Mødet med vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
modesty skriver:

Men det er vel bedre at skulle frem og tilbage end at vågne dobbelt så mange gange grundet mandens snorken?

Nu er det ikke fordi jeg vil snage i jeres søvnrytmer, for tråden handler jo om noget andet... Men hvis jeres dreng har søvnproblemer, ville jeg helt klart putte ham i sengen i rolige omgivelser i stedet for at lade ham falde i søvn foran TV og rykke ham ind i sengen bagefter.

Sønnen har ikke søvnproblemer men har bare endnu ikke lært at sove igennem og de ting han har oplevet med VS både gammel og ny spøger stadig i hans drømme så han har en urolig søvn...

Hvis jeg lagde mig på madrassen og sov ville jeg ikke vågne selvom han sagde noget... min underbevidst ville tænke at det hører manden og så ville jeg bare sove fra det uanset hvor ulykkelig han blev... er prøvet ved at vi begge endte med at falde i søvn på sofaen og jeg vågnede fordi jeg drømte noget ubehageligt og der var sønnen virkelig på randen af fuld blæst panik over at der ikke kom nogen ind til ham når han havde drømt...

jeg falder i for dyb en søvn hvis jeg ikke er ved siden af sønnen og at tage sønnen med derind og sove duer heller ikke da der ikke er plads til hans tremmeseng sådan som værelset er indrettet...

og det er helt ok for det er jo også en del af det hele lige nu det med ikke at få sovet ordentligt igennem for mig

sønnen får sovet det er bare mig der vågner faktisk for han vågner ikke men klynker/snakker/pludrer i søvne som vækker mig og gør at jeg lige sætter mig op og ligger en hånd over på ham så han finder roen igen og sover videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Wampires

Elgaard73 skriver:

Bare lige en indskudsbemærkning til det med at din mand snorker... Herhjemme snorker han også som et godstog, så jeg kender alt til at blive holdt vågen i halve eller hele nætter.

I de perioder, hvor det er helt slemt og jeg næsten ikke kan hænge sammen om dagen pågrund af manglende søvn, der ryger manden ud af soveværelset. Sorry to say, men det gør han altså. 

Min mand arbejder meget og er ikke meget hjemme, så jeg er vores søn's primære omsorgsperson, så jeg skal bare have mest mulig overskud i hverdagen. Der er jo kun en det går ud over, hvis ikke jeg kan være ordenlig på og det er vores søn. Så må min mand's og mit behov for at sove sammen, altså komme i anden række i perioder. 

Du skriver at der allerede er en madras på sønnen's værelse. Hvad med at sende farmand derind, når det er rigtig slemt? Du er simpelthen nødt til at få noget søvn, så du har overskuddet til at hjælpe jeres søn.

kan ikke sende manden fra soveværelset for så får han ikke sovet... og det er en vigtig del i at få ham rask at han får sovet ordentlig og længe nok om natten...

og ville heller ikke kunne falde i søvn uden han lå ved siden af mig... snorken eller ej så sover jeg bare slet ikke hvis han ikke er i nærheden af mig...

bare det at falde i søvn på sofaen og han sidder ved computeren ikke en gang 5 meter fra mig kan være svært for mig...

er meget tryghedsnarkoman på det område....

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

AnthonsMor skriver:

Øv hvor er det også ringe vilkår for børnene

Håber snart der kommer styr på tingene og han kommer fremad igen!

mange tak

ja men det er stadig bedre end den han kom fra hvor der røg 3 pædagoger ud af de 7 der var ansat til 2 stuer af ca. 12 børn pr. stue samt at de flyttede børnene ind til et rum der tidligere tilhørte børnehaven hvor de helt små også skulle være sammen med dem der var på vej til børnehaven....

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

Pylle3 skriver:

Åhh din historie minder meget om vores.

Du skal bede vs om at indstille ham til støtte timer. Når de også ser problemerne så skal de reagere og der gælder det om som forældre at presse på så de får tingene gjort når ens barn har det svært er det vigtigt at man som forældre åbner øjnene og ser sit barn og samarbejder  Og det kan faktisk komme bag på institutionen at forældrene ikke er bange for at anerkende at ens barn har det svært. De fleste lukker øjnene fordi det er "tabu" hvis vores børn har brug for ekstra hjælp til at takle dagligdagen. 

Jeg ønsker det bedste for jeres lille gut.

Hilsen en som endelig har fået indstilling til støtte timer og PPR efter at have kæmpet for sønnike i over 2 år.

VS mente eneste måde de kunne få hjælp til at finde den bedste løsning for ham og os var at lave en underretning omkring deres bekymringer....

Er glad for at se at det kan lykkes uden at de fjerner ham fra os

det er virkelig min eneste bekymring... at de bare kigger på vores baggrunde og ser de bekymringer der vedr. hans udvikling og så tager de ham fra os og så kan vi måske være heldige at have ham på weekend eller kæmpe imod systemet og få ham tilbage når han er 10 og vi langt om længe vinder og de rent faktisk accepterer at vi vinder...

jeg er fuldt ud åben for at få hjælp hvis der er behov for det...

Prøvede selv at gøre opmærksom på det i den anden VS men blev afvist med at det var normalt at de gik i stå og måske lidt tilbage pga alle de forandringer der skete og at det ville blive normalt med ham igen ligeså snart der kom ro på igen...

det han er bagud passer faktisk sammen med det vi har mistet udfra at der gik 3 mdr med omrokering og chok på chok for ham da de voksne bare forsvandt og det samme med børnene han kendte og alle de andre ting der skete samt 3 mdr. nu mistet med opstart nyt sted og at vi er flyttet hvor han også lige skal falde helt til ro...

så sammenlagt bliver det ½ år hvilket passer med det han er bagud i sin udvikling...

Anmeld

13. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

hehe.. jeg laver ikke andet når han er hjemme end at blive trukket med rundt i lejligheden og lege med ham i alle hans vågne timer

der er dage hvor jeg kun når at få taget natkjole og et par bukser på og så spiser jeg morgenmad ved en 13 tiden når han sover lur og så er jeg på igen fremtil aftensmaden omkring kl. 18-19 og så når vi har spist så skifter vi ble og tager nattøj på og så putter vi sammen foran fjernsynet indtil han sover og så bliver han lagt i seng og jeg sætter mig ved computeren i en times tid inden jeg får blackouts og er ved at falde ned og ligger mig på sofaen og sover en 2 timers tid indtil kæresten også er klar til at gå i seng da han så i de 2 timer lytter efter sønnen så jeg i det mindste får sovet lidt sammenhængende søvn...

Der er desværre ikke andre steder end på sofaen eller sønnens værelse hvor der ligger en springmadras på gulvet og så ville jeg skulle have babyalarmen med mig derind og rende frem og tilbage da sønnens tremmeseng står i vores soveværelse stadigvæk

Hej.
Træls måde at få sådan nogle ting at vide på, men det er da dejligt at der er nogle, udover jer selv selvfølgelig, der er opmærksomme på jeres søn
Jeg håber samarbejdet med kommunen og pædagogerne vil hjælpe til at få nogle redskaber til at hjælpe ham bedst muligt.
Jeg håber det er okay jeg kommentere på det her, men der er blevet lavet forskning på det med tv og små børn. Så vidt jeg husker skal man slukke for fjernsynet 30min før de skal sove, fordi selvom de ikke ser sådan ud så kan børn blive stresset af det. Der sker jo meget i en tegnefilm som barnet skal forholde sig til. Det kan være det ville hjælpe med en anden putterutine, fx læse en bog og synge et par sange. Kan virkelig anbefale Kai bøgerne. Ellers bøger bøger der interesserer ham

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

mor:) skriver:

Hej.
Træls måde at få sådan nogle ting at vide på, men det er da dejligt at der er nogle, udover jer selv selvfølgelig, der er opmærksomme på jeres søn
Jeg håber samarbejdet med kommunen og pædagogerne vil hjælpe til at få nogle redskaber til at hjælpe ham bedst muligt.
Jeg håber det er okay jeg kommentere på det her, men der er blevet lavet forskning på det med tv og små børn. Så vidt jeg husker skal man slukke for fjernsynet 30min før de skal sove, fordi selvom de ikke ser sådan ud så kan børn blive stresset af det. Der sker jo meget i en tegnefilm som barnet skal forholde sig til. Det kan være det ville hjælpe med en anden putterutine, fx læse en bog og synge et par sange. Kan virkelig anbefale Kai bøgerne. Ellers bøger bøger der interesserer ham

tro mig alt andet er afprøvet igennem længere tid også fordi jeg helst ville undgå at vænne ham til at falde i søvn hos mig...

men efter at han blev angrebet af et andet barn i VS har han haft brug for at ligge hos mig for at falde i søvn... og hvis vi bare sidder så ender jeg med at blive urolig og så mærker han det og falder ikke i søvn...

vi sidder max 15 min og så enten falder han i søvn der eller siger seng og jeg bærer ham ind i seng og han så falder i søvn så snart han får dynen over sig

Anmeld

13. oktober 2013

Elgaard73

Wampires skriver:

kan ikke sende manden fra soveværelset for så får han ikke sovet... og det er en vigtig del i at få ham rask at han får sovet ordentlig og længe nok om natten...

og ville heller ikke kunne falde i søvn uden han lå ved siden af mig... snorken eller ej så sover jeg bare slet ikke hvis han ikke er i nærheden af mig...

bare det at falde i søvn på sofaen og han sidder ved computeren ikke en gang 5 meter fra mig kan være svært for mig...

er meget tryghedsnarkoman på det område....

Okay.... Men er jeres dreng ikke vigtigere end jeres personlige behov? Jeg tolkede det nemlig sådan, at det især var dit søvnunderskud om natten, der gjorde at I følte jer nødsaget til at sende ham i vuggestue i 8 timer om dagen... Men der tager jeg måske fejl???

Jeg syntes at det er mange timer at være afsted for en lille dreng, som har problemmer og ville nok vælge at have ham mere hjemme hos hans primære omsorgspersoner. Min personlige mening er, at det må da være jer som forældre, det bedst og mest vellykket kan få ham i gang igen og på rette vej med udviklingen. Netop fordi at det er jer han er mest tryg ved og tryghed er da det mest motiverende for udviklingen.

Men ret mig bare, hvis jeg er helt galt på den.

Anmeld

13. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

tro mig alt andet er afprøvet igennem længere tid også fordi jeg helst ville undgå at vænne ham til at falde i søvn hos mig...

men efter at han blev angrebet af et andet barn i VS har han haft brug for at ligge hos mig for at falde i søvn... og hvis vi bare sidder så ender jeg med at blive urolig og så mærker han det og falder ikke i søvn...

vi sidder max 15 min og så enten falder han i søvn der eller siger seng og jeg bærer ham ind i seng og han så falder i søvn så snart han får dynen over sig

Har det fungeret med bøger og sange før vs episoden eller hvordan?

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

Elgaard73 skriver:

Okay.... Men er jeres dreng ikke vigtigere end jeres personlige behov? Jeg tolkede det nemlig sådan, at det især var dit søvnunderskud om natten, der gjorde at I følte jer nødsaget til at sende ham i vuggestue i 8 timer om dagen... Men der tager jeg måske fejl???

Jeg syntes at det er mange timer at være afsted for en lille dreng, som har problemmer og ville nok vælge at have ham mere hjemme hos hans primære omsorgspersoner. Min personlige mening er, at det må da være jer som forældre, det bedst og mest vellykket kan få ham i gang igen og på rette vej med udviklingen. Netop fordi at det er jer han er mest tryg ved og tryghed er da det mest motiverende for udviklingen.

Men ret mig bare, hvis jeg er helt galt på den.

tro mig hvis jeg vidste at vi ville kunne stimulere ham ligeså godt som VS gør i forhold til hans sociale udvikling så ville jeg holde ham hjemme...

MEN jeg har INTET netværk der kan støtte op omkring hans sociale udvikling... så derfor er det hans eneste mulighed for at lære at være social overhovedet da der herhjemme kun er mig og hans far som ikke kan være særlig meget med så ALT er på mig med at støtte dem begge og sørge for de begge får mad og omsorg som de hver især har brug for...

Det er ikke mit søvnunderskud der gør at han er afsted så meget i VS...

det er ALT herhjemme som det er lige nu der er årsagen til det...

det at vi ingen kender at lege med så han lærer at begå sig i sociale sammenhænge med andre end hans mor og far som begge har problemer med at være sociale.. det at ALT er på mig herhjemme uanset om jeg er hjemme eller har været på kursus fra 8-16... Det at min kæreste ikke KAN selvom han gerne VIL være med til sin søn og bliver mere deprimeret når sønnen er hjemme og han ikke kan være med til at lege med ham... og jeg har ingen andre steder at tage hen og synes heller ikke det ville være godt at udelukke farmand helt... vores søn elsker sin far virkelig højt det er så tydeligt...

Anmeld

13. oktober 2013

ano14316

Wampires skriver:

Ja så har vi haft mødet med VS ang vores søn efter de første 3 mdr han har været der...

De valgte at vi skulle holde mødet på kommunen da de ikke ahvde plads hos dem selv til det (sagde de i hvert fald den har jeg svært ved at tro på men ligemeget mødet blev holdt)

og beskeden var ikke til at tage fejl af:

vores søn er bagud for sin alder på næsten alle områder...

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på.. hvad skal vi gøre nu?

hvordan kommer man videre? hvordan får man sat gang i hans udvikling igen?

Vividste godt han ahvde haft et tilbagefald og stop i udvikling i forbindelse med omrokering i den gamle VS og det spurgte vi ind til dengang men blev beroliget med at det var normalt de gik lidt i stå og måske lidt tilbage som følge af de mange forandringer der skete på en gang der...

og nu får vi så af vide at nej det var ikke normalt der burde være blevet sat ind med ekstra fokus og støtte til ham for 6 mdr siden da han pludselig gik 3 mdrs udvikling bagud...

Han gik fra at være at altid sige til når han kunne mærke han skulle lave afføring så vi kunne hjælpe ham pga forstoppelsen til slet ikke at sige noget men bare holde sig eller også skide i bleen og bare ignorere det...

han gik fra at gå op og ned af trapperne uden problemer hvor vi bare var ved siden af men ikke holdte i ham til at kravle op og ned ad trapperne...

hans sprog forsvandt helt... havde en periode på en måneds tid hvor han INTET sagde fra at han hverdag havde småpludret og leget med lydene og lydniveauer...

og nu er han bagud med både det sociale niveau, sproglige niveau og generel udvikling i forhold til hans legemåde...

Vi skal intensivt træne øjenkontakt da det kan være med til at sætte skub i hans sprogudvikling igen men det er jo svært når man har vænnet ham til at man ikke behøver øjenkontakt da man fik frarådet tidligere at tvinge ham til det...

er gået igang med også at træne at er vi startet på en leg så bliver vi og leger den færdig førend vi går videre til den næste da det også er en problemstilling de har med ham at han ikke kan holde fokus særlig længe ad gangen...

så nu er der en ny underretning på baggrund af VS bekymringer i håbet om at kommunen kan komme med noget konstruktivt der kan hjælpe os med at sætte gang i hans udvikling igen...

hvis der er nogen der ligger inde med nogle tips eller tricks til at øve nogen af de her ting må I meget gerne skrive dem da jeg er virkelig på bar bund med hvordan vi kommer ud af det her hul...

Øv.. det må være hårdt..

Min søn er lidt tilbage iforhold til forventet udvikling ds han har været meget syg, og det er frustrerende som forældre at se udviklingen gå i stå og det må været frygteligt at se det gå tilbage..

Noget af det jeg synes virker enormt godt er 100% nærhed og nærvær. Nærmest pakke dem ind i 'mor er her og elsker dig ubetinget' i nogen stunder i løbet af dagen hvor radio,tv og tlf er slukket..

O g det bestemt ikke ment som at jeg ikke tror du elsker din søn eller.lign.
Men herhjemme synes jeg dagene går med huslige gøremål, madlavning og så videre og har hørt mig selv sige mange gange ' du må vente lidt mor laver.........' Og når vi så hyggede var der også tv eller tlf i nærheden og jeg var ikke 100% nærværende.
Men efter jeg har ændret det er det blevet meget rare og har fået en gladere dreng der bare rykker derud af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.