Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Den lykkelige

MilleMus1988 skriver:

som du selv siger, du kender intet til det

så jeg syntes du skulle vide hvad du snakker om først før du kæfter op

Ej hvor er jeg bare SÅ enig!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

baby012

22 skriver:

Jamen så må du jo mene at jeg kommer med et fornuftigt indspark til debatten, siden du forholder dig til mine indlæg. Det synes jeg da er rigtig dejligt.

Det der provokerer mig, er at du kommer med en meget fastlåst holdning, og har et eller to eksempler, og så mener du at du har set lyset. Men der er så mange forskellige grunde til at folk handler, reagerer og føler som de gør, og det er ikke nok at sige, at "jeg kender en der har det sådan og sådan" eller " vi kan godt leve sådan, og så kan alle I andre også".

Og nej, jeg er ikke på kontanthjælp eller har fået en abort eller eller eller hvad du nu kan finde på at brokke dig over i den næste debat. Men den manglende situationsfornemmelse og evne til at se på en sag fra flere sider støder mig ganske simpelt. Det er lige netop ikke mig der ikke kan tåle ikke at se andres synspunkter - for mig at se er det dig der har det svært med andres måde at gribe tingene an på. 

Jeg behøver jo ikke forholde mig til dig, bare fordi jeg beder dig om at gå udenom når mine indlæg er så forfærdelige heldigvis.. 

Desuden, jeg er ikke imod abort, eller folk på kontanthjælp, 

såå 

Anmeld

25. september 2013

baby012

Den lykkelige skriver:

Ej hvor er jeg bare SÅ enig!! 

Tro mig, kender en del til det system, har på intet tidspunkt sagt jeg ikke aner hvad jeg snakket om  

Anmeld

25. september 2013

Mom2

baby012 skriver:

Efter at have haft samfundsfag ved man en hel del om kontanthjælp, især nu hvor de er ved at lave den om.. 

Skrev ikke at jeg ikke vidste hvad jeg skrev om, men at jeg absolut ingen forståelse har. Der er så mange andre muligheder. 

Der er satme også forskel på at have hørt om kontanthjælp i samfundsfag og så til at få det!....

Anmeld

25. september 2013

AnthonsMor

Diana2013 skriver:

Der er altid afløser jobs på plejehjem/hjemmeplejen. vikar berue eller hvordan der staves.

Hvis der ALTID er det hvorfor sidder min kæreste så hjemme? Han søger ALT hvad der er i nærheden - og har været ledig i 1½ år!

Anmeld

25. september 2013

baby012

Christina88 skriver:

Der er satme også forskel på at have hørt om kontanthjælp i samfundsfag og så til at få det!....

Jep.. 

Men kender MANGE der har været på det, havde en x på det, og en mor på det.. de brokkede sig aldrig. 

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

Synes efterhånden der er et element af forfølgelse i disse indlæg disse hvor man genereliserer og sætter alle kh modtagere i et lys af at være dovne og utaknemmelige.  Der er ikke to mennesker der er ens og sådan er det med alle ting. Synes de folk der har det svært i forvejen bør have lidt fred nu. Personligt ville jeg føle mig forfulgt.. Vi betaler alle skattekroner og det er nu engang ikke os der skal gøre os til dommere for hvem der fortjener økonomisk hjælp. Det eneste vi kan gøre er at sætte et kryds.  så må vi bare håbe skattekronerne finder vej til dem som fortjener dem. God aften til alle 

Anmeld

25. september 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Må jeg gætte på at du aldrig har stået ledig i mere end måske en måneds tid eller 2 og så har du haft venner eller familie der kendte et sted du fik et job?

Du mangler forståelsen for det at være ledig netop fordi du ikke selv har prøvet at stå der...

Jeg er nu ledig på 4 år i træk (kæft jeg kunne tude lige nu).. jeg søger ALT hvad der er den mindste chance for at jeg ville kunne varetage og vedholde i længere tid end 2 uger...

jeg kontoruddannet fordi det var den vej jeg gerne ville... fik en stressreaktion der gjorde at jeg nu står overfor måske aldrig at ville kunne bruge min uddannelse og skal overveje seriøst om jeg skal tilbage til butik hvor jeg rent psykologiskt bare slet ikke kan følge med...

Jeg ville sindsygt gerne have et job...

så hvis du mener det er så nemt kan du så ikke finde et til mig?

nå jo der er desværre noget der hedder at få familien til at hænge sammen herhjemme så jeg er nødt til at der max må være 1 time i offt. transport pr. vej da der skal være mulighed for hentning af søn hvis han bliver syg eller (7-9-13) bliver overfaldet og skamferet af bid i ansigtet af et andet barn i VS... og skal være hjemme inden kl. 17 da VS lukker der og der er ikke flere pladser på den eneste vs i byen der lukker kl. 18...

så har nogle ting jeg er nødt til at tage hensyn til når jeg søger jobs også selvom jeg 1 milliard gange hellere ville have et job end konstant at skulle gå med truslen om at hvis jeg ikke søger ALT hvad nogen andre kloge hoveder jeg skal søge (uanset om der så er stillinger med det eller ej) så ryger hele vores forsørgelsesgrundlag...

Min kæreste er sygemeldt og igang med en længere udredning i psykiatrien der gør at han ikke kan have vores alene mere end max 1 time ad gangen, der er ingen familie eller venner i nærheden der kan hjælpe eller aflaste med hentning eller pasning hvis vi bliver syge...

Så kan kun sige du forstår det ikke fordi du ikke har oplevet presset på egen krop...

Anmeld

25. september 2013

grinny

baby012 skriver:

Hvordan kan det være provokerende at jeg synes folk brokker sig for meget  

folk idag er bare HELT VILDT negative over ALT.. De prøver ikke at se noget som helst fra et mere positivt persoektiv.. 

Det er hvad der provokere mig, til at oprette sådan en debat, så jeg kan læse hvorfor folk gør sådan.. Så misser jeg ikke noget. Folk som dig, bør nok undgå mine debatter, for ja, de er fyldt med en MASSE forskellige meninger  .. Både fra mig og andre herinde.. 

så hvis du bliver provokeret af andre meninger end din egen.. Så gå udenom, eller kommenter, jeg forholder mig kun til det/de positive i debatten, og dem jeg faktisk synes har noget fornuftigt at sige.. 

jeg forholder mig kun til det/de positive i debatten, og dem jeg faktisk synes har noget fornuftigt at sige.. 

Hvorfor BIIIIIIIIP opretter du så en debat om dette hvis du kun gider dem der er enige med dig! Du kommenterede åbenbart ikke mit sidste svar fordi jeg ikke var enig med dig - men så hop du ind i en gruppe hvor i kan klappe hinanden på skulderen fordi i er IHH og ÅHH så dygtige!!

Anmeld

25. september 2013

Barbamama

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Ja jeg bliver faktisk vildt stødt! 

Min mand blev fyret 14 dage efter jeg havde født vores andet barn.

Min mand har altid været af den opfattelse at hvis HAN blev arbejdsløs, så skulle han nok finde et andet job og der ville ikke gå 2mdr inden han havde et nyt. Han har i løbet af et år søgt ca 300-400 stillinger. Han har søgt meget udenfor sit arbejdsområde og virkelig været kreativ med hvad han kunne søge! ALT! 

Her efter et år har han været så heldig at blive ansat i en fast stilling indenfor sit fag. 

MEN det er ikke alle der er så heldige/ihærdige/ressourcestærke! Kald det hvad du vil! Og de skal da hjælpes. Jeg synes da absolut det er UHYGGELIGT at vi er villige til at lade folk gå fra hus og hjem fordi de ikke kan finde et job. Hvis min mand ikke havde fået et arbejde kunne vi da heller ikke finansiere et hus og to børn på min indkomst alene. For som jeg har forstået det ville han ikke engang være berettiget til kontanthjælp eftersom vi bor i hus. 

Jeg er DYBT uenig i dine synspunkter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.