Tullen85 skriver:

Det ved jeg nu ikke... går ud fra der siddet fagfolk der kan vurdere om personen er berettet til det, og om det vil hjælpe personen med at komme videre. Synes nu der bliver smidt penge efter mange andre ting der er mere hul i hovedet end at hjælpe dem der har behov for det.

Man kan sgu da sove på en madras i hjørnet indtil man har sparet sammen.....det er sgu for forkælet det andet dér.

Tænk lige på hvor meget extra hjemmehjælp de gamle kunne få for de penge!!

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Det ved jeg nu ikke... går ud fra der siddet fagfolk der kan vurdere om personen er berettet til det, og om det vil hjælpe personen med at komme videre. Synes nu der bliver smidt penge efter mange andre ting der er mere hul i hovedet end at hjælpe dem der har behov for det.

de har ikke behov for det, de vil have det. du har ikke behov for en seng, en sofa, et skab/kommode.. man vil bare gerne have det, fordi ellers er det jo ikke et hjem..

hvad tror du man gjorde før man kunne få alt den hjælp?

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

hesøth skriver:

Man kan sgu da sove på en madras i hjørnet indtil man har sparet sammen.....det er sgu for forkælet det andet dér.

Tænk lige på hvor meget extra hjemmehjælp de gamle kunne få for de penge!!

Sådan kan man da ikke stille det op, fordi nogle får hjælp til etablering, bliver der da ikke givet mindre til de ældre. Som sagt forstår jeg ikke den mentalitet, at dem der har brug for hjælp ikke skal have det. Og kan slet ikke se hvorfor det er at være forkælet, og slet ikke når der er børn med i billedet...

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Yurie skriver:

de har ikke behov for det, de vil have det. du har ikke behov for en seng, en sofa, et skab/kommode.. man vil bare gerne have det, fordi ellers er det jo ikke et hjem..

hvad tror du man gjorde før man kunne få alt den hjælp?

Tjah der kom folk på fattiggården og mistede stemmeretten hvis de var så fattige.. tænk er det ikke skønt vi ikke er der mere... ;-)

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Tjah der kom folk på fattiggården og mistede stemmeretten hvis de var så fattige.. tænk er det ikke skønt vi ikke er der mere... ;-)

ja, men det betyder vel ikke at vi skal have luksus, fordi vi er kommet videre fra det. lær at man ikke får alt man vil have, bare man rækker hånden ud.

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Sådan kan man da ikke stille det op, fordi nogle får hjælp til etablering, bliver der da ikke givet mindre til de ældre. Som sagt forstår jeg ikke den mentalitet, at dem der har brug for hjælp ikke skal have det. Og kan slet ikke se hvorfor det er at være forkælet, og slet ikke når der er børn med i billedet...

7500 er luksus, når du kan finde så mange ting på dba, guloggratis, baby.dk m.m

så er det bare at få lidt ekstra penge. og hvis man ikke har råd til en seng til sit barn, skal man måske finde en anden anden lejlighed eller måske bo hos familie eller en ven, ind til man havde pengene. eller spørg og se om der ikke er nogen der har noget man kan låne.

hvis barnet er født, hvorfor har man så ikke tingene?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.