Skal barnet virkelig bestemme det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

Guldet

Yurie skriver:

det er jo også det jeg siger. jeg ville ikke købe noget mit barn ikke ville have. hvis jeg får et barn, der vil have noget bestemt tryk/ eller farve, jamen så ser vi på det. for det er dem der skal gå i det. jeg går da heller ikke i noget jeg ikke vil. hvorfor skal børn så? ¨

jeg ved ikke hvordan vi får gjort ende på de der pige/drengefarver? jeg tror ikke vi kan, for der er altid nogen der vil trække det kort frem igen, og sige; Ej det kan barnet da ikke have på.

men det sjovere er at hvis du giver en nyfødt dreng blåt tøj på, spørg folk stadigvæk om det er en dreng eller en pige?

Hihi så tror jeg da vi mener det samme

hihi vi er nok alle lidt farve forstyret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

TNBC

modesty skriver:

Jeg er meget, meget uenig. Du siger ovenikøbet at det er et tænkt scenarie, du har ingen erfaringer med det og aner ikke om han vil blive mobbet. Det er dine forestillinger der skaber frygten.

Den præmis vil jeg ikke leve mit liv efter. Det er helt okay at du vil, jeg peger ikke fingre, men det strider imod alle mine værdier. Så hellere fejle og snuble og lære af det, end slet ikke at turde tage chancen.

den sidste vuggestue hvor jeg var, var den lyserøde motorcykel den mest populære, de ville alle have den. hver gang der var en rød/lyserød cykel/motorcykel, var det den alle ville have.

så det kommer vel an på hvor man er, for der var der ingen af børnene der sagde noget til hvis en dreng kørte på en lyserød. (og der er også børnehave)

Anmeld

8. oktober 2013

TNBC

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Hihi så tror jeg da vi mener det samme

hihi vi er nok alle lidt farve forstyret

det er det skrevne sprog, det er ikke altid lige til at se at man er enig

Ja farveforstyrrede. i min sidste vs/bh var der en masse af de der små motorcykel, der var en lyserød og det var bare den mest populære blandt både drenge og piger.

og hvis børn siger noget, må vi voksne jo bare træde ind og sige; Sådan snakker vi ikke til hinanden, jeg vil ikke høre det sprog her og der er ikke noget galt med den farve, den er lige så normal som din blå/grøn/rød/gul.

Børn kan være grove, men jeg har ikke oplevet at farven på tøj har haft noget betydning.
Jeg ved ikke om jeg nogen sinde kommer til at købe min søn en lyserød flyverdragt, men man skal aldrig sige aldrig..

Anmeld

8. oktober 2013

lineog4

Yurie skriver:

det er det skrevne sprog, det er ikke altid lige til at se at man er enig

Ja farveforstyrrede. i min sidste vs/bh var der en masse af de der små motorcykel, der var en lyserød og det var bare den mest populære blandt både drenge og piger.

og hvis børn siger noget, må vi voksne jo bare træde ind og sige; Sådan snakker vi ikke til hinanden, jeg vil ikke høre det sprog her og der er ikke noget galt med den farve, den er lige så normal som din blå/grøn/rød/gul.

Børn kan være grove, men jeg har ikke oplevet at farven på tøj har haft noget betydning.
Jeg ved ikke om jeg nogen sinde kommer til at købe min søn en lyserød flyverdragt, men man skal aldrig sige aldrig..

Min erfaring er desværre der sker noget når de kommer i skole - om det er alderen, sammenblandingen, usikkerheden, skolen hvad ved jeg det bliver meget mere kønsopdelt.

Men har nu også oplevelser fra børnehaven, men igen ofte fra de voksne med stereotyper af drenge og piger (desværre synes jeg min søn led lidt under dem fx fordi hans bedste ven var en pige, har det skønneste billede af dem hvor hun er i batman kostume og han i prinsessekjole, men det blev problematiseret om det nu gav rum til han blev en rigtig dreng hvad det så end er...)

Anmeld

8. oktober 2013

TNBC

lineog4 skriver:

Min erfaring er desværre der sker noget når de kommer i skole - om det er alderen, sammenblandingen, usikkerheden, skolen hvad ved jeg det bliver meget mere kønsopdelt.

Men har nu også oplevelser fra børnehaven, men igen ofte fra de voksne med stereotyper af drenge og piger (desværre synes jeg min søn led lidt under dem fx fordi hans bedste ven var en pige, har det skønneste billede af dem hvor hun er i batman kostume og han i prinsessekjole, men det blev problematiseret om det nu gav rum til han blev en rigtig dreng hvad det så end er...)

det er helt sikkert de voksne, der sætter ting i hovedet på deres børn, fordi de ved jo ikke at der er drenge/pigefarver, før der er nogen der fortæller dem det.
Og mange er jo bange for at hvis drenge leger med pigeting og piger med drengeting, bliver de homoseksuelle(men det er man født med, synes jeg at jeg har hørt) så det er jo bare voksne der er kønsforskrækkede.

Anmeld

8. oktober 2013

Ciss

Nej men hvis nu du havde en han fx. havde arvet fra storesøster?

Faktisk var min søns yndlingjakke det sidste år ca en lyserød fleecejakke med lyn og andre smarte detaljer på, som han havde arvet fra sin storesøster. Han er aldrig blevet drillet med den. Hvis det var sket, ville jeg bare have brugt den andre steder end i børnehaven - men situationen opstod ikke, og nu er han lidt ked af, at den er blevet for lille....

Anmeld

8. oktober 2013

Ciss

Nej men hvis nu du havde en han fx. havde arvet fra storesøster?

Ups, dobbelt...

Anmeld

8. oktober 2013

Ciss

Ups, dobbelt...

Anmeld

8. oktober 2013

Guldet

Ciss skriver:

Ups, dobbelt...

Dejligt så fik han jo også selv lov til at have indflydelse 

Anmeld

8. oktober 2013

Ciss

Dejligt så fik han jo også selv lov til at have indflydelse 

Ja, vi havde ikke tænkt over, at den kunne gå i arv til ham, men han gik selv i skabet og hentede den og ville bruge den, og så var det da i orden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.