Tullen85 skriver:
Enig, jeg er selv flyttet fra en et vær. Til en 3. Med få møbler, købt i en genbrugs både tøj og møbler til min søn. Men tvivler på genbruger modtager rekvisitioner. Hvis man ikke kan få støtte kan man jo blive nød til at købe sådan ting brugt. Men man kommet altså ikke langt for 7000 kr hvis man mangler alt.
Og selvfølgelig skal det kun ydes til de der slet ingen penge har til etablering, og ja det vil jeg hellere min skattekroner går til, end statsstøttet Peter Aalbæk film osv. ;-)
Har lige været inde og kigge på en kommunes hjemmeside. Man kan som lavtlønnet søge om en enkeltydelse ved uforudsete udgifter eller flytning. Klart en skilsmisse i hujende hast er en udforudset udgift, men som andre har skrevet er der både mødrehjælpen og andre steder der rent faktisk kan gå ind og hjælpe.
Og med mindre man løber fra en mand kan det jo nok ikke kaldes helt uforudset og de fleste får vel lidt med sig om ikke andet det til barnet.
Jeg må sige 7000 er mange penge for mig og jeg kunne komme langt for 7000 forudsat jeg da havde fået lidt med fra vores fælles hjem og jeg måtte smutte i en genbrugs og forhøre mig i venskabskredsen. Vi flyttede fra en 3 værelset til vores 6 værelsede og købte ikke noget - det havde vi simpelthen ikke råd til med mig uden indkomst (jeg havde været for lang tid om min uddannelse og havde over et år uden en indkomst). Efter et år fik jeg en pengegave af min morfar og havde defor råd til at købe en ny (gammel sofa) til 1500 og det var virkelig luksus - og jo vi havde også barn.
det handler ikke om hvad jeg kan, eller andre kan, men det er bare for at sætte i perspektiv at man måske kan synes man er forkælet når man ikke vil købe i genbrugs. Dog vil jeg sige det TS spørger om er et kommune garanteret lån og så kan man sige har man jo ret til at bruge pengene lige præcis som man lyster i mine øjne.
Og starthjælpen er som du skriver jo noget kommunen vurderer og de fortæller hvordan det gøres bedst og nemmest.
men stadig jeg må sige jeg nogen gange overraskes over (ikke TS for det er jo lån hun spørger til) at der er Nogen der har tårnhøje forventninger til at bliver serviceret og netop uden penge kunne sig, nej jeg nægter genbrug. Det er heldigvis de få men de fylder i billedet
Anmeld