Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Diana2013

MorDk skriver:

Ja det er rigtig man skal ikke være kræsen. MEN der er MANGE steder hvor de ikke liiiiige mangler. Eller også søger de folk med udd. og erfaring. Man ansætter jo heller ikke en pædagog til at opr. hjertepatienter vel?

Hehe nu var dit eksempel også lige langt fra hinanden. Men så må man jo uddanne sig og have et fritidsjob ved siden af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Mettefpigen

baby012 skriver:

også

Ved man kan få forlænget sine sygedagpenge så længe man er i behandling for sin sygdom.. 

Siger heller ikke at det er det som sker, men at sådan burde det være ..

Såå, prøv at læs hvad jeg skriver istedet for at have så travlt.. 

Hvem er det så som er snæversynet? 

Nope 2 år, også er det ud..... Min mor sidder i det lige nu, selvom hun er til genoptræning 4 gange om ugen, 2 forskellige steder, lam i den ene arm, spastisk lammet i det ene ben, mistet en lunge mm så stopper hendes sygedagpenge til jan og så er det enten kh, pension eller flexjob......

Anmeld

25. september 2013

baby012

Momo skriver:

Jamen det så åbenbart ikke alle der kan det! 

Og man skal ikke se det på hvordan det BØR være men hvordan det ER! Det jo hvordan det er vi lever i og ikke hvordan det bør være. Så normindre du kan gå ind og lave om på det så det bliver som det bør være, burde du nok ikke dømme folk så meget! 

Så nu skal du bestemme hvordan jeg ser det 

Jeg mener de kronisk syge ikke høre til på KH.. Sådan er det.. 

Har selv været på sygedagpenge i halvandet år pga. En arbejdsskade.. 

Kom heldigvis aldrig på KH  

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

Diana2013 skriver:

enli

Og der er mange Jobs i Norge hvor man tjener kassen, men så skal man self kunne undvære hinanden 14 og så man er hjemme 14 dage

Jaa men hvis man har børn eller er enlig er det nok ikk så nemt ;-)

Anmeld

25. september 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Nope 2 år, også er det ud..... Min mor sidder i det lige nu, selvom hun er til genoptræning 4 gange om ugen, 2 forskellige steder, lam i den ene arm, spastisk lammet i det ene ben, mistet en lunge mm så stopper hendes sygedagpenge til jan og så er det enten kh, pension eller flexjob......

Har en veninde som har haft leukæmi siden hun var 18.. Hun har fået sygedagpenge til hun blev førtidspensionist ? Som hun blev som 26 årig, da det vurderes at hun aldrig bliver rask. 

Så det kan man altså godt 

Anmeld

25. september 2013

22

baby012 skriver:

Men vi tager ikke noget lån  

mig klare os fint med de 12000 

Jeg har ikke læst hele tråden - men hold nu op hvor bliver jeg træt i ansigtet af at dine debatter generelt er gennemsyret af en manglende empati og forståelse af andres situation. 

Det er så fint at du og din mand lever ganske fint for 12000 om måneden. Hurra for at I har det godt, og hvor jeg bare krydser fingrer for at I ikke havner i en situation hvor I en dag mangler hjælp og forståelse, og I så bliver mødt af den holdning du stiller op med. For det er ikke rart.

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Mettefpigen skriver:

Jaa men hvis man har børn eller er enlig er det nok ikk så nemt ;-)

Hehe jeg ville også have svært ved det, men det giver godt nok gode penge

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Diana2013 skriver:

Hehe nu var dit eksempel også lige langt fra hinanden. Men så må man jo uddanne sig og have et fritidsjob ved siden af

Nu er det jo bare ikke ALLE der bare lige kan have flere jobs og lige tage en uddannelse. Selvom man ønsker det. Familielivet skal jo også passes/hænge sammen.... Børnene kan jo ikke bare efterlades til sig selv. Nogle er jo enelige forsøgere osv. Men ja der er NOGLE som burde tage sig lidt sammen. Der er NOGLE som nasser på samfundet. Men jeg synes bare generelt at folk er efter dem, som er på KH og det er sgu ikke fair!

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

MorDk skriver:

Nu er det jo bare ikke ALLE der bare lige kan have flere jobs og lige tage en uddannelse. Selvom man ønsker det. Familielivet skal jo også passes/hænge sammen.... Børnene kan jo ikke bare efterlades til sig selv. Nogle er jo enelige forsøgere osv. Men ja der er NOGLE som burde tage sig lidt sammen. Der er NOGLE som nasser på samfundet. Men jeg synes bare generelt at folk er efter dem, som er på KH og det er sgu ikke fair!

Kan godt høre du er ved at blive lidt sur, kan dog godt forstå det med den anden udmelding i den debat, jeg synes dog jeg har skrevet pænt selvom vi ikke er enige og synes kun det er godt man kan debattere selvom man er uenige, det er jo der vi udvikler os. Jeg er helt enig i at familie livet også skal hænge sammen, så jeg tror bare vi lader den ligge her kan du have en rigtig god aften og tak for debatten

Anmeld

25. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Så nu skal du bestemme hvordan jeg ser det 

Jeg mener de kronisk syge ikke høre til på KH.. Sådan er det.. 

Har selv været på sygedagpenge i halvandet år pga. En arbejdsskade.. 

Kom heldigvis aldrig på KH  

Nej det skal jeg bestemt ikke, jeg sådan set ligeglad! Jeg synes bare det søgeligt at du kan dømme folk på den måde ud for noget du ikke ved noget om! Du kender ikke folks historie, du ved ikke hvorfor de havnet der hvor de er om det er det ene eller det andet! 

Man skal passe lidt på, man behøver ikke trade på folk mere en højest nødvendig! Du vidste enda fra starten at du ville støde nogen? Jamen hvorfor pokke så oprette sådanne indlæg? Hvorfor ønsker du at ramme nogen, hvad får du ud af det? 

Jeg 100% enig med dig, de bør ikke være på KH men det er nu engang bare sådan det er, og det er da ikke deres skyld, hvorfor skal de havde det dårligt over det? Det vigtigste er vel at vi alle får den hjælp vi nu engang kan få for at overleve! 

Hvor ville vores verden bare være så meget bedre hvis vi stoppet med at dømme folk og hjælpe hvor vi kan i stedet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.