Mødet med vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

lineog4

Først: du/I skal ikke være bange for en indberetning/underretning. Den er lavet i et forsøg på at få hjælp til jeres søn, og vuggestuen har en opfattelse af at I som familie har behov for støtte/vejledning/hjælp så I kan støtte jeres barn mest muligt. Jeg må indrømme når jeg læser dine svar, tænker jeg det samme. I har en familie der lige nu går igennem en svær tid og du kan ikke se løsningen, din mand/kæreste fylder meget i forhold til at blive rask, du giver udtryk for du er trængt og træt og I intet netværk har til at støtte - sad jeg over for din historie ville jeg ønske at give jeg alle en pause, skabe et netværk så I som voksne kunne finde energien og jeres dreng kunne få de dage hvor han ikke skulle forholde sig til far er syg og har brug for.... (Jeg siger ikke I siger det, men en lille trold på 2 år ved meget mere end man regner med). Det er ikke en falliterklæring for en familie at række hånden ud og bede om hjælp i en periode tværtimod.

Oveni det så ringer mine alarmklokker når du nævner jeres dreng helst ikke ønsker øjenkontakt, og en indberetning kan også sætte skub i en nærmere undersøgelse af jeres dreng.

Jeg har ikke konkrete lege, konkrete tiltag som ikke allerede er skrevet - jo måske sætte fokus på hans kropsforståelse og nærværet mellem jer ved strygninger/massage og lad vær at sætte for høje mål - kan du efter badet give ham ro i 2 minutter mens du stryger og siger kropsdelen så er det fantastisk. 

Der er sikkert en masse andet, men synes ud fra tråden at fokus må være jeres familie og finde nogen strukturer så du kan få søvn, din dreng kunne få mere tid hjemme, få gode sovevaner (han skal ikke falde i søvn foran fjernsynet) osv osv for mig lyder det som hvis I er åbne så får I nu snart den håndsrækning som kan gøre tingene rigtig gode

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Dorthe1986

mor:) skriver:

Men skal børn i den alder kunne fokusere på en ting i mere end 15min.?

Også min tanke :-) Emil er 2,5 år og det er forskelligt hvor længe han holder fokus på ting, som at tegne eller læse, men oftest er det Max 15 min.

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
lineog4 skriver:

Først: du/I skal ikke være bange for en indberetning/underretning. Den er lavet i et forsøg på at få hjælp til jeres søn, og vuggestuen har en opfattelse af at I som familie har behov for støtte/vejledning/hjælp så I kan støtte jeres barn mest muligt. Jeg må indrømme når jeg læser dine svar, tænker jeg det samme. I har en familie der lige nu går igennem en svær tid og du kan ikke se løsningen, din mand/kæreste fylder meget i forhold til at blive rask, du giver udtryk for du er trængt og træt og I intet netværk har til at støtte - sad jeg over for din historie ville jeg ønske at give jeg alle en pause, skabe et netværk så I som voksne kunne finde energien og jeres dreng kunne få de dage hvor han ikke skulle forholde sig til far er syg og har brug for.... (Jeg siger ikke I siger det, men en lille trold på 2 år ved meget mere end man regner med). Det er ikke en falliterklæring for en familie at række hånden ud og bede om hjælp i en periode tværtimod.

Oveni det så ringer mine alarmklokker når du nævner jeres dreng helst ikke ønsker øjenkontakt, og en indberetning kan også sætte skub i en nærmere undersøgelse af jeres dreng.

Jeg har ikke konkrete lege, konkrete tiltag som ikke allerede er skrevet - jo måske sætte fokus på hans kropsforståelse og nærværet mellem jer ved strygninger/massage og lad vær at sætte for høje mål - kan du efter badet give ham ro i 2 minutter mens du stryger og siger kropsdelen så er det fantastisk. 

Der er sikkert en masse andet, men synes ud fra tråden at fokus må være jeres familie og finde nogen strukturer så du kan få søvn, din dreng kunne få mere tid hjemme, få gode sovevaner (han skal ikke falde i søvn foran fjernsynet) osv osv for mig lyder det som hvis I er åbne så får I nu snart den håndsrækning som kan gøre tingene rigtig gode

Hvis det kun havde været en underretning så ville jeg nok bare tænke nå ja så kigger de lige med i et stykke tid og så er det det...

men bliver nervøs da vi allerede har en underretning liggende hvor sagsbehandleren der tog imod den desværre ikke længere er med og ikke har gjort særlig mange noter undervejs så den nye ikke kan se hvad hun tænkte og sagde til os...

helt sikkert jeg vil tage imod gode råd og vejledning udefra hvis der er et behov for at ændre nogle ting eller sætte fokus på bestemte områder...

jeg gør meget ud af når det er badetid at vi vasker et sted ad gangen mens jeg siger f.eks. giv mig højre fod og så vasker vi den fod, og så venstre fod, så skal du stå op så vi kan vaske numse og tissemand osv osv dog er han blevet bange for at få vasket hår den er svær at bryde men det er begyndt at hjælpe på det igen men det var også noget der kom ud af det blå mens han gik i den gamle VS.. han har ellers altid ELSKET sine bade i badekarret og det at få hældt vand over sig...

VS ved ikke halvdelen af de ting jeg har skrevet herinde om tingene herhjemme... de ved at kæresten er igang med behandling og at det kan gøre ham træt... og så ved de at vi mangler et netværk...

mere præcise ting har vi ikke fortalt og har heller ikke lyst til det...

herinde er tingene skrevet fordi jeg håbede der måske var nogen der havde været samme mølle igennem der kunne give input til at få det hele sat sammen igen

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

Dorthe1986 skriver:

Også min tanke :-) Emil er 2,5 år og det er forskelligt hvor længe han holder fokus på ting, som at tegne eller læse, men oftest er det Max 15 min.

kan kun sige hvad de har sagt til os...

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

lige generel opfølgning

først havde vi ekstra fokus på de ting de snakkede om i løbet af weekenden da vi har leget med børn fra mødregruppen både lørdag og søndag så kiggede efter hvordan han reagerede med dem...

og så ved at man pludselig gennemgår alting inde i hovedet af det de har sagt så opdage jeg også en masse ting der ligesom mangler i deres underretning...

f.eks. hans lege: har da flere gange set ham stå og "lave mad" til pædagoger eller de andre børn eller dukkerne både indenfor og udenfor... kan godt være han står alene om det men han laver da legen de sagde han ikke gjorde overhovedet...

og så så jeg idag da jeg afleverede hvilket kaos der hersker når de skal på legepladsen så kan da sagtens se hvorfor han måske ikke føler de taler til ham medmindre de lige holder ham i hånden eller tapper ham på skulderen når de siger noget til ham for INGEN af børnene tilstede lyttede efter og halvdelen forsvandt i at 3 af børnene løb rundt og skreg i en leg med at råbe højest...

og de var oven i købet 2 pædagoger på hvor de nogen gange kun er en til samme mængde børn...

så der tænker jeg også lidt det med at han pludrer men ikke siger så meget... måske han ikke siger noget fordi han ikke føler han bliver hørt? har også set mere end en gang at han er gået hen til en pædagog og prøvet at skabe kontakt for at fortælle noget men er blevet overset og han så opgav og gik hen for sig selv igen...

og så ringede jeg til VS for at høre hvilken SP de havde tilknyttet og hendes reaktion siger mig altså at det er vores gamle SP der spøger... de har garanteret snakket med hende omkring hendes underretning og så har hun igen smidt alle mulige ting på bordet om alt det hun mener der må være galt med ham....

ikke at jeg ikke stadig vil forsøge at være åben overfor forslag fra kommunens side men VS har jeg mistet noget tillid til efterhånden...

flytter ham ikke medmindre han bliver ked af at være der... men den åbne bog jeg plejer at være den er kun på klem nu...

Anmeld

14. oktober 2013

helle85

Wampires skriver:

Ja så har vi haft mødet med VS ang vores søn efter de første 3 mdr han har været der...

De valgte at vi skulle holde mødet på kommunen da de ikke ahvde plads hos dem selv til det (sagde de i hvert fald den har jeg svært ved at tro på men ligemeget mødet blev holdt)

og beskeden var ikke til at tage fejl af:

vores søn er bagud for sin alder på næsten alle områder...

Jeg aner ikke hvad ben jeg skal stå på.. hvad skal vi gøre nu?

hvordan kommer man videre? hvordan får man sat gang i hans udvikling igen?

Vividste godt han ahvde haft et tilbagefald og stop i udvikling i forbindelse med omrokering i den gamle VS og det spurgte vi ind til dengang men blev beroliget med at det var normalt de gik lidt i stå og måske lidt tilbage som følge af de mange forandringer der skete på en gang der...

og nu får vi så af vide at nej det var ikke normalt der burde være blevet sat ind med ekstra fokus og støtte til ham for 6 mdr siden da han pludselig gik 3 mdrs udvikling bagud...

Han gik fra at være at altid sige til når han kunne mærke han skulle lave afføring så vi kunne hjælpe ham pga forstoppelsen til slet ikke at sige noget men bare holde sig eller også skide i bleen og bare ignorere det...

han gik fra at gå op og ned af trapperne uden problemer hvor vi bare var ved siden af men ikke holdte i ham til at kravle op og ned ad trapperne...

hans sprog forsvandt helt... havde en periode på en måneds tid hvor han INTET sagde fra at han hverdag havde småpludret og leget med lydene og lydniveauer...

og nu er han bagud med både det sociale niveau, sproglige niveau og generel udvikling i forhold til hans legemåde...

Vi skal intensivt træne øjenkontakt da det kan være med til at sætte skub i hans sprogudvikling igen men det er jo svært når man har vænnet ham til at man ikke behøver øjenkontakt da man fik frarådet tidligere at tvinge ham til det...

er gået igang med også at træne at er vi startet på en leg så bliver vi og leger den færdig førend vi går videre til den næste da det også er en problemstilling de har med ham at han ikke kan holde fokus særlig længe ad gangen...

så nu er der en ny underretning på baggrund af VS bekymringer i håbet om at kommunen kan komme med noget konstruktivt der kan hjælpe os med at sætte gang i hans udvikling igen...

hvis der er nogen der ligger inde med nogle tips eller tricks til at øve nogen af de her ting må I meget gerne skrive dem da jeg er virkelig på bar bund med hvordan vi kommer ud af det her hul...

jeg har ikke læst alle svarene så jeg ved ikke om de her råd er givet

grov motorik kan øves med:

en gynmastik bold hvor man sætter bolden hen til væggen så den ikke triller også sidder han på bolden og hopper mens i holder ham, og det kan han også mens han stå op.

han kan ligge på maven på bolden og i så holder ham og vipper ham ned ad så han kan nå gulvet

øve i at gå på ligne evt. rund om en sandkasse hvor der er en bred kant osv.

løbecykel kan også hjælpe en del.

trampolin/hoppeborg

kast og gribe bold

fin motorik:

lege med perler

vi fik nogen flere ting af vide kan bare ikke huskedem lige nu

sprog kan hjælpes med at øve mund motroik

puste sæbebobler

tag et suge rør og prøve at suge rosine op og flytte dem hen i en anden bunke

puste i en skål/kop med suge rør

vi fik nogen flere ting af vide, kan bare ikke huske dem lige nu

koncentration der kan i prøve at finde ud af hvad der evt fanger ham biler, tog, busser, traktor,færger osv.

i kan lave et lille pusle spil sammen og snakke sammen om prikkerne(det gør ikke noget hvis han ikke kan sidde og lave det færdig, men i kan øve det en del gange og prøve at fange ham længere tid hvergang

prøve at bage med ham og se om det har intresse

har i problem med at han ikke vil nusses og sidde særlig lang tid hos jer så kan de hjælpe at børste ham

jeg syntes at i skal høre vs om i ikke kan søge ppr om en ergoterput da de kan hjælpe en del.

jeg har en dreng der er letter mental retaderet og lider af selektiv mutisme så jeg har været alt igennem ed motorik og det hele

men hvorfor har de lavet en indberetning til kommunen for det???

Anmeld

14. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Hvis det kun havde været en underretning så ville jeg nok bare tænke nå ja så kigger de lige med i et stykke tid og så er det det...

men bliver nervøs da vi allerede har en underretning liggende hvor sagsbehandleren der tog imod den desværre ikke længere er med og ikke har gjort særlig mange noter undervejs så den nye ikke kan se hvad hun tænkte og sagde til os...

helt sikkert jeg vil tage imod gode råd og vejledning udefra hvis der er et behov for at ændre nogle ting eller sætte fokus på bestemte områder...

jeg gør meget ud af når det er badetid at vi vasker et sted ad gangen mens jeg siger f.eks. giv mig højre fod og så vasker vi den fod, og så venstre fod, så skal du stå op så vi kan vaske numse og tissemand osv osv dog er han blevet bange for at få vasket hår den er svær at bryde men det er begyndt at hjælpe på det igen men det var også noget der kom ud af det blå mens han gik i den gamle VS.. han har ellers altid ELSKET sine bade i badekarret og det at få hældt vand over sig...

VS ved ikke halvdelen af de ting jeg har skrevet herinde om tingene herhjemme... de ved at kæresten er igang med behandling og at det kan gøre ham træt... og så ved de at vi mangler et netværk...

mere præcise ting har vi ikke fortalt og har heller ikke lyst til det...

herinde er tingene skrevet fordi jeg håbede der måske var nogen der havde været samme mølle igennem der kunne give input til at få det hele sat sammen igen

Det er en god ide at være fuldstændig åben overfor vs. De har jeres dreng mange timer om ugen.

Anmeld

14. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

lige generel opfølgning

først havde vi ekstra fokus på de ting de snakkede om i løbet af weekenden da vi har leget med børn fra mødregruppen både lørdag og søndag så kiggede efter hvordan han reagerede med dem...

og så ved at man pludselig gennemgår alting inde i hovedet af det de har sagt så opdage jeg også en masse ting der ligesom mangler i deres underretning...

f.eks. hans lege: har da flere gange set ham stå og "lave mad" til pædagoger eller de andre børn eller dukkerne både indenfor og udenfor... kan godt være han står alene om det men han laver da legen de sagde han ikke gjorde overhovedet...

og så så jeg idag da jeg afleverede hvilket kaos der hersker når de skal på legepladsen så kan da sagtens se hvorfor han måske ikke føler de taler til ham medmindre de lige holder ham i hånden eller tapper ham på skulderen når de siger noget til ham for INGEN af børnene tilstede lyttede efter og halvdelen forsvandt i at 3 af børnene løb rundt og skreg i en leg med at råbe højest...

og de var oven i købet 2 pædagoger på hvor de nogen gange kun er en til samme mængde børn...

så der tænker jeg også lidt det med at han pludrer men ikke siger så meget... måske han ikke siger noget fordi han ikke føler han bliver hørt? har også set mere end en gang at han er gået hen til en pædagog og prøvet at skabe kontakt for at fortælle noget men er blevet overset og han så opgav og gik hen for sig selv igen...

og så ringede jeg til VS for at høre hvilken SP de havde tilknyttet og hendes reaktion siger mig altså at det er vores gamle SP der spøger... de har garanteret snakket med hende omkring hendes underretning og så har hun igen smidt alle mulige ting på bordet om alt det hun mener der må være galt med ham....

ikke at jeg ikke stadig vil forsøge at være åben overfor forslag fra kommunens side men VS har jeg mistet noget tillid til efterhånden...

flytter ham ikke medmindre han bliver ked af at være der... men den åbne bog jeg plejer at være den er kun på klem nu...

Hvis jeg ikke havde tillid til pædagogerne på min drengs stue og ovenikøbet mener de ikke stimulerer ham/giver ham omsorg osv. så ville jeg flytte ham.
Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på at stimulere mit barn så udviklingen kommer på rette kurs fremfor at finde en syndebuk i alt det her.
Det lyder ikke så pænt men det er i bedste mening jeg skriver det her, for dit sidste indlæg læser jeg lidt som at du ligger alt ansvaret på VS. Men det kan være jeg overfortolker så beklager jeg.

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

jeg har ikke læst alle svarene så jeg ved ikke om de her råd er givet

grov motorik kan øves medbr />
en gynmastik bold hvor man sætter bolden hen til væggen så den ikke triller også sidder han på bolden og hopper mens i holder ham, og det kan han også mens han stå op.

han kan ligge på maven på bolden og i så holder ham og vipper ham ned ad så han kan nå gulvet

øve i at gå på ligne evt. rund om en sandkasse hvor der er en bred kant osv.

løbecykel kan også hjælpe en del.

trampolin/hoppeborg

kast og gribe bold

fin motorikbr />
lege med perler

vi fik nogen flere ting af vide kan bare ikke huskedem lige nu

sprog kan hjælpes med at øve mund motroik

puste sæbebobler

tag et suge rør og prøve at suge rosine op og flytte dem hen i en anden bunke

puste i en skål/kop med suge rør

vi fik nogen flere ting af vide, kan bare ikke huske dem lige nu

koncentration der kan i prøve at finde ud af hvad der evt fanger ham biler, tog, busser, traktor,færger osv.

i kan lave et lille pusle spil sammen og snakke sammen om prikkerne(det gør ikke noget hvis han ikke kan sidde og lave det færdig, men i kan øve det en del gange og prøve at fange ham længere tid hvergang

prøve at bage med ham og se om det har intresse

har i problem med at han ikke vil nusses og sidde særlig lang tid hos jer så kan de hjælpe at børste ham

jeg syntes at i skal høre vs om i ikke kan søge ppr om en ergoterput da de kan hjælpe en del.

jeg har en dreng der er letter mental retaderet og lider af selektiv mutisme så jeg har været alt igennem ed motorik og det hele

men hvorfor har de lavet en indberetning til kommunen for det???

tusind tak for alle dine ideer her

Det er lige præcis sådanne ting jeg søger hjælp til hvor jeg kan finde henne...

hvad jeg kan lave af "alm." hverdags ting med ham der kan være med til at stimulere de forskellige områder så der kan komme gang i det hele igen

jeg "mistede" jo desværre vores SP så jeg har manglet en del sparring med alle de her ting da der kun var 2 tilknyttet vores område og den anden kunne jeg bare slet ikke være i samme rum med de få gange jeg mødte hende... (tror det var fordi vi var for ens faktisk )

uhhh sugerør er bare favorit herhjemme... han er supergod til at puste i det i både mælk, og vand

Han er faktisk begyndt igen at vise interesse for sine forskellige løbecykler... han har en del da svigerfar ikke mente den min mor havde givet os var rigtig for ham og derfor købte 3 andre til os som alle er forskellige... 2 af dem er udfra samme model men med forskellige motiver...

gå på line vil han også gerne når vi er på legepladsen her da der en masse med at gå henad til nogle forskellige former for platforme.. så jeg må bare sørge for at tage ordentligt på med tøj og skifte ham inden vi går fra VS og så elelrs ud og lege der kan jeg se

uhhh ja hoppe på hans springmadras der ligger på gulvet af flere årsager men faktisk en af dem for at han kunne hoppe på den uden den store risiko for at komme til skade

han havde lige i går at vi legede grib bolden i omkring en 20 mins tid indtil jeg var nødt til at stoppe for jeg sad på toilettet og mine ben begyndte at sove men han var faktisk supergod til det gre nok en 3-4 gange ud af 10

havde godt overvejet om de "puslespil" vi har hvor man skal sætte brikkerne sammen 2 og 2 om de var ved at være tid til dem...

Må prøve at se om jeg kan fange ham lidt med det.. også fordi det bliver nyt for ham at sidde med

de lavede en underretning da de er bekymrede for ham og ikke ved hvor de skal sætte ind henne...

Må jeg spørge hvad er mutisme?

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

mor:) skriver:

Det er en god ide at være fuldstændig åben overfor vs. De har jeres dreng mange timer om ugen.

Jeg er åben men overvejer hvad jeg siger og hvordan det siges da jeg desværre har oplevet før at det bed mig bag i at være ærlig 100%...

så jeg lyver ikke men der er nok nogle ting jeg ikke fortæller dem da det ikke vedrører dem som sådan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.