Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
ano14316 skriver:
Hvordan med fysisk kontakt og nærhed..? Får han massere omsluttende kontakt og sidder på skødet og leger og sådan..
Som en anden skriver ville jeg også prioritere at han ikke. Var i vugger 8 timer. Det kunne være bare 9-15 de dage det kan lade sig gøre.. eller en fridag i ny og næ.. det sociale får han jo også på 4 timer i vuggeren...
Hvis din mand bliver i dårligt humør over ikke at kunne være med må i prøve at få det til at fungere alligevel. Kan godt forstå det er rigtig hårdt for din mand, men det er også rigtig hårdt for jeres søn for tiden og din mand må være den voksende der bider det i sig. Det behøver jo ikke være hverdag men nogen dage om ugen f.eks.
Sidder med ham så meget som han har lyst til
tvinger ham ikke til det men når han gerne vil sidde med på skøddet så får han lov til det...
det er bare ikke muligt for ham at få en god rytme med deres rutiner i VS hvis han bliver hentet allerede kl. 15 eller først møder ind kl.9...
Vi har nemlig prøvet med kortere dage men så bliver han ked af at blive afbrudt i sin leg ved at de kun lige er nået ud på legepladsen og han måske endelig er nået til at det er hans tur på gyngen når han bliver hentet... vi plejer at blive ved ham i VS og lege med indtil han selv viser tegn på han gerne vil hjem
medmindre vejret trækker op eller der er noget vi skal videre ud og nå...
afleveret kl. 9 duer ikke så bliver vi et forstyrrende element i forhold til formiddagsmaden der foregår der og så enten når han ikke at være med eller også så har han spist så tæt på at han ikke vil være med og så bliver starten af hans dag at han bliver tvunget til noget fremfor en positiv start med at han bliver sat sammen med de andre til noget fælles hygge efter lidt stille leg på stuen inden alle møder ind...
har afprøvet mine muligheder for at rykke hans dag og det duer bare ikke...
jeg ender med en dreng der bliver hysterisk og ked af det fremfor en dreng der er glad og rolig det meste af tiden...
og manden kan desværre ikke bare bide det i sig da det er en psykisk lidelse han er i behandling for og han er i behandling netop fordi han bare bed det i sig så det blev så slemt til sidst at han havde problemer med at huske sine egne informationer som fødselsdag og at stave sit navn...
Anmeld