Mødet med vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.412 visninger
76 svar
38 synes godt om
12. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja så har vi haft mødet med VS ang vores søn efter de første 3 mdr han har været der...

De valgte at vi skulle holde mødet på kommunen da de ikke ahvde plads hos dem selv til det (sagde de i hvert fald den har jeg svært ved at tro på men ligemeget mødet blev holdt)

og beskeden var ikke til at tage fejl af:

vores søn er bagud for sin alder på næsten alle områder...

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på.. hvad skal vi gøre nu?

hvordan kommer man videre? hvordan får man sat gang i hans udvikling igen?

Vividste godt han ahvde haft et tilbagefald og stop i udvikling i forbindelse med omrokering i den gamle VS og det spurgte vi ind til dengang men blev beroliget med at det var normalt de gik lidt i stå og måske lidt tilbage som følge af de mange forandringer der skete på en gang der...

og nu får vi så af vide at nej det var ikke normalt der burde være blevet sat ind med ekstra fokus og støtte til ham for 6 mdr siden da han pludselig gik 3 mdrs udvikling bagud...

Han gik fra at være at altid sige til når han kunne mærke han skulle lave afføring så vi kunne hjælpe ham pga forstoppelsen til slet ikke at sige noget men bare holde sig eller også skide i bleen og bare ignorere det...

han gik fra at gå op og ned af trapperne uden problemer hvor vi bare var ved siden af men ikke holdte i ham til at kravle op og ned ad trapperne...

hans sprog forsvandt helt... havde en periode på en måneds tid hvor han INTET sagde fra at han hverdag havde småpludret og leget med lydene og lydniveauer...

og nu er han bagud med både det sociale niveau, sproglige niveau og generel udvikling i forhold til hans legemåde...

Vi skal intensivt træne øjenkontakt da det kan være med til at sætte skub i hans sprogudvikling igen men det er jo svært når man har vænnet ham til at man ikke behøver øjenkontakt da man fik frarådet tidligere at tvinge ham til det...

er gået igang med også at træne at er vi startet på en leg så bliver vi og leger den færdig førend vi går videre til den næste da det også er en problemstilling de har med ham at han ikke kan holde fokus særlig længe ad gangen...

så nu er der en ny underretning på baggrund af VS bekymringer i håbet om at kommunen kan komme med noget konstruktivt der kan hjælpe os med at sætte gang i hans udvikling igen...

hvis der er nogen der ligger inde med nogle tips eller tricks til at øve nogen af de her ting må I meget gerne skrive dem da jeg er virkelig på bar bund med hvordan vi kommer ud af det her hul...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

trunte89

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men tænker om han kan ha problemer med ørene? Det er self ikke skyld i alle problemer, men min datter var sen til at snakke og det grov motoriske. Hun startede fint, men så gik det i stå. Det hjalp med dræn i ørene. Nogle år senere gik det motoriske så helt i stå igen, og vi fik en motorik konsulent på hende da hun startede børnehave, men da hun var knap 4 opdagede vi at hun igen gik med væske i ørene, og efter dræn igen kom hun lige så stille med igen. - i sit eget rolige tempo.

Men ellers synes jeg i skal spørge vuggestuen hvad i kan gøre for at hjælpe ham. Eller jeres læge.

Anmeld

12. oktober 2013

Wampires

trunte89 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men tænker om han kan ha problemer med ørene? Det er self ikke skyld i alle problemer, men min datter var sen til at snakke og det grov motoriske. Hun startede fint, men så gik det i stå. Det hjalp med dræn i ørene. Nogle år senere gik det motoriske så helt i stå igen, og vi fik en motorik konsulent på hende da hun startede børnehave, men da hun var knap 4 opdagede vi at hun igen gik med væske i ørene, og efter dræn igen kom hun lige så stille med igen. - i sit eget rolige tempo.

Men ellers synes jeg i skal spørge vuggestuen hvad i kan gøre for at hjælpe ham. Eller jeres læge.

hov det glemte jeg helt i farten

Han er 2 år

og ørene var det første der blev tjekket og der er ingenting der kunne give disse problemstllinger...

desværre... ville være fedt bare at kunne give det skylden fremfor at føle sig som fallitforældre der ikke kan finde ud af at stimulere sit barn korrekt....

Anmeld

12. oktober 2013

trunte89

Wampires skriver:

hov det glemte jeg helt i farten

Han er 2 år

og ørene var det første der blev tjekket og der er ingenting der kunne give disse problemstllinger...

desværre... ville være fedt bare at kunne give det skylden fremfor at føle sig som fallitforældre der ikke kan finde ud af at stimulere sit barn korrekt....

Ok.
Hm, synes I skal prøve at høre vuggestuen eller lægen hvordan i kan hjælpe jeres søn til at komme med, for de må da ha nogle konkrete ting der kan hjælpe.

Anmeld

12. oktober 2013

Ciss

Det er da godt nok også en trist besked at få.

Nu ved jeg ikke lige, hvad I oplevede med den gamle vs, men det lyder da godt nok, som om I har fået nogle dårlige råd den gang. Den slags er vanskeligt at gardere sig imod, og det betyder absolut ikke, at I er dårlige forældrer. Gode forældrer gør alt, hvad de kan, for at hjælpe sine børn, dårlige forældrer ignorerer problemerne og søger ikke hjælp, selvom der er behov for det. Så jeg synes ikke, at du skal slå dig selv oven i hovedet med dette.

Jeg ved desværre meget lidt om dette. Det eneste jeg har set generelt er, at det at synge sammen har virket, som om det hjalp både på vores indbyrdes kontakt og på koncentrationen hos Lillebror. (Har et "ørebarn" som nu har haft tilbagegang med sprog og motork og må på nye kontroller igen...) Lige det har været en god hjælp i diverse vanskelige perioder, så måske kan det være med til at hjælpe litt hos jer også?

Som sagt, jeg ved jo intet reelt om dette. Det er bare et indtryk, jeg har.

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

trunte89 skriver:

Ok.
Hm, synes I skal prøve at høre vuggestuen eller lægen hvordan i kan hjælpe jeres søn til at komme med, for de må da ha nogle konkrete ting der kan hjælpe.

vuggestuen ved ikke hvor eller hvordan de skal sætte ind overfor ham derfor underretningen da det er deres eneste måde at få ekstra ressourcer ind til at hjælpe dem med at finde ud af hvor og hvordan de bedst kan hjælpe ham igang igen...

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

Ciss skriver:

Det er da godt nok også en trist besked at få.

Nu ved jeg ikke lige, hvad I oplevede med den gamle vs, men det lyder da godt nok, som om I har fået nogle dårlige råd den gang. Den slags er vanskeligt at gardere sig imod, og det betyder absolut ikke, at I er dårlige forældrer. Gode forældrer gør alt, hvad de kan, for at hjælpe sine børn, dårlige forældrer ignorerer problemerne og søger ikke hjælp, selvom der er behov for det. Så jeg synes ikke, at du skal slå dig selv oven i hovedet med dette.

Jeg ved desværre meget lidt om dette. Det eneste jeg har set generelt er, at det at synge sammen har virket, som om det hjalp både på vores indbyrdes kontakt og på koncentrationen hos Lillebror. (Har et "ørebarn" som nu har haft tilbagegang med sprog og motork og må på nye kontroller igen...) Lige det har været en god hjælp i diverse vanskelige perioder, så måske kan det være med til at hjælpe litt hos jer også?

Som sagt, jeg ved jo intet reelt om dette. Det er bare et indtryk, jeg har.

gamle VS skulle vi have haft lyttet til mavefornemmelsen og ladet være med at sige ja til.. men vi troede det bare var fordi vi generelt var nervøse for at overlade ham til andre...

Ved godt at jeg gør det bedste jeg kan men føler bare stadig at jeg burde have råbt noget mere op dengang vi opdagede det ske...

Lige det med at sidde og synge er netop en af de ting han bare ikke gider/kan..

Han har krudt bag i (som vi plejer at få af vide at en rigtig dreng normalt har i den alder ) og det med at sidde stille duer han bare ikke til... sanglege er sådan halvt om halvt om man lige kan fange ham med det og fastholde ham en 5 min ad gangen max...

og selvom du ikke har mere input er det stadig rart at føle at der er nogen der læser med og måske pludselig får ideer eller hører noget et sted der kan prøves af...

mit allerstørste problem er også at jeg bare ikke aner hvor jeg skal starte... hvad skal der fokusereres på først? hvordan gør vi det bedst for ham i forhold til hans personlighed?

Anmeld

13. oktober 2013

modesty

Ja så har vi haft mødet med VS ang vores søn efter de første 3 mdr han har været der...

De valgte at vi skulle holde mødet på kommunen da de ikke ahvde plads hos dem selv til det (sagde de i hvert fald den har jeg svært ved at tro på men ligemeget mødet blev holdt)

Vividste godt han ahvde haft et tilbagefald og stop i udvikling i forbindelse med omrokering i den gamle VS og det spurgte vi ind til dengang men blev beroliget med at det var normalt de gik lidt i stå og måske lidt tilbage som følge af de mange forandringer der skete på en gang der...

og nu får vi så af vide at nej det var ikke normalt der burde være blevet sat ind med ekstra fokus og støtte til ham for 6 mdr siden da han pludselig gik 3 mdrs udvikling bagud...

Han gik fra at være at altid sige til når han kunne mærke han skulle lave afføring så vi kunne hjælpe ham pga forstoppelsen til slet ikke at sige noget men bare holde sig eller også skide i bleen og bare ignorere det...

han gik fra at gå op og ned af trapperne uden problemer hvor vi bare var ved siden af men ikke holdte i ham til at kravle op og ned ad trapperne...

hans sprog forsvandt helt... havde en periode på en måneds tid hvor han INTET sagde fra at han hverdag havde småpludret og leget med lydene og lydniveauer...

og nu er han bagud med både det sociale niveau, sproglige niveau og generel udvikling i forhold til hans legemåde...

Vi skal intensivt træne øjenkontakt da det kan være med til at sætte skub i hans sprogudvikling igen men det er jo svært når man har vænnet ham til at man ikke behøver øjenkontakt da man fik frarådet tidligere at tvinge ham til det...

er gået igang med også at træne at er vi startet på en leg så bliver vi og leger den færdig førend vi går videre til den næste da det også er en problemstilling de har med ham at han ikke kan holde fokus særlig længe ad gangen...

så nu er der en ny underretning på baggrund af VS bekymringer i håbet om at kommunen kan komme med noget konstruktivt der kan hjælpe os med at sætte gang i hans udvikling igen...

hvis der er nogen der ligger inde med nogle tips eller tricks til at øve nogen af de her ting må I meget gerne skrive dem da jeg er virkelig på bar bund med hvordan vi kommer ud af det her hul...

Nu siger du at kommunen kommer ind over med gode råd. Så jeg ville helt klart lytte til hvad de har at sige, og tage det som en hjælp at der er nogle der er opmærksomme på jeres dreng.

Jeg synes altid at det hjælper at tage udgangspunkt i barnets interesser.

Er han vild med biler? Eller fugle? Eller dukker?

Kan han lide at få læst bøger? At tegne? At bruge sin krop?

Min dreng lærer de ord hurtigere som er noget han interesserer sig for. Han kunne f.eks meget hurtigt sige motorcykel og flyvemaskine selvom det er nogle ret komplicerede ord - fordi han er vild med motorcykler og flyvemaskiner. Bøger der omhandler ting han interesserer sig for, fanger mest. F.eks bøger med bondegårdsdyr - og så er han vild med Barbapapa og Peter Pedal.

Bøger har generelt været rigtig gode herhjemme i forhold til at udvikle sprog og lære at holde koncentrationen.

Så find ud af hvad han interesserer sig for og hvad der passer til hans temperament.

Og så en lille note: Jeg ved godt at du i den anden tråd skrev at det passede bedst til jeres søn at være i VS i 8 timer om dagen. Men nu hvor du og din mand rent faktisk har mulighed for at have ham mere hjemme, så synes jeg at I skal overveje det seriøst. I kan stimulere ham på en helt anden måde end de kan i vuggeren, hvor der er 4 børn til én voksen. Den type tætte og intense kontakt som det lader til at jeres søn har brug for, får han ikke i institutionen, i hvert fald ikke i samme omfang som når han er sammen med jer. Så det var helt klart noget jeg ville vende med VS og den kontaktperson der kommer på fra kommunen. Jeg er sikker på at hvis I insisterer på en anden, ny fast rytme, så skal jeres søn nok vænne sig til den. 

Pøj pøj med det hele. 

Anmeld

13. oktober 2013

DianaRJS

Wampires skriver:

puha det var også en ordentligt mundfuld at få med hjem!

nu kan jeg ikke hjælpe så meget, men min yngste er bagud sprogmæssigt pga. problemer med ørene som desværre blev opdaget meget sent da hverken ørelæge eller læge mente det var andet end at storebror snakkede for ham, og han derfor ikke snakkede... det viste sig dog han havde så meget tryk på ørene, at han faktisk mere eller mindre var døv.....  han fik dræn i begge øre og det hele tog bare ekstremt store skridt med sproget... men han får til sprog pædagog hvor vi har fået nogle redskaber til at hjælpe ham, f.eks. er en af tingene at man godt må irettesætte, men ikke som man ville gøre ved en voksen ved at sige f.eks. " ej det hedder altså ........" men istedet for sige " ja det er rigtig det en RØD traktor" hvor han måske selv ville have sagt det var en ØD traktor. på den måde begynder de at opfatte det manglende bogstav uden at de føler det er nedladende.... udover det fik vi at vide ordbøger er rigtig gode hvor man lader dem sige de billeder der nu er og man genstager og siger " det er rigtig det er en ......" og også bare godnathistorien der også giver rigtig meget til dem .... så håber det kan hjælpe lidt

men stort herfra, kan godt forstå det er svært at se hvilket ben man skal stå på.....

Anmeld

13. oktober 2013

AnthonsMor

Wampires skriver:

Øv en træls udmelding, og træls for jeres søn, for det er garanteret frustrerende for ham!!

Men jeg tænker om ikke de har en "støtteperson" i VS, som han kan blive tilknyttet, som tager ham med i fokus når der bliver leget, læst, talt og alle de ting han har ekstra brug for?

Ellers må I kunne trække noget hjælp fra kommunen, hvor de sender en kontaktperson ud til ham, så han får den hjælp han har brug for..
Også forhør om du kan få nogle værktøjer til hjælp derhjemme i weekenderne, så han ikke falder tilbage hver gang han er fra VS i flere dage

Det kan være det kommer stille og roligt af sig selv, ellers skal han måske lige have et lille skub i den rigtige retning

Håber i kan få al den hjælp i behøver til det her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.