Enlig mor og skal ha mit eget nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2013

lineog4

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå dit ønske om nye ting, men man kan jo også bare stå et sted i livet hvor man må gå på kompromis og ting er bare ting. 

Jeg ved meget lidt om kommunens hjælp men for en del år siden kunne man ikke få hjælp hvis man var i arbejde - har ingen ide om det stadig er sådan. Ved man kan få kommune lån til indskud til lejlighed også selvom man er i arbejde. 

Er du i arbejde og ikke kan se dig selv med brugte eller midlertidige løsninger er det måske banken du skal spørge.

ved godt det kan lyde lidt hårdt, det er ikke sådan ment men når jeg kigger rundt i mit hjem er det meste genbrug og står og venter på finanserne er til at skifte dem ud. Sengen er en brullupsgave og en sofa indkøbt fra ny fik vi først for 2 år siden ellers har de altid været genbrug (Og det er en af de billigste fra IKEA). 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Nordsjælland  

jeg er rigtig dårlig til brugte ting. Seng og sofa vil jeg ha fra nyt, men på tilbud. Kommoder, skabe osv kan sagtens være brugt  

jeg kunne godt tænke mig om man kunne få et lån fra kommunen ?

Jeg kan rigtig godt forstå at du ikke har lyst til, at sove i en brugt seng. I IKEA's rodebutik kan man næsten altid finde senge/madrasser til meget billige penge. 

Anmeld

20. oktober 2013

Benjamins'mor

Du kan sagtens søge ved kommunen, men har hørt de siger man får et beløb til at bruge i en genbrug.

Anmeld

20. oktober 2013

Benjamins'mor

Da vi flyttede hjemmefra fik vi det meste brugt af familie, og har så skiftet ud hen af vejen som pengene har været til det.
Det kunne du jo gøre, købe brugt og så løbende skifte ud.
Jeg kan udemærket forstå du ikke vil sove i en brugt seng, men så kunne du måske købe den fra ny og gå på kompromis med de andre ting.

Anmeld

20. oktober 2013

hesøth

Tullen85 skriver:

Ved min lillebror søgte om et etablerings tilskud ved kommunen, og fik så han kunne bruge 7000 kr i IKEA til møbler osv. Desuden fik han 500 kr der kunne bruges i Bilka til en combi ovn. Så det er bestemt muligt. Og det er ikke rede penge, altså skal de bruges på nyt, for man får en rekvisition til en bestemt butik... så det ville jeg forsøge hvis jeg var dig...

Det er fame for sindssygt. Der er ingenting at sige til at kassen er ved at være tom.

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

hesøth skriver:

Det er fame for sindssygt. Der er ingenting at sige til at kassen er ved at være tom.

Det ved jeg nu ikke... går ud fra der siddet fagfolk der kan vurdere om personen er berettet til det, og om det vil hjælpe personen med at komme videre. Synes nu der bliver smidt penge efter mange andre ting der er mere hul i hovedet end at hjælpe dem der har behov for det.

Anmeld

20. oktober 2013

J P

Hmm.. er jeg den eneste der undrer mig over at du kan have råd til at sidde i en 3-værelses lejlighed, men ikke møbler...? Tja, bare du har styr på dine prioriteringer..

Men som andre skriver, lær at blive glad for brugte ting. Man kan i øvrigt godt leve med en brugt seng, man kan jo fx købe en ny topmadras og lægge på, så kommer man ud over det dér med at sove i andre menneskers sved :-)

Held og lykke med at søge kommunen

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

hesøth skriver:

7000 det er fandeme mange penge at få.. det ville sige at jeg kunne have fået ting også, da jeg stod uden ingenting... jeg har prioteret med de ting som jeg mest havde brug for, fordi det er det jeg har råd til.

Anmeld

20. oktober 2013

stjernehimmel

Yurie skriver:

7000 det er fandeme mange penge at få.. det ville sige at jeg kunne have fået ting også, da jeg stod uden ingenting... jeg har prioteret med de ting som jeg mest havde brug for, fordi det er det jeg har råd til.

Her bliver folk der skal ha hjælp til møbler taget med ud på den lokale genbrug for at finde det mest nødvendige....

øhm ja ja medmindre man er misbruger så er de desværre ret gavmilde 

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Det ved jeg nu ikke... går ud fra der siddet fagfolk der kan vurdere om personen er berettet til det, og om det vil hjælpe personen med at komme videre. Synes nu der bliver smidt penge efter mange andre ting der er mere hul i hovedet end at hjælpe dem der har behov for det.

så man kan ikke komme videre uden møbler? Jeg har levet med en seng, sofa, spisebord+to stole, et lille sofabord og næsten ingen køkkenredskaber i snart et år, og jeg har da ikke haft problemer med at komme videre. men jeg har ikke råd til flere ting..

jeg har ikke noget imod at man beder om hjælp, men jeg synes virkelig at 7500 er mange penge for en person til at købe ting for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.