Mødet med vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mor:) skriver:

Har det fungeret med bøger og sange før vs episoden eller hvordan?

nej det har desværre aldrig været noget vi kunne fange ham med

Han har altid haft krudt bag i...

det med at sidde stille det duer han bare ikke til... uanset hvad vi laver med ham...

vi har prøvet at kigge i bøger... synge sange... lege med modellervoks... tegne...

intet af det var noget der kunne holde opmærksomheden mere end max 15 min ad gangen...

tegne er det der har holdt ham længst men det er også inkl. at vi pakkede tingene frem og lagde på plads... flere gange nogen gange...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Wampires

ano14316 skriver:

Øv.. det må være hårdt..

Min søn er lidt tilbage iforhold til forventet udvikling ds han har været meget syg, og det er frustrerende som forældre at se udviklingen gå i stå og det må været frygteligt at se det gå tilbage..

Noget af det jeg synes virker enormt godt er 100% nærhed og nærvær. Nærmest pakke dem ind i 'mor er her og elsker dig ubetinget' i nogen stunder i løbet af dagen hvor radio,tv og tlf er slukket..

O g det bestemt ikke ment som at jeg ikke tror du elsker din søn eller.lign.
Men herhjemme synes jeg dagene går med huslige gøremål, madlavning og så videre og har hørt mig selv sige mange gange ' du må vente lidt mor laver.........' Og når vi så hyggede var der også tv eller tlf i nærheden og jeg var ikke 100% nærværende.
Men efter jeg har ændret det er det blevet meget rare og har fået en gladere dreng der bare rykker derud af...

ja det har været frustrerende at stå med det alene og bare blive afvist og beroliget når de i stedet burde have fulgt op og hjulpet os...

Når han er hjemme så er det KUN ham der tæller al rengøring osv bliver lavet når han sover eller er optaget af en leg der ikke involverer mig

når jeg er inde hos ham så er jeg 100% til stede og med... netop da jeg selv har manglet det i den alder så jeg ved på egen krop hvor vigtigt det er at føle sig set og hørt og forstået

og sparker mig selv for ikke at have råbt mere op men bare blindt stolede på dem når de sagde det var normalt og det skulle vi ikke tage så tungt...

Anmeld

13. oktober 2013

ano14316

Wampires skriver:

ja det har været frustrerende at stå med det alene og bare blive afvist og beroliget når de i stedet burde have fulgt op og hjulpet os...

Når han er hjemme så er det KUN ham der tæller al rengøring osv bliver lavet når han sover eller er optaget af en leg der ikke involverer mig

når jeg er inde hos ham så er jeg 100% til stede og med... netop da jeg selv har manglet det i den alder så jeg ved på egen krop hvor vigtigt det er at føle sig set og hørt og forstået

og sparker mig selv for ikke at have råbt mere op men bare blindt stolede på dem når de sagde det var normalt og det skulle vi ikke tage så tungt...

Hvordan med fysisk kontakt og nærhed..? Får han massere omsluttende kontakt og sidder på skødet og leger og sådan..

Som en anden skriver ville jeg også prioritere at han ikke. Var i vugger 8 timer. Det kunne være bare 9-15 de dage det kan lade sig gøre.. eller en fridag i ny og næ.. det sociale får han jo også på 4 timer i vuggeren...
Hvis din mand bliver i dårligt humør over ikke at kunne være med må i prøve at få det til at fungere alligevel. Kan godt forstå det er rigtig hårdt for din mand, men det er også rigtig hårdt for jeres søn for tiden og din mand må være den voksende der bider det i sig. Det behøver jo ikke være hverdag men nogen dage om ugen f.eks.

Anmeld

13. oktober 2013

Elgaard73

Wampires skriver:

tro mig hvis jeg vidste at vi ville kunne stimulere ham ligeså godt som VS gør i forhold til hans sociale udvikling så ville jeg holde ham hjemme...

MEN jeg har INTET netværk der kan støtte op omkring hans sociale udvikling... så derfor er det hans eneste mulighed for at lære at være social overhovedet da der herhjemme kun er mig og hans far som ikke kan være særlig meget med så ALT er på mig med at støtte dem begge og sørge for de begge får mad og omsorg som de hver især har brug for...

Det er ikke mit søvnunderskud der gør at han er afsted så meget i VS...

det er ALT herhjemme som det er lige nu der er årsagen til det...

det at vi ingen kender at lege med så han lærer at begå sig i sociale sammenhænge med andre end hans mor og far som begge har problemer med at være sociale.. det at ALT er på mig herhjemme uanset om jeg er hjemme eller har været på kursus fra 8-16... Det at min kæreste ikke KAN selvom han gerne VIL være med til sin søn og bliver mere deprimeret når sønnen er hjemme og han ikke kan være med til at lege med ham... og jeg har ingen andre steder at tage hen og synes heller ikke det ville være godt at udelukke farmand helt... vores søn elsker sin far virkelig højt det er så tydeligt...

Okay. Allerførst vil jeg bare sige, at jeg er virkelig ked af at I er midt i en en hård periode af jeres liv. 

Dernæst vil jeg sige, at jeg er ret sikker på, at kommunen ikke går ind og leger den "store stygge ulv" overfor jer. Og slet ikke hvis i spiller med åbne kort og giver udtyk for at I er ligeså interesseret i at få vendt det her til noget positivt. Vær lydhør og samarbejdsvillig, samtidig med at I også lytter til jeres mavefornemmelse. Kommer kommunen med forslag som I bare slet ikke kan acceptere, så lad vær med at bare skyde det ned og lukke af, men prøv i stedet at komme med forslag til hvad i syntes. Og se om I ikke kan mødes på midten. 

Jeg tænker også lidt, at hvis jeres overskud i hverdagen bare ikke er der lige nu (og det er jo en ærlig sag), så kan det da kun være positivt med noget indput og hjælp udefra. Så prøv at se den indberetning som noget positivt og at der nu kommer skub i tingene. Jo før, jo bedre. 

Pøj pøj. Håber det bedste for jer alle tre. 

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

ano14316 skriver:

Hvordan med fysisk kontakt og nærhed..? Får han massere omsluttende kontakt og sidder på skødet og leger og sådan..

Som en anden skriver ville jeg også prioritere at han ikke. Var i vugger 8 timer. Det kunne være bare 9-15 de dage det kan lade sig gøre.. eller en fridag i ny og næ.. det sociale får han jo også på 4 timer i vuggeren...
Hvis din mand bliver i dårligt humør over ikke at kunne være med må i prøve at få det til at fungere alligevel. Kan godt forstå det er rigtig hårdt for din mand, men det er også rigtig hårdt for jeres søn for tiden og din mand må være den voksende der bider det i sig. Det behøver jo ikke være hverdag men nogen dage om ugen f.eks.

Sidder med ham så meget som han har lyst til tvinger ham ikke til det men når han gerne vil sidde med på skøddet så får han lov til det...

det er bare ikke muligt for ham at få en god rytme med deres rutiner i VS hvis han bliver hentet allerede kl. 15 eller først møder ind kl.9...

Vi har nemlig prøvet med kortere dage men så bliver han ked af at blive afbrudt i sin leg ved at de kun lige er nået ud på legepladsen og han måske endelig er nået til at det er hans tur på gyngen når han bliver hentet... vi plejer at blive ved ham i VS og lege med indtil han selv viser tegn på han gerne vil hjem medmindre vejret trækker op eller der er noget vi skal videre ud og nå...

afleveret kl. 9 duer ikke så bliver vi et forstyrrende element i forhold til formiddagsmaden der foregår der og så enten når han ikke at være med eller også så har han spist så tæt på at han ikke vil være med og så bliver starten af hans dag at han bliver tvunget til noget fremfor en positiv start med at han bliver sat sammen med de andre til noget fælles hygge efter lidt stille leg på stuen inden alle møder ind...

har afprøvet mine muligheder for at rykke hans dag og det duer bare ikke...

jeg ender med en dreng der bliver hysterisk og ked af det fremfor en dreng der er glad og rolig det meste af tiden...

og manden kan desværre ikke bare bide det i sig da det er en psykisk lidelse han er i behandling for og han er i behandling netop fordi han bare bed det i sig så det blev så slemt til sidst at han havde problemer med at huske sine egne informationer som fødselsdag og at stave sit navn...

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

Elgaard73 skriver:

Okay. Allerførst vil jeg bare sige, at jeg er virkelig ked af at I er midt i en en hård periode af jeres liv. 

Dernæst vil jeg sige, at jeg er ret sikker på, at kommunen ikke går ind og leger den "store stygge ulv" overfor jer. Og slet ikke hvis i spiller med åbne kort og giver udtyk for at I er ligeså interesseret i at få vendt det her til noget positivt. Vær lydhør og samarbejdsvillig, samtidig med at I også lytter til jeres mavefornemmelse. Kommer kommunen med forslag som I bare slet ikke kan acceptere, så lad vær med at bare skyde det ned og lukke af, men prøv i stedet at komme med forslag til hvad i syntes. Og se om I ikke kan mødes på midten. 

Jeg tænker også lidt, at hvis jeres overskud i hverdagen bare ikke er der lige nu (og det er jo en ærlig sag), så kan det da kun være positivt med noget indput og hjælp udefra. Så prøv at se den indberetning som noget positivt og at der nu kommer skub i tingene. Jo før, jo bedre. 

Pøj pøj. Håber det bedste for jer alle tre. 

mange tak

det er ikke sjovt lige nu nej desværre... that's life for you

og vil helt sikkert prøve at være positiv stillet overfor de ting de kommer med...

og har også allerede sagt til VS at vi absolut ikke føler det er fordi de prøver at bebrejde os for at være dårlige forældre men de ser noget som de har brug for at reagere på og vi er kun glade for at de gør noget så der kan komme hjælp til ham hvis han har behov for det...

mit "problem" lige nu er at jeg ikke aner hvad man gør i sådanne situationer....

jeg er selv barn fra problemopvækst og jeg sidder idag med arene efter at der ikke blev gjort noget i tide og det slet ikke opdaget hvor slemt jeg havde det inden i fordi jeg blev for god til at gemme det... så jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte...

er der forums med specialpædagoger til den aldersgruppe som kunne give input af ideer til at fremme udviklingen når de også hører hvad der bare ikke duer???

Anmeld

13. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

nej det har desværre aldrig været noget vi kunne fange ham med

Han har altid haft krudt bag i...

det med at sidde stille det duer han bare ikke til... uanset hvad vi laver med ham...

vi har prøvet at kigge i bøger... synge sange... lege med modellervoks... tegne...

intet af det var noget der kunne holde opmærksomheden mere end max 15 min ad gangen...

tegne er det der har holdt ham længst men det er også inkl. at vi pakkede tingene frem og lagde på plads... flere gange nogen gange...

Men skal børn i den alder kunne fokusere på en ting i mere end 15min.?

Anmeld

13. oktober 2013

Elgaard73

Wampires skriver:

mange tak

det er ikke sjovt lige nu nej desværre... that's life for you

og vil helt sikkert prøve at være positiv stillet overfor de ting de kommer med...

og har også allerede sagt til VS at vi absolut ikke føler det er fordi de prøver at bebrejde os for at være dårlige forældre men de ser noget som de har brug for at reagere på og vi er kun glade for at de gør noget så der kan komme hjælp til ham hvis han har behov for det...

mit "problem" lige nu er at jeg ikke aner hvad man gør i sådanne situationer....

jeg er selv barn fra problemopvækst og jeg sidder idag med arene efter at der ikke blev gjort noget i tide og det slet ikke opdaget hvor slemt jeg havde det inden i fordi jeg blev for god til at gemme det... så jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte...

er der forums med specialpædagoger til den aldersgruppe som kunne give input af ideer til at fremme udviklingen når de også hører hvad der bare ikke duer???

Mener du f.eks et forum her på nettet, hvor du kan fortælle din historie (altså hvad I har prøvet og hvad der virker/ikke virker) og så få specifikke indput? 

Jeg ved ikke om der er nogle deciderede forums, men jeg har haft stor glæde af www.netsundhedsplejerske.dk, når der har været ting jeg har været i tvivl om eller bekymret om. Syntes at hun giver nogle gode og personlige svar + at der ligger så mange "breve og svar" derinde at man næsten altid kan finde noget, som er relevant for ens situation og så kan man jo tage det man syntes lyder fornuftig og prøve det af. Der er f.eks meget derinde omkring det at stimulere udviklingen. Måske det er en side du kan bruge til noget.

Hvis du mener, et forum "in real life", så må jeg bliver dig svar skyldig. Men mon ikke kommunen har sådanne pædagoger tilknyttet, eller andre fagpersoner. Prøv at spørge dem når de kontakter jer og fortæl dem, hvad du har fortalt mig her og bed om værktøjer til at gribe det bedst muligt an.

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

mor:) skriver:

Men skal børn i den alder kunne fokusere på en ting i mere end 15min.?

åbenbart VS mener i hvert fald at han ikke er god nok til at sidde stille og være med i aktiviteterne dernede...

til trods for at han fik ros af en pædagog over at han sad en dag og tegnede i 25 min førend de skulle spise

Anmeld

13. oktober 2013

Wampires

Elgaard73 skriver:

Mener du f.eks et forum her på nettet, hvor du kan fortælle din historie (altså hvad I har prøvet og hvad der virker/ikke virker) og så få specifikke indput? 

Jeg ved ikke om der er nogle deciderede forums, men jeg har haft stor glæde af www.netsundhedsplejerske.dk, når der har været ting jeg har været i tvivl om eller bekymret om. Syntes at hun giver nogle gode og personlige svar + at der ligger så mange "breve og svar" derinde at man næsten altid kan finde noget, som er relevant for ens situation og så kan man jo tage det man syntes lyder fornuftig og prøve det af. Der er f.eks meget derinde omkring det at stimulere udviklingen. Måske det er en side du kan bruge til noget.

Hvis du mener, et forum "in real life", så må jeg bliver dig svar skyldig. Men mon ikke kommunen har sådanne pædagoger tilknyttet, eller andre fagpersoner. Prøv at spørge dem når de kontakter jer og fortæl dem, hvad du har fortalt mig her og bed om værktøjer til at gribe det bedst muligt an.

ja lige præcis...

et forum online hvor jeg ligesom kunne skrive ind hvad der er afprøvet og hvordan det gik og så kunne få input til hvad der kunne prøves nu....

Mangler tit en SP at spørge til råds men hende vi havde valgte at på baggrund af vores barndom måtte der bare være noget galt med vores søn og blev sur over at vi fandt en anden løsning der virkede fremfor den hun kom med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.