Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

vva

Har en veninde som har haft leukæmi siden hun var 18.. Hun har fået sygedagpenge til hun blev førtidspensionist ? Som hun blev som 26 årig, da det vurderes at hun aldrig bliver rask. 

Så det kan man altså godt 

Sjovt, vi fik afvide at det var 2 år, og det var det!....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Diana2013

MorDk skriver:

Nu er det jo bare ikke ALLE der bare lige kan have flere jobs og lige tage en uddannelse. Selvom man ønsker det. Familielivet skal jo også passes/hænge sammen.... Børnene kan jo ikke bare efterlades til sig selv. Nogle er jo enelige forsøgere osv. Men ja der er NOGLE som burde tage sig lidt sammen. Der er NOGLE som nasser på samfundet. Men jeg synes bare generelt at folk er efter dem, som er på KH og det er sgu ikke fair!

Og lige en ting mere du må have misforstået mig jeg er slet ikke ude efter dem på kontant hjælp overhovedet. Jeg synes bare det er rigtig synd for dem når forsørgerpligten kommer ind og ødelægger familier, det jeg er træt af er folk der bare sidder og ligner en bums og kommer dvask ind og siger giv mig et job, og folk der hele tiden siger det er synd for mig der er ingen Jobs. Men det er jo ikke kun folk på kg, det er også på dagpenge osv...

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

Diana2013 skriver:

ik

Hehe jeg ville også have svært ved det, men det giver godt nok gode penge

Jeg ville ikk kunne.... Efter hvad der skete med min mor ville jeg ikk kunne være væk i 14 dage af gangen.....

Anmeld

25. september 2013

baby012

22 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden - men hold nu op hvor bliver jeg træt i ansigtet af at dine debatter generelt er gennemsyret af en manglende empati og forståelse af andres situation. 

Det er så fint at du og din mand lever ganske fint for 12000 om måneden. Hurra for at I har det godt, og hvor jeg bare krydser fingrer for at I ikke havner i en situation hvor I en dag mangler hjælp og forståelse, og I så bliver mødt af den holdning du stiller op med. For det er ikke rart.

så gå udenom dem  

Anmeld

25. september 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Sjovt, vi fik afvide at det var 2 år, og det var det!....

Hmm, måske det har noget st gøre med det dette er dødeligt? Og at kemu gør at man ikke kan varetage noget arbejde.. 

Ved det faktisk ikke .. 

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Diana2013 skriver:

Og lige en ting mere du må have misforstået mig jeg er slet ikke ude efter dem på kontant hjælp overhovedet. Jeg synes bare det er rigtig synd for dem når forsørgerpligten kommer ind og ødelægger familier, det jeg er træt af er folk der bare sidder og ligner en bums og kommer dvask ind og siger giv mig et job, og folk der hele tiden siger det er synd for mig der er ingen Jobs. Men det er jo ikke kun folk på kg, det er også på dagpenge osv...

Jeg har ikke misforstået dig. Jeg ved godt hvad du mener...

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Mettefpigen skriver:

Jeg ville ikk kunne.... Efter hvad der skete med min mor ville jeg ikk kunne være væk i 14 dage af gangen.....

Det er også helt forståeligt. Jeg har en veninde hvis mand arbejder i Norge 14 dage ude og 14 dage hjemme, jeg tror også hun synes det er rigtig hårdt, men han får 35000 udbetalt så når de har sparet lidt op pg han har fundet noget i dk tror jeg også det er det. Jeg ville slet ikke kunne have min kæreste skulle gøre det, men hvis det er en periode er det vel okay. Tror bare pengene fanger en lidt i det

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Diana2013 skriver:

Kan godt høre du er ved at blive lidt sur, kan dog godt forstå det med den anden udmelding i den debat, jeg synes dog jeg har skrevet pænt selvom vi ikke er enige og synes kun det er godt man kan debattere selvom man er uenige, det er jo der vi udvikler os. Jeg er helt enig i at familie livet også skal hænge sammen, så jeg tror bare vi lader den ligge her kan du have en rigtig god aften og tak for debatten

ILM  

Anmeld

25. september 2013

22

baby012 skriver:

så gå udenom dem  

Tjaaa, det kunne jeg jo vælge, men synes du er så provokerende, at det er for svært for mig.

Anmeld

25. september 2013

stjernehimmel

baby012 skriver:

Hmm, måske det har noget st gøre med det dette er dødeligt? Og at kemu gør at man ikke kan varetage noget arbejde.. 

Ved det faktisk ikke .. 

uheldbredelig syge ryger skam os på kh og i div aktiveringer..... Selvom de brude ku få forlænget ekler komme på førtidspension 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.