Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

Hmm, måske det har noget st gøre med det dette er dødeligt? Og at kemu gør at man ikke kan varetage noget arbejde.. 

Ved det faktisk ikke .. 

Ved det ikk... Da hun kom på sygedagpenge var hun lam i den ene side af kroppen, og der var det også 2 år, the end! Mærkeligt system :-S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

baby012

22 skriver:

Tjaaa, det kunne jeg jo vælge, men synes du er så provokerende, at det er for svært for mig.

Hvordan kan det være provokerende at jeg synes folk brokker sig for meget  

folk idag er bare HELT VILDT negative over ALT.. De prøver ikke at se noget som helst fra et mere positivt persoektiv.. 

Det er hvad der provokere mig, til at oprette sådan en debat, så jeg kan læse hvorfor folk gør sådan.. Så misser jeg ikke noget. Folk som dig, bør nok undgå mine debatter, for ja, de er fyldt med en MASSE forskellige meninger  .. Både fra mig og andre herinde.. 

så hvis du bliver provokeret af andre meninger end din egen.. Så gå udenom, eller kommenter, jeg forholder mig kun til det/de positive i debatten, og dem jeg faktisk synes har noget fornuftigt at sige.. 

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

Diana2013 skriver:

e

Det er også helt forståeligt. Jeg har en veninde hvis mand arbejder i Norge 14 dage ude og 14 dage hjemme, jeg tror også hun synes det er rigtig hårdt, men han får 35000 udbetalt så når de har sparet lidt op pg han har fundet noget i dk tror jeg også det er det. Jeg ville slet ikke kunne have min kæreste skulle gøre det, men hvis det er en periode er det vel okay. Tror bare pengene fanger en lidt i det

Det er jo forskelligt hvad folk kan klare, da min eks og jeg var sammen (inden vi fik barn) arbejdede han aften/nat ca 20-04 og jeg var tjener og arbejdede på alle tider af døgnet, jeg sagde farvel til ham når jeg tog på arb, og havde 1-2 fridage sammen om måneden..... Det kunne jeg slet ikk holde til.....
Min veninde og henses kæreste køre i det samme og de har det helt fint med det....
Men mange ser jo nok på det med at de 14 dage de er hjemme kompensitere (staves) for de 14 dage de er ude.....

Anmeld

25. september 2013

DianaRJS

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

giver dig helt ret, der er fanme alt for mange der fusker med det efterhånden, og det rammer bare os andre der af GODE grunde har været nødsaget til at tage imod hjælpen....

og det er fanme så trist for at sige det pænt -.-

udover det hvorfor stifter man familie hvis ikke man kan forsørge? i dont get it....jeg har været på su, UDEN su lån som enlig forsørge og fået knap 10000 udbetalt hver månede til 2 børn og godt nok kun en voksen, men vi har sku også haft ihvertfald 2000 i overskud når alt har været betalt, så vil man kan man også godt få det til at fungere uden at skal snyde sig gennem systemet -.-

Anmeld

25. september 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Ved det ikk... Da hun kom på sygedagpenge var hun lam i den ene side af kroppen, og der var det også 2 år, the end! Mærkeligt system :-S

Tja, her var det også blevet meget værre igennem hele forløbet.. Hun fortjent virkelig den førtidspension de sidste år hun har tilbage.. 

Men efter min mening høre syge menesker ikke til i kontanthjælp systemet.. 

Anmeld

25. september 2013

baby012

DianaRJS skriver:

giver dig helt ret, der er fanme alt for mange der fusker med det efterhånden, og det rammer bare os andre der af GODE grunde har været nødsaget til at tage imod hjælpen....

og det er fanme så trist for at sige det pænt -.-

udover det hvorfor stifter man familie hvis ikke man kan forsørge? i dont get it....jeg har været på su, UDEN su lån som enlig forsørge og fået knap 10000 udbetalt hver månede til 2 børn og godt nok kun en voksen, men vi har sku også haft ihvertfald 2000 i overskud når alt har været betalt, så vil man kan man også godt få det til at fungere uden at skal snyde sig gennem systemet -.-

Dejligt med en solstrålehistiorie  

For ja, det er nemlig muligt.. 

Anmeld

25. september 2013

grinny

MorDk skriver:

Jeg har udgifter for over 11.000 kr. Så jeg aner ikke hvad jeg skulle stille op hvis jeg ikke havde et job. Og jeg min kæreste ville IKKE kunne forsøge MIG på sin SU! Så ja det ville fa'me være hårdt!

Vi ville nok liiiiige kunne klare os, men helt ærligt (og bange for andres mening ) så bliver vi det første halveår nød til at bruge børnepengene som en del af budgettet - selvom jeg ikke ønsker det er det altså bare virkeligheden  

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

ssk

Tja, her var det også blevet meget værre igennem hele forløbet.. Hun fortjent virkelig den førtidspension de sidste år hun har tilbage.. 

Men efter min mening høre syge menesker ikke til i kontanthjælp systemet.. 

Neej det gør de sku ikk, de blir ikk raske af at hundse med dem....

Håber hun har det godt den sidste tid hun har

Anmeld

25. september 2013

22

baby012 skriver:

Hvordan kan det være provokerende at jeg synes folk brokker sig for meget  

folk idag er bare HELT VILDT negative over ALT.. De prøver ikke at se noget som helst fra et mere positivt persoektiv.. 

Det er hvad der provokere mig, til at oprette sådan en debat, så jeg kan læse hvorfor folk gør sådan.. Så misser jeg ikke noget. Folk som dig, bør nok undgå mine debatter, for ja, de er fyldt med en MASSE forskellige meninger  .. Både fra mig og andre herinde.. 

så hvis du bliver provokeret af andre meninger end din egen.. Så gå udenom, eller kommenter, jeg forholder mig kun til det/de positive i debatten, og dem jeg faktisk synes har noget fornuftigt at sige.. 

Jamen så må du jo mene at jeg kommer med et fornuftigt indspark til debatten, siden du forholder dig til mine indlæg. Det synes jeg da er rigtig dejligt.

Det der provokerer mig, er at du kommer med en meget fastlåst holdning, og har et eller to eksempler, og så mener du at du har set lyset. Men der er så mange forskellige grunde til at folk handler, reagerer og føler som de gør, og det er ikke nok at sige, at "jeg kender en der har det sådan og sådan" eller " vi kan godt leve sådan, og så kan alle I andre også".

Og nej, jeg er ikke på kontanthjælp eller har fået en abort eller eller eller hvad du nu kan finde på at brokke dig over i den næste debat. Men den manglende situationsfornemmelse og evne til at se på en sag fra flere sider støder mig ganske simpelt. Det er lige netop ikke mig der ikke kan tåle ikke at se andres synspunkter - for mig at se er det dig der har det svært med andres måde at gribe tingene an på. 

Anmeld

25. september 2013

Sijac

LuLy skriver:

Jeg forstår godt at det er mega nederen at gå ned i indtægt, men så må man jo gøre noget. De har jo 3 muligheder for at gøre noget ved deres situation: Melde sig i en a-kasse, tage en uddannelse eller få job.
SÅ svært er det heller ikke at få job hvis man VIRKELIG gerne vil.

Synes også det er fint, at hvis man har en mand/kone/samlever som tjener godt, så er det jo DEM der skal forsørge, IKKE staten.

At melde sig ind i en a-kasse på kontanthjælp er hul i hovedet, du kan ikke bruge den til noget så længe du ikke går optjent timer, på arbejdsmarkedet, til det.

Ja der er ledige jobs på markedet, men mange af dem kræver specifikke uddannelser eller års erfaring, og det er svært at hamle op med for nogle. At tage en uddannelse kunne sagtens være en mulighed for nogle, men for en som mig f.eks. ville det være spild af tid da jeg i forvejen har 3 - og folk med flere og lidt højere uddannelser for ikke stillet krav herom af kommunen.

28.000 kr før skat hedder forsørger grænsen, det er IKKE mange penge, slet ikke hvis man hat bolig, bil og børn, måske et lån at betale af på og munde at mætte - ja nogle klare det og det er sgu flot, men det er ikke mange penge!

Jeg er enig i at brokkeriet kan blive træls, særligt fordi det tit er de forkerte der brokker sig, men man bør stadig vise lidt respekt for de af kontanthjælps modtagerne der faktisk ikke sidder der af fri vilje!

Kommunerne er altså lidt hul i hovedet mht deres krav - dertil skal det siges at jeg syntes, at det er helt fair at de stiller nogle krav - at skulle søge x antal ansøgningen om ugen er helt ok, men at de er fuldstændige ligeglade med at du f.eks. søger en lederstillinger som uddannet HG'er rager dem og de kan slet ikke se at dette får betydning for de af dem der søger som faktisk er kvalificeret. Det er jo dumt! Fair med krav, men også fair med realisme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.