Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter er medbestemmende ang tøj og sko. Hun er oftest med ude at købe det, og så finder jeg f.eks. tre trøjer, hvor hun kan vælge et par stykker. Ligesåvel får hun lov til at bestemme, om hun vil have bukser eller kjole, men naturligvis inden for rimelighedens grænser - i det mærke og prisleje jeg ønsker.
Om morgenen finder hun selv tøj at tage på, og jeg beder hende kun om at skifte, hvis det ikke passer til årstiden.
Det meste af hendes tøj er lilla, lyserødt og rødt, så det passer sammen på kryds og tværs.
Vi har gjort sådan de sidste to år ca.
Ang aftensmaden er hun også medbestemmende. Om vi skal have ris, pasta, couscous eller bulgur som tilbehør er som regel ligegyldigt for mig, så det vælger hun.
Jeg ser ikke et problem i, at hun også har en stemme her i huset, når det kommer til sådanne ting. Hun er et individ, jeg støtter i at være selvstændigt og ansvarlig, og i mine øjne er dette en del af det

Drenge og pigefarver er der ABSOLUT ikke noget, der hedder her i huset. At hendes tøj er de farver, de er, er fordi hun bedst kan lide dem, og trods jeg ville ønske, det hele var knapt så lyserødt altid, så går det nok også

Anmeld