Enlig mor og skal ha mit eget nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2013

SHERO

Yurie skriver:

ja, men det betyder vel ikke at vi skal have luksus, fordi vi er kommet videre fra det. lær at man ikke får alt man vil have, bare man rækker hånden ud.

Jeg synes ikke en seng er luksus, jeg synes det er en nødvendighed...!! Og jeg synes det er fantastisk vi bor i et land der tager sig af som der har behovet. Forstår ikke de der ønsker millimeter demokrati og kommer aldrig til det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

lineog4

Tullen85 skriver:

Sådan kan man da ikke stille det op, fordi nogle får hjælp til etablering, bliver der da ikke givet mindre til de ældre. Som sagt forstår jeg ikke den mentalitet, at dem der har brug for hjælp ikke skal have det. Og kan slet ikke se hvorfor det er at være forkælet, og slet ikke når der er børn med i billedet...

Jeg er enig med dig et laaaaangt stykke hen af vejen og er også glad for der er hjælp til dem der har behov for det. Og vil absolut heller ikke gøre mig til dommer. 

Men måske synes man det er forkælet når man selv sidder på genbrugsmøbler, selv har sovet på en madras på gulvet, aldrig har købt en seng fra ny til sine børn osv osv osv. Det er da helt okay selv med børn ikke at have nye møbler, at købe tøj i genbrugsen, sove på en madras midlertidigt og ikke have 7000 til at købe ind når man flytter - ja det er fedt der hjælp til alle de som har behov - men for mig er det en smule forkælet at afskrive genbrug....

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Tullen85 skriver:

Jeg synes ikke en seng er luksus, jeg synes det er en nødvendighed...!! Og jeg synes det er fantastisk vi bor i et land der tager sig af som der har behovet. Forstår ikke de der ønsker millimeter demokrati og kommer aldrig til det...

så køb en oppustelig madres. det er en billig seng ind til du har råd til en rigtig. jeg har kun en seng, fordi at ejeren lod mig låne den der stod her, ellers havde jeg da også fundet en anden løsning.

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Yurie skriver:

7500 er luksus, når du kan finde så mange ting på dba, guloggratis, baby.dk m.m

så er det bare at få lidt ekstra penge. og hvis man ikke har råd til en seng til sit barn, skal man måske finde en anden anden lejlighed eller måske bo hos familie eller en ven, ind til man havde pengene. eller spørg og se om der ikke er nogen der har noget man kan låne.

hvis barnet er født, hvorfor har man så ikke tingene?

Som sagt skal jeg ikke gøre mig klog på hvad kommunen har sat af beløb for at kunne etablere et hjem, ej heller hvorfor en person ender i den situation. Jeg tror på der sidder nogle kompetente mennesker der træffer de beslutninger.

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

lineog4 skriver:

Jeg er enig med dig et laaaaangt stykke hen af vejen og er også glad for der er hjælp til dem der har behov for det. Og vil absolut heller ikke gøre mig til dommer. 

Men måske synes man det er forkælet når man selv sidder på genbrugsmøbler, selv har sovet på en madras på gulvet, aldrig har købt en seng fra ny til sine børn osv osv osv. Det er da helt okay selv med børn ikke at have nye møbler, at købe tøj i genbrugsen, sove på en madras midlertidigt og ikke have 7000 til at købe ind når man flytter - ja det er fedt der hjælp til alle de som har behov - men for mig er det en smule forkælet at afskrive genbrug....

Enig, jeg er selv flyttet fra en et vær. Til en 3. Med få møbler, købt i en genbrugs både tøj og møbler til min søn. Men tvivler på genbruger modtager rekvisitioner. Hvis man ikke kan få støtte kan man jo blive nød til at købe sådan ting brugt. Men man kommet altså ikke langt for 7000 kr hvis man mangler alt.

Og selvfølgelig skal det kun ydes til de der slet ingen penge har til etablering, og ja det vil jeg hellere min skattekroner går til, end statsstøttet Peter Aalbæk film osv. ;-)

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

OG SÅ LUKKER VI DEN HER !!! Søgte blot råd og vejledning!! Slut!

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Anonym skriver:

Helt fint.. :-) håber du finder en løsning, og håber der er hjælp at hentet ved kommunen.. :-)

Anmeld

20. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

og det har du fået, men vi andre debatere. du er jo slet ikke med i debatten. vi kommer ud med nogle gode punkter, der er ikke noget at blive sur over.

Anmeld

20. oktober 2013

lineog4

Tullen85 skriver:

Enig, jeg er selv flyttet fra en et vær. Til en 3. Med få møbler, købt i en genbrugs både tøj og møbler til min søn. Men tvivler på genbruger modtager rekvisitioner. Hvis man ikke kan få støtte kan man jo blive nød til at købe sådan ting brugt. Men man kommet altså ikke langt for 7000 kr hvis man mangler alt.

Og selvfølgelig skal det kun ydes til de der slet ingen penge har til etablering, og ja det vil jeg hellere min skattekroner går til, end statsstøttet Peter Aalbæk film osv. ;-)

Har lige været inde og kigge på en kommunes hjemmeside. Man kan som lavtlønnet søge om en enkeltydelse ved uforudsete udgifter eller flytning. Klart en skilsmisse i hujende hast er en udforudset udgift, men som andre har skrevet er der både mødrehjælpen og andre steder der rent faktisk kan gå ind og hjælpe.

Og med mindre man løber fra en mand kan det jo nok ikke kaldes helt uforudset og de fleste får vel lidt med sig om ikke andet det til barnet.

Jeg må sige 7000 er mange penge for mig og jeg kunne komme langt for 7000 forudsat jeg da havde fået lidt med fra vores fælles hjem og jeg måtte smutte i en genbrugs og forhøre mig i venskabskredsen. Vi flyttede fra en 3 værelset til vores 6 værelsede og købte ikke noget - det havde vi simpelthen ikke råd til med mig uden indkomst (jeg havde været for lang tid om min uddannelse og havde over et år uden en indkomst). Efter et år fik jeg en pengegave af min morfar og havde defor råd til at købe en ny (gammel sofa) til 1500 og det var virkelig luksus - og jo vi havde også barn.

det handler ikke om hvad jeg kan, eller andre kan, men det er bare for at sætte i perspektiv at man måske kan synes man er forkælet når man ikke vil købe i genbrugs. Dog vil jeg sige det TS spørger om er et kommune garanteret lån og så kan man sige har man jo ret til at bruge pengene lige præcis som man lyster i mine øjne. 

Og starthjælpen er som du skriver jo noget kommunen vurderer og de fortæller hvordan det gøres bedst og nemmest.

men stadig jeg må sige jeg nogen gange overraskes over (ikke TS for det er jo lån hun spørger til) at der er Nogen der har tårnhøje forventninger til at bliver serviceret og netop uden penge kunne sig, nej jeg nægter genbrug. Det er heldigvis de få men de fylder i billedet

Anmeld

20. oktober 2013

LMX

IKEA kører lige pt og indtil 31/10 med rentefrit lån... Du betaler kun hvad du låner... Så hvis du ikke står i RKI så kan du søge sådan et..

Det gør vi andre når vi ikke har pengene her og nu. Så låner vi eller sparer op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.