Wampires skriver:
heh
kan ikke smide manden derind da han SKAL sove ordentligt da han er i psykiatrisk behandling...
og vil slet ikke vænne vores søn til noget han aldrig har prøvet før med at sove sammen med mig i vores seng 
han har altid sovet i sin egen "verden" i form af lift fra barnevogn og tremmesengen da han blev for stor til liften...
Tjaaa.. det er vel et spørgsmål om hvilken vinkel man ser det fra. Personligt tror jeg at din mand måske ville sove bedre i et værelse for sig selv med en lukket dør istedet for at sove med et barn der er vågen mange gange om natten - også selvom det så var på en madras på gulvet. Selvom han ikke vågner af uroen, forstyrrer det stadig søvnen.
Mht. samsovning, så var jeg tidligere 100% enig med dig. Mine børn har heller aldrig været vant til at sove i vores seng, medmindre de var syge - indtil jeg simpelthen ikke kunne hænge sammen af træthed over at være oppe hos vores yngste 4-8 gange hver nat og samtidigt passe arbejde, hjem og børn. Da jeg smed mine principper ud og lagde mig i vores gæsteseng med vores yngste, fik jeg mare søvn. Ikke fordi det gjorde at hun sov meget bedre, men jeg skulle ikke op - jeg kunne bare række en hånd ud og trøste hende, så jeg vågnede slet ikke så meget og havde meget nemmere ved at falde i søvn igen - også fordi jeg ikke havde min mand liggende ved siden af mig og snorke, så jeg slet ikke kunne falde i søvn igen.
Det var måske ikke den optimale løsning, og på ingen måde den mine principper ville foreslå, men den gjorde at vi alle sammen fik sovet mere og det gav min datter mere energi til at koncentrere sig om sin udvikling (hun er ørebarn og var meget bagud rent motorisk) og mig mere energi til både mit arbejde, mit hjem, mit forhold og vigtigst af alt mine børn.
Nogen gange er man nødt til at kigge på helheden 
I bund og grund skal I vælge den løsning der fungerer bedst for jer allesammen, bare husk at du ikke er supermand og for at kunne være der bedst muligt for både din mand og dit barn er du altså også nødt til at kunne fungere. Det nytter ikke at du altid sætter dig selv sidst, så ender du bare med heller ikke at kunne fungere i hverdagen og hvor havner I så henne?
Anmeld