Enlig mor og skal ha mit eget nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2013

TNBC

stjernehimmel skriver:

Her bliver folk der skal ha hjælp til møbler taget med ud på den lokale genbrug for at finde det mest nødvendige....

øhm ja ja medmindre man er misbruger så er de desværre ret gavmilde 

det synes jeg også er en god ide, men 7500 er mange penge. det er jo til hele lejligheden. hvordan lære man så at spare op til ting, lære at man ikke bare får smidt det i hovedet, lære at leve med det man har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

nilletøz

ved ikk lige om du kan søge hjælp på kommunen.

men jeg har et spiseborD du gerne må få, der er dog ikke stole til!

Anmeld

20. oktober 2013

stjernehimmel

Yurie skriver:

det synes jeg også er en god ide, men 7500 er mange penge. det er jo til hele lejligheden. hvordan lære man så at spare op til ting, lære at man ikke bare får smidt det i hovedet, lære at leve med det man har.

Synes os det er rigtig go ide... Folk lære at nøjes og spare op og passer endnu bedre på det de en dag køber for deres egne penge.... Man må jo lære at leve efter evne, og kan man ikke nøjes så må man jo helt undvære .

Ja det er rigtig mange penge 

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

stjernehimmel skriver:

Synes os det er rigtig go ide... Folk lære at nøjes og spare op og passer endnu bedre på det de en dag køber for deres egne penge.... Man må jo lære at leve efter evne, og kan man ikke nøjes så må man jo helt undvære .

Ja det er rigtig mange penge 

ja jeg har sku levet uden tv i snart et år(jeg har altid været tvfreak) men jeg har bare ikke råd til det og vil hellere bruge penge på andet.
og jeg klare mig fint, det er ikke altid let, for jeg kan ikke snakke om alt hvad folk ser, men så må man spørge. men hvorfor skal kommunen betale for et tv til mig? eller en ny seng(min er ejerens)..???

starthjælp er fint nok, men sku ikke 7500kr. det er mere end halvdelen af hvad jeg får om måneden.

Anmeld

20. oktober 2013

wamse

stjernehimmel skriver:

Her bliver folk der skal ha hjælp til møbler taget med ud på den lokale genbrug for at finde det mest nødvendige....

øhm ja ja medmindre man er misbruger så er de desværre ret gavmilde 

Ej øv for en udtalelse, for vil da rigtig gerne høre, hvad du bygger den udtalelse på?

Nu har jeg selv været i et misbrug, så vil da gerne høre, hvad det er jeg åbenbart er gået glip af

Anmeld

20. oktober 2013

stjernehimmel

wamse skriver:

Ej øv for en udtalelse, for vil da rigtig gerne høre, hvad du bygger den udtalelse på?

Nu har jeg selv været i et misbrug, så vil da gerne høre, hvad det er jeg åbenbart er gået glip af

Jeg bygger den udtagelse på at jeg selv har været i miljøet; har aldrig selv taget men er kommet i det samme slæng som min søster da hun var narkoman ( vi var trods forskelligheder tæt knytte) og min lillebrors far er også misbruger så bygger det ud fra min oplevelser.  

en vis kommune har en vane med at de blot udskrev en check hvis en eks solgte sit fjernsyn eller andet så de kunne købe en ny og sådan kunne de ellers blive ved at hente penge....

har at skræmmende nok i forbindelse med at afslag på hjælp fået afvide at det er nemmere at få hjælp hvis man er misbruger.... Tak for kaffe frk sagsbehandler!!!

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Yurie skriver:

så man kan ikke komme videre uden møbler? Jeg har levet med en seng, sofa, spisebord+to stole, et lille sofabord og næsten ingen køkkenredskaber i snart et år, og jeg har da ikke haft problemer med at komme videre. men jeg har ikke råd til flere ting..

jeg har ikke noget imod at man beder om hjælp, men jeg synes virkelig at 7500 er mange penge for en person til at købe ting for.

Nu ved vi jo meget lidt om ts situation, og hvis hun ikke har råd til noget så skal hun da hjælpes, en sofa, seng og børnesenge så man rent faktisk har et hjem at tilbyde sine børn. Synes bestemt godt jeg kan unde at kommunen hjælper dem der ikke har råd, og man får jo ikke hjælpen hvis man har.. man kan sagtens leve med lidt, men man kan da ikke leve med ingenting, og 7000 kr er sgu ikke meget hvis er skal købes store ting. Selvfølgelig skal folk helst kunne klare sig selv men sådan er det nu en gang... at staten kaster også penge efter statsstøtte parterapi, statsstøttet efterskole og andre ting for at hjælpe børnefamilier med små midler.

Synes i hvert fald ikke man bruge begrundelsen at fordi du godt kan, betyder det at alle kan, for vi kender ikke ts situation, så jeg vælger at stole på at kommunen er dem der bedst kan vurdere om der skal ydes støtte.

Anmeld

20. oktober 2013

stjernehimmel

wamse skriver:

Men nu har vores kommune os ry for ikke at være særlige heldig på mange områder....

flere der er kommet ud af misbruget kan nikke genkendende til grunden til min udtagelse.... 

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Nu ved vi jo meget lidt om ts situation, og hvis hun ikke har råd til noget så skal hun da hjælpes, en sofa, seng og børnesenge så man rent faktisk har et hjem at tilbyde sine børn. Synes bestemt godt jeg kan unde at kommunen hjælper dem der ikke har råd, og man får jo ikke hjælpen hvis man har.. man kan sagtens leve med lidt, men man kan da ikke leve med ingenting, og 7000 kr er sgu ikke meget hvis er skal købes store ting. Selvfølgelig skal folk helst kunne klare sig selv men sådan er det nu en gang... at staten kaster også penge efter statsstøtte parterapi, statsstøttet efterskole og andre ting for at hjælpe børnefamilier med små midler.

Synes i hvert fald ikke man bruge begrundelsen at fordi du godt kan, betyder det at alle kan, for vi kender ikke ts situation, så jeg vælger at stole på at kommunen er dem der bedst kan vurdere om der skal ydes støtte.

nej det bliver ikke så dyrt hvis man finder det på genbrug. det eneste du rigtig har brug for fra ny, er madresser. tremmesenge kan du finde til hundrede.. og hvordan kan det egentig være at hun har barnet, men ikke har nogle af tingene??
man kan finde tingene billigere, og hvorfor skal man bruge flere 1000 på helt nye ting, når du kan finde fine brugte??

ja, kommunen må godt hjælpe, men det behøver ikke være med helt nye ting, men ting der virker og ikke behøver at koste en formue.

7000 er mange, når det kan gøres for mindre.

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Yurie skriver:

nej det bliver ikke så dyrt hvis man finder det på genbrug. det eneste du rigtig har brug for fra ny, er madresser. tremmesenge kan du finde til hundrede.. og hvordan kan det egentig være at hun har barnet, men ikke har nogle af tingene??
man kan finde tingene billigere, og hvorfor skal man bruge flere 1000 på helt nye ting, når du kan finde fine brugte??

ja, kommunen må godt hjælpe, men det behøver ikke være med helt nye ting, men ting der virker og ikke behøver at koste en formue.

7000 er mange, når det kan gøres for mindre.

Selvfølgelig kan det gøres billigere, men eftersom man sjældent kan finde det hele i en genbrugs og skal i flere kan det blive ret svært for kommunen at yde hjælp til, det ender i sidste ende sikkert med at koste det samme hvis det skal skrives rekvisitioner til 5 forskellige butikker, administration af det og hvis personen også skal have hjælp til transport mv. Man må gå ud fra de gør hvad der et smartest og billigst.

Jeg synes personligt det er rigtig godt der er hjælp at hente for de der rent faktisk har brug for det. Og jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad folk kan og bør, når jeg ikke kender til sagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.