Enlig mor og skal ha mit eget nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Jeg synes det er fint at man kan søge om lån ved kommunen....... men man kan ikke forvente at have råd til nye ting.... der må man priotere (staves) hvad der er vigtigst, også spare op til resten....

Enkeltydelse er ikke et lån.  

det er penge man får. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

Enkeltydelse er ikke et lån.  

det er penge man får. 

Det ved jeg godt.... der stod bare længere oppe at det var et lån hun ville have....

Anmeld

21. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ja, et lån.. Der er stor forskel på at få og låne ... 

jeg er både skrevet op til 2 værelses og 3 værelses .. Lige nu bor vi hos min veninde i en 2 værelses .. Jeg skal bare ud. 

Set på længere sigt er en 3 værelses nok også mest fornuftigt så vi kan ha vores egne værelser .. Tjener godt nok ikke meget, men vi kan Lige klare os .. Jeg kan ta nogen ekstra vagter når sønnike er hos sin far .. Mht møbler, så var det bare for at få en god start . Siger jo ikke at jeg skulle ha ALT her og nu. Kunne bare være meget rart med en seng at sove i.. Bliver sgu lidt harm når jeg skal kaldes for "forkælet" osv. For jeg kæmper fandeme ... 

Anmeld

21. oktober 2013

TNBC

baby012 skriver:

Ja, gik bare ned på kommunen og bad om enkeltydelse, så skulle man udfylde nogen papire  

Ok. Tak..

Anmeld

21. oktober 2013

LMX

Anonym skriver:

Ja, et lån.. Der er stor forskel på at få og låne ... 

jeg er både skrevet op til 2 værelses og 3 værelses .. Lige nu bor vi hos min veninde i en 2 værelses .. Jeg skal bare ud. 

Set på længere sigt er en 3 værelses nok også mest fornuftigt så vi kan ha vores egne værelser .. Tjener godt nok ikke meget, men vi kan Lige klare os .. Jeg kan ta nogen ekstra vagter når sønnike er hos sin far .. Mht møbler, så var det bare for at få en god start . Siger jo ikke at jeg skulle ha ALT her og nu. Kunne bare være meget rart med en seng at sove i.. Bliver sgu lidt harm når jeg skal kaldes for "forkælet" osv. For jeg kæmper fandeme ... 

Slå koldt vand i blodet ven.. Fordomme du ved.. De er allevejne. 

Håber det bedste 

Anmeld

21. oktober 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Slå koldt vand i blodet ven.. Fordomme du ved.. De er allevejne. 

Håber det bedste 

Ja det er simpelthen utroligt at man lige skal tværes ekstra meget ud, når man i forvejen ligger dernede og allerede er trådt på flere gange .. 

Det er klart. Ingen kan se hvor ked jeg er.. Men syntes bestemt ikke det er sjovt. Har aldrig stået i denne situation før.. 

og tak 

Anmeld

21. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja det er simpelthen utroligt at man lige skal tværes ekstra meget ud, når man i forvejen ligger dernede og allerede er trådt på flere gange .. 

Det er klart. Ingen kan se hvor ked jeg er.. Men syntes bestemt ikke det er sjovt. Har aldrig stået i denne situation før.. 

og tak 

Du ved godt at debatten om at være forkælet kom efter en bruger nævnte at hendes bror havde fået mange penge.. det havde ikke noget med dig at gøre.
Men kommentaren om at der er meget du ikke vil have brugt er det defineret gør at folk tror de ring. At du er for fin til at have genbrugs ting. Vi svarer udfra hvad vi læser. Men man skal passe på hvad man skriver, foedi det skrevne sprog bliver let misforstået.

Men som der bliver skrevet, behøver man ikke en seng, en sofa nyt fra starten. En luftmadres er fin.. det handler om at se hvad er vigtigst. Og jeg vil sige sønnen er vigtigst.men hvorfor har du ikke hans ting med? Det er vel dig der har ham mest, så burde du da også hans ting. Det er da kun rimeligt.

Anmeld

21. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skulle lige til at skrive det samme som yurie

har læst hele debatten igennem og det eneste der er af stikpiller til dig er det der med ikke at ville købe brugt sofa og seng

ingen skriver at du er forkælet og forventer at FÅ en masse penge, det handlede om en anden der havde fået temmelig mange penge

held og lykke med det hele!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.