Mødet med vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mor:) skriver:

Hvis jeg ikke havde tillid til pædagogerne på min drengs stue og ovenikøbet mener de ikke stimulerer ham/giver ham omsorg osv. så ville jeg flytte ham.
Hvis jeg var dig ville jeg fokusere på at stimulere mit barn så udviklingen kommer på rette kurs fremfor at finde en syndebuk i alt det her.
Det lyder ikke så pænt men det er i bedste mening jeg skriver det her, for dit sidste indlæg læser jeg lidt som at du ligger alt ansvaret på VS. Men det kan være jeg overfortolker så beklager jeg.

helt klart mit fokus er også på at få ham stimuleret men er bare i tvivl om der er behov for stimulering eller om det er fordi de har snakket med vores gamle SP som var fuldkommen besat af at der skulle være noget galt med os som forældre da vi da umuligt kunne klare det når ingen af os har ahft rosenrøde barndomshjem...

og mht VS jeg aner ikke hvor vi skulle flytte ham hen...

der er vist 2 andre her i byen udover de 2 vi har været hos indtil nu og den ene ved jeg at der er mange problemer med bid og skubben da alle børnene er på samme udviklingstrin og det skaber hurtigt konflikter børnene imellem...

så der er en tilbage som er kommunal (har slet ikke turde kigge priser på private) og den ligger i den anden ende af byen i forhold til os så det ville være meget besværligt at komme frem og tilbage med sønnen hver dag... specielt hvis jeg ender med et job så ville det bare slet ikke kunne hænge sammen...

Det er absolut ikke fordi jeg ikke mener at de gør deres bedste mht stimulering og omsorg jeg kom bare i tanke om at have oplevet at det ikke kun er vores søn der måske skal have nye vaner hvis det skal blive bedre med hans sprog etc....

har virkelig ikke lyst til at skulle flytte ham fra et sted han er lykkelig for at være, specielt da det bliver med risiko for at møde nogle af de pædagoger der er omrokeret fra den første som han bare slet ikke stolede på og nærmest blev panisk ved at blive afleveret til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

helle85

Wampires skriver:

tusind tak for alle dine ideer her

Det er lige præcis sådanne ting jeg søger hjælp til hvor jeg kan finde henne...

hvad jeg kan lave af "alm." hverdags ting med ham der kan være med til at stimulere de forskellige områder så der kan komme gang i det hele igen

jeg "mistede" jo desværre vores SP så jeg har manglet en del sparring med alle de her ting da der kun var 2 tilknyttet vores område og den anden kunne jeg bare slet ikke være i samme rum med de få gange jeg mødte hende... (tror det var fordi vi var for ens faktisk )

uhhh sugerør er bare favorit herhjemme... han er supergod til at puste i det i både mælk, og vand

Han er faktisk begyndt igen at vise interesse for sine forskellige løbecykler... han har en del da svigerfar ikke mente den min mor havde givet os var rigtig for ham og derfor købte 3 andre til os som alle er forskellige... 2 af dem er udfra samme model men med forskellige motiver...

gå på line vil han også gerne når vi er på legepladsen her da der en masse med at gå henad til nogle forskellige former for platforme.. så jeg må bare sørge for at tage ordentligt på med tøj og skifte ham inden vi går fra VS og så elelrs ud og lege der kan jeg se

uhhh ja hoppe på hans springmadras der ligger på gulvet af flere årsager men faktisk en af dem for at han kunne hoppe på den uden den store risiko for at komme til skade

han havde lige i går at vi legede grib bolden i omkring en 20 mins tid indtil jeg var nødt til at stoppe for jeg sad på toilettet og mine ben begyndte at sove men han var faktisk supergod til det gre nok en 3-4 gange ud af 10

havde godt overvejet om de "puslespil" vi har hvor man skal sætte brikkerne sammen 2 og 2 om de var ved at være tid til dem...

Må prøve at se om jeg kan fange ham lidt med det.. også fordi det bliver nyt for ham at sidde med

de lavede en underretning da de er bekymrede for ham og ikke ved hvor de skal sætte ind henne...

Må jeg spørge hvad er mutisme?

jeg er glad for at du kunne bruge nogen af tingene

men jeg vil stadig forslå at du høre om der kan søges om en ergoterput, da de også laver nogen øvelser i børnehaven og kan give dem vejledning i børnehaven

selektiv mutisme er en angst sygdom hvor nogen børn ikke snakker med andre voksne eller børn, nogen snakker kun med nærmeste familie. min dreng har det dog i mindre grad han snakker kun med fremmede nå han er tryg ved dem, og han snakker/leger ikke med de andre børn nå han er i sfo/skole og heller ikke den gang han gik i dp og bh han kan dog godt lege da han har en søster der er 1 år yngre og hende kan han godt lege med

du er altid velkommen til at skrive hvis du har brug for råd eller bare har brug for luft

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

helle85 skriver:

jeg er glad for at du kunne bruge nogen af tingene

men jeg vil stadig forslå at du høre om der kan søges om en ergoterput, da de også laver nogen øvelser i børnehaven og kan give dem vejledning i børnehaven

selektiv mutisme er en angst sygdom hvor nogen børn ikke snakker med andre voksne eller børn, nogen snakker kun med nærmeste familie. min dreng har det dog i mindre grad han snakker kun med fremmede nå han er tryg ved dem, og han snakker/leger ikke med de andre børn nå han er i sfo/skole og heller ikke den gang han gik i dp og bh han kan dog godt lege da han har en søster der er 1 år yngre og hende kan han godt lege med

du er altid velkommen til at skrive hvis du har brug for råd eller bare har brug for luft

mange tak for dit input

skal da spørge ind til det med en ergoterapeut men har bare ikke lige penge af egen lomme til det...

må se hvad der kan gøres...

tror slet ikke jeg kan få nogen forslag igennem hos VS førend at kommunen har været indover med deres beslutning....

bare det at få af vide om de havde en SP tilknyttet og hvem det var blev til et større problem og selvom hun sagde at hun bare kunne ringe til et nummer og få oplyst hvem der var på det her område endte det med at der nu istedet kommer et brev fra kommunen med hvem vi kan kontakte i forhold til SP-spørgsmål... hvorfor hun så overhovedet foreslog at ringe for mig fremfor jeg selv skulle finde nr. osv aner jeg ikke lige... nu blev det bare mere besværligt...

Anmeld

14. oktober 2013

De3Guldklumper

Nu ved jeg ikke hvilken kommune i tilhøre

Men alle kommuner tilbyder gratis rådgivning hvor der sidder en sp, familierådgiver og en psykolog. Der kan i som forældre komme og lufte jeres bekymringer samt få gode råd og vejledning til netop jeres problemstilling - i dette tilfælde - hvordan i får jeres søn stimuleret på den rigtige måde
De skal nok sige "fra" hvis de mener de ikke kan hjælpe jer længere men de lader jer ikke stikken men indstiller til yderligere hjælp.

Jeg bliver virkelig ked at det på jeres søns vegne når jeg ser hvad du skriver. Som jeg ser det så ser VS ikke jeres barn på hans niveau og med hvilke behov han har. Men jeg er nok også præget efter vi selv har kæmpet så længe..

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

Pylle3 skriver:

Nu ved jeg ikke hvilken kommune i tilhøre

Men alle kommuner tilbyder gratis rådgivning hvor der sidder en sp, familierådgiver og en psykolog. Der kan i som forældre komme og lufte jeres bekymringer samt få gode råd og vejledning til netop jeres problemstilling - i dette tilfælde - hvordan i får jeres søn stimuleret på den rigtige måde
De skal nok sige "fra" hvis de mener de ikke kan hjælpe jer længere men de lader jer ikke stikken men indstiller til yderligere hjælp.

Jeg bliver virkelig ked at det på jeres søns vegne når jeg ser hvad du skriver. Som jeg ser det så ser VS ikke jeres barn på hans niveau og med hvilke behov han har. Men jeg er nok også præget efter vi selv har kæmpet så længe..

det er rigtigt men den periode de har åben er desværre lige der hvor alt andet på dagen skal ordnes også... så skal jeg stå med valget mellem at der bliver vasket op, ordnet tøj, lavet mad og afslapning eller sidde dernede med et måske...

ååhhh hvis bare der var flere timer i døgnet nogen dage....

Anmeld

14. oktober 2013

De3Guldklumper

Wampires skriver:

det er rigtigt men den periode de har åben er desværre lige der hvor alt andet på dagen skal ordnes også... så skal jeg stå med valget mellem at der bliver vasket op, ordnet tøj, lavet mad og afslapning eller sidde dernede med et måske...

Ærligt så synes jeg du skal lade det andet ligge - så må det flyde en ekstra dag eller to. Kan godt se det vil være rart at man kan læse sig til mange af tingene men som det lyder så kan i ikke vende skuden alene derhjemme. I er nødt til at prioritere at få sat skub i nogle ting for jeres søns skyld.

Kæmp for ham og bevis at trods i ikke har haft en rosenrød barndom jamen så er i de bedste forældre netop jeres søn kan få for i kæmper for ham og venter ikke bare på at andre skal tage en beslutning henover hovedet på ham

Anmeld

14. oktober 2013

Wampires

Pylle3 skriver:

Ærligt så synes jeg du skal lade det andet ligge - så må det flyde en ekstra dag eller to. Kan godt se det vil være rart at man kan læse sig til mange af tingene men som det lyder så kan i ikke vende skuden alene derhjemme. I er nødt til at prioritere at få sat skub i nogle ting for jeres søns skyld.

Kæmp for ham og bevis at trods i ikke har haft en rosenrød barndom jamen så er i de bedste forældre netop jeres søn kan få for i kæmper for ham og venter ikke bare på at andre skal tage en beslutning henover hovedet på ham

i forvejen er det kæmpe bunker jeg har svært ved at overskue at få lavet hver eneste dag da jeg er rigtig dårlig til at få skyllet ting af eller lagt tøjet sammen efterhånden som det kommer...

ender altid med at vores skab er næsten tomt for tøj førend jeg får lagt det sammen der ligger i kæmpe bunker af rent tøj i vaskekurven...

så må lige finde ud af at få det passet ind...

kan også være de har ændret tider siden sidst vi skulle til dem self...

hmm er det mon så bedst at tage sønnen med eller gøre det mens han er i VS...

Anmeld

14. oktober 2013

lineog4

Wampires skriver:

Nu bliver jeg måske lidt skrap men det er hundrede procent kærligt ment. Det er vigtigt du begynder at se muligheder frem for begrænsninger - selvsagt er det muligt at opsøge den gratis hjælp der er i kommunen også selvom du plejer at lave noget andet på det tidspunkt. Ønsker man hjælp så bøjer man alt for at få den. 

I kan sagtens vælge tilgangen: vi venter og ser hvad de tilbyder, men så kan det bare også være det tilbud de kommer med bryder mere med de daglige rutiner for en ting er sikkert de tilbud man er for en stor del altid forbundet med man som forældre også skal yde og deltage. Den måde man arbejder nu er en måde hvor man involverer hele netværket omkring barnet og alle arbejder sammen for at netop det barn får de bedste vikår. 

vuggestuen kan intet gøre økonomisk uden de har ppr/kommunen hen over - for at et barn skal udløse en pose penge skal der lægge er stort forarbejde og det lyder for mig som vuggestuen har startet det. De modarbejder jer ikke, men gør hvad de skal som professionelle - de ser et barn i mistrivsel og der kortlægger hvorfor, det kan være et sammensurium af mange ting, det kan være barnet har særlige behov som lige nu ikke tilgodeses i vuggestuen, det kan være en masse ting, men ikke kan ikke ændres med et tryllestag det kræver tid og arbejde og det har de sat i gang. Jeg er ked af du er skeptiske over for dem (og måske er det med god grund) for det bedste for alle børn er at de som er sammen med barnet samarbejder og støtter hinanden.

Men et kærligt spark i r..... Se på muligheder, lad være med at sige nej til alle forslag som kræver I gør noget ud over det sædvanlige for man kan godt gøre lidt ekstra i en periode for at få tingene på ret køl og kan man ikke det så skal man spørge om hjælp og tage imod hjælpen 

Anmeld

15. oktober 2013

Wampires

lineog4 skriver:

Nu bliver jeg måske lidt skrap men det er hundrede procent kærligt ment. Det er vigtigt du begynder at se muligheder frem for begrænsninger - selvsagt er det muligt at opsøge den gratis hjælp der er i kommunen også selvom du plejer at lave noget andet på det tidspunkt. Ønsker man hjælp så bøjer man alt for at få den. 

I kan sagtens vælge tilgangen: vi venter og ser hvad de tilbyder, men så kan det bare også være det tilbud de kommer med bryder mere med de daglige rutiner for en ting er sikkert de tilbud man er for en stor del altid forbundet med man som forældre også skal yde og deltage. Den måde man arbejder nu er en måde hvor man involverer hele netværket omkring barnet og alle arbejder sammen for at netop det barn får de bedste vikår. 

vuggestuen kan intet gøre økonomisk uden de har ppr/kommunen hen over - for at et barn skal udløse en pose penge skal der lægge er stort forarbejde og det lyder for mig som vuggestuen har startet det. De modarbejder jer ikke, men gør hvad de skal som professionelle - de ser et barn i mistrivsel og der kortlægger hvorfor, det kan være et sammensurium af mange ting, det kan være barnet har særlige behov som lige nu ikke tilgodeses i vuggestuen, det kan være en masse ting, men ikke kan ikke ændres med et tryllestag det kræver tid og arbejde og det har de sat i gang. Jeg er ked af du er skeptiske over for dem (og måske er det med god grund) for det bedste for alle børn er at de som er sammen med barnet samarbejder og støtter hinanden.

Men et kærligt spark i r..... Se på muligheder, lad være med at sige nej til alle forslag som kræver I gør noget ud over det sædvanlige for man kan godt gøre lidt ekstra i en periode for at få tingene på ret køl og kan man ikke det så skal man spørge om hjælp og tage imod hjælpen 

Først vil jeg sige det er helt ok ingen sure miner eller lignende selvom jeg er elendig til at huske smileys når jeg skriver

Vi vælger ikke bare at sidde tilbage og sige lad os se hvad de gør nu...

og jeg aner intet om hvordan gangen er mht vuggestuen andet end det de fortæller mig... og når tilliden til dem er lidt brudt efter et par episoder så bliver man nemt i tvivl om de skjuler noget for en denne gang også eller om de er 100% åbne og ærlige om hvorfor de er bekymrede og hvad de egentlig kan gøre i forhold til det...

helt klart at vi nok skal finde en måde at få fat på og måske få et hjemmebesøg af de muligheder der er i kommunen men jeg kan altså heller ikke tilsidesætte de ting da de i forvejen bliver tilsidesat så snart sønnen er hjemme...

Sønnen bliver førsteprioritet når han er hjemme fremfor alt husligt eller andre ting...

Anmeld

15. oktober 2013

helle85

Wampires skriver:

mange tak for dit input

skal da spørge ind til det med en ergoterapeut men har bare ikke lige penge af egen lomme til det...

må se hvad der kan gøres...

tror slet ikke jeg kan få nogen forslag igennem hos VS førend at kommunen har været indover med deres beslutning....

bare det at få af vide om de havde en SP tilknyttet og hvem det var blev til et større problem og selvom hun sagde at hun bare kunne ringe til et nummer og få oplyst hvem der var på det her område endte det med at der nu istedet kommer et brev fra kommunen med hvem vi kan kontakte i forhold til SP-spørgsmål... hvorfor hun så overhovedet foreslog at ringe for mig fremfor jeg selv skulle finde nr. osv aner jeg ikke lige... nu blev det bare mere besværligt...

gå han ikke i børnehave nu eller har jeg misforstået det??

du skal ikke betale noget til ergoterputten det er noget vs/bh skal indstille jer til ppr som både er talepædagog, ergoterput og børne psykolog

jeg kender ikke noget til om de har en sp til knyttet for der har vi altid brugt den som vi havde da begge børn var små da hun var rigtig god

håber at det lykkes for jer at få det hjælp som i har brug for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.