Enlig mor og skal ha mit eget nu.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2013

Sujan

Tjek "bortgives" sider på facebook. .. Der er ofte møbler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Hvor bor du henne af i landet? Bare hvis folk sku ha noget de vil give dig hvis nu? :-) 

Så er jeg desværre for nem at afsløre jeg skal nok offentligtgøre det når jeg har mig en bolig 

Anmeld

19. oktober 2013

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Tjek "bortgives" sider på facebook. .. Der er ofte møbler

Tak !

Anmeld

19. oktober 2013

Kofoed.

Det hedder starthjælp, men der har man intet at sige. Der finder kommunen selv møblerne i genbrugsbutikkerne, resevere dem og betaler dem for dig. ellers er der enkelydelse, men det er nærmest umuligt at få.

Så mit bedste forslag er, køb en billig luftmadras, lån en sofa +hvad ellers du kan, find de andre møbler igennem bortgives grupper og spar op til nye møbler hurtigst muligt. En ny fin seng koster 1000 i jysk på tilbud og sofaer kan købes til et par tusinde i IKEA.

Anmeld

19. oktober 2013

Lusi

Anonym skriver:

Jeg er blevet tilbudt en 3 værelses, som jeg har sagt ja til..

problemet er : Hvordan får jeg lige fat i møbler? Jeg har intet . Hverken seng, sofa, bord eller noget .. Har lidt køkkengrej og et tv bord. Det er det . 

Kan man søge om økonomisk lån hos kommunen? Har nogen prøvet det ?? 

Jysk har sådan nogle luftmadrasser som er en dobbeltseng og ligeså høj som en alm. seng.
Vi købte en da vi byggede hus, indtil vi fik en rigtig seng. Du puttet et stik i kontakten og så bliver den pustet op. Man ligger seriøst godt i den og den kostede 300 da vi købte den. Kan jo være de er sat ned nu i pris, men ellers kan de fleste jo lige klare 300
Det er da værd at starte med, til man har råd til det man gerne vil have..

Anmeld

19. oktober 2013

morlinen

Der er også en side, der hedder storskrald.dk. Der kan du finde en masse gratis ting til afhentning.

Anmeld

19. oktober 2013

Monski

Anonym skriver:

Så er jeg desværre for nem at afsløre jeg skal nok offentligtgøre det når jeg har mig en bolig 

Mødrehjælpen kan helt sikkert hjælpe dig
En fra min mødregruppe fik et ret (meget) stort beløb at købe møbler for da hun på et tidspunkt stod i samme situation

Anmeld

19. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nordsjælland  

jeg er rigtig dårlig til brugte ting. Seng og sofa vil jeg ha fra nyt, men på tilbud. Kommoder, skabe osv kan sagtens være brugt  

jeg kunne godt tænke mig om man kunne få et lån fra kommunen ?

Så må du lære at blive god til det, for det er hvad din økonomi tillader pt.
Så kan du altid skifte et møbel af gangen ud hver måned eller hvor ofte økonomien tillader det
Held og lykke

Anmeld

20. oktober 2013

sandramor

Anonym skriver:

Nordsjælland  

jeg er rigtig dårlig til brugte ting. Seng og sofa vil jeg ha fra nyt, men på tilbud. Kommoder, skabe osv kan sagtens være brugt  

jeg kunne godt tænke mig om man kunne få et lån fra kommunen ?

Jeg tror også som en anden siger at du må til at vænne dig til brugte ting..... hvis du får starthjælp fra kommunen af så bliver det alt brugte ting og det er meget begrænset hvad beløb du får dig.
Det har jo også noget at gøre med at man bare må sige at lige nu kan jeg altså bare ikke få tingene nye da min økonomi bare ikke tillader det. OG man kan altså gøre mange brugte ting RIGTIG flotte ved at shine dem lidt op og mange brugte ting kan du slet ikke se er brugte.....

Anmeld

20. oktober 2013

SHERO

Ved min lillebror søgte om et etablerings tilskud ved kommunen, og fik så han kunne bruge 7000 kr i IKEA til møbler osv. Desuden fik han 500 kr der kunne bruges i Bilka til en combi ovn. Så det er bestemt muligt. Og det er ikke rede penge, altså skal de bruges på nyt, for man får en rekvisition til en bestemt butik... så det ville jeg forsøge hvis jeg var dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.