Skal barnet virkelig bestemme det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.342 visninger
139 svar
234 synes godt om
6. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg er anonym fordi jeg frygter nogle hårde reaktioner.

Jeg så lige i en anden tråd om farven på en flyverdragt og at nogle folks svar var baseret på om barnet ville bruge farven.

Min datter er 4 år og ellers MEGET bestemmende og temperamentsfuld, men hun får ikke lov til at bestemme hvad hun skal gå i! Mine penge, mit valg. Er jeg den eneste der tænker sådan?

Bevares hun må gerne være medbestemmende og fortælle hvad hun godt kan lide og så kan vi tage den derfra, men jeg køber faktisk kun tøj til hende når hun ikke er med. Hun brokker sig aldrig for hun har aldrig fået valget.

Ved godt hun ikke er så gammel og at hun får sin egen mening i en større grad, men børn op til ca. 5 års alderen, skal de virkelig bestemme farve, mønster osv på deres tøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

Svenne

Nej, det skal de efter min mening ikke!

Min søn får sørme ikke noget valg! Og jeg bestemmer også, hvilket tøj han skal have på hver dag.

Anmeld

6. oktober 2013

B&J

Nej de skal ikke bestemme det gør jeg 100% det jeg skrev var fordi flyverdragten så stor ud så tænkte på en på 7år og op efter de ved jo om de kan lig blå eller ej der for spurgte jeg også om alderen

men ja vi alle har forskellige meninger

Anmeld

6. oktober 2013

Faith

Synes helt klart de skal være medbestemmende. Men som den voksne træffer jeg det endelige valg. Men kunne da ikke drømme om at give min søn en gul trøje på hvis han græd hver gang han skulle have den på, sagde den var grim osv. Det kan jeg ikke se pointen i. Vi som voksne ønsker da heller ikke at gå i tøj vi ikke bryder os om.

Anmeld

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Min søn får sørme ikke noget valg! Og jeg bestemmer også, hvilket tøj han skal have på hver dag.

Finder også bare noget tøj til min datter, har aldrig skænket det en tanke at spørge hende først

Anmeld

6. oktober 2013

ESV

Anonym skriver:

Jeg så lige i en anden tråd om farven på en flyverdragt og at nogle folks svar var baseret på om barnet ville bruge farven.

Min datter er 4 år og ellers MEGET bestemmende og temperamentsfuld, men hun får ikke lov til at bestemme hvad hun skal gå i! Mine penge, mit valg. Er jeg den eneste der tænker sådan?

Bevares hun må gerne være medbestemmende og fortælle hvad hun godt kan lide og så kan vi tage den derfra, men jeg køber faktisk kun tøj til hende når hun ikke er med. Hun brokker sig aldrig for hun har aldrig fået valget.

Ved godt hun ikke er så gammel og at hun får sin egen mening i en større grad, men børn op til ca. 5 års alderen, skal de virkelig bestemme farve, mønster osv på deres tøj

Efter min mening nej børn skal ikke selv bestemme. Jeg gør som dig køber oftest tøj uden hende. En sjælden igang imellem har jeg hende med men spørger ikke rigtig hvad hun syntes om det jeg finder. Som du selv siger mine penge jeg bestemmer!! Basta!! ??

Anmeld

6. oktober 2013

Faith

Svenne skriver:

Hvor gammel er han, hvis jeg må spørge?

Anmeld

6. oktober 2013

TNBC

Anonym skriver:

de må godt være med til at vælge,ved at man giver dem nogle valg. men barnet skal ikke bestemme.. det er de ikke store nok,og det giver dem også en tanke over at de bestemmer og kan få deres vilje.

bestemmer de også hvad tøj/sko de har på hverdag?

de kan være med til at vælge, men udfra de ting jeg finder eller hvis de finder noget de kan li, kan vi man se på det.

hvad gør man hvis der ikke er den farve de vil have og man er nød til at købe en anden farve?

Anmeld

6. oktober 2013

Kløver

Anonym skriver:

Nok meget enig, mine unger må være med, men gør meget ud af at finde god kvalitet til billige penge som er rart at have på, og mine børn skal ikke diktere standarden

Jeg fik høvl fordi jeg ville give min dreng på 2.5 en lilla flyverdragt på griner

Anmeld

6. oktober 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Efter min mening nej børn skal ikke selv bestemme. Jeg gør som dig køber oftest tøj uden hende. En sjælden igang imellem har jeg hende med men spørger ikke rigtig hvad hun syntes om det jeg finder. Som du selv siger mine penge jeg bestemmer!! Basta!! ??

Tror bare jeg har rigtig svært ved at sætte mig ind i at børn kan have en markant holdning til om tøj er grimt eller pænt i den alder (op til 5 år) fordi min datter er taknemlig for alt tøj, sko osv. Jeg er ellers ikke sart med farver og kan putte hende i alt

Så ja mine penge, jeg bestemmer. Basta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.