Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

grinny

Benjamins'mor skriver:

Undskyld jeg blander mig.

Men jeg personligt har set i debatter op til flere gange at folk blev forarget over hvis man brugte børnepengene i budgettet eller på ting til sig selv, sit hus mv. Da folk mente børnepengene var til børnene.

Så kan godt forstå Grinny var/er bange for andres holdning.

Det er nemlig lige det jeg også har set, men vil egentlig heller ikke skjule at det bare er sådan indtil jeg starter som elev 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

KTP86

Hvis varslen på reformen havde været varslet i bedre tid så tror jeg ikke at reaktionen havde været så voldsom. 

Folk har desuden forskellige udgifter,så selvom nogen klare sig for mindre end den nuværende KH sats, så er det ikke ens betydene med at det er gældene for alle. Som en anden bruger skrev, så kan jeg ikke løfte 100 kg fordi naboen evt kan  

Nogen der kan linke til de nye satser?

Anmeld

26. september 2013

SHERO

Hvis man ikke brokker sig ændre tingene sig aldrig. Hvis vi ikke havde sov til brokke sig, ja så stod vi alle barfodet, gravide ved kødgryderne uden stemmeret og uddannelses muligheder.

Vores samfund er bygget op på demokrati, og det betyder jo immervæk at vi ikke bare skal affinde os med alt bestemt ovenfra uden at kæmpe for det vi mener er rigtigt. Om det er lakridspiber eller kontanthjælpsmodtagere reform.

En anden ting, mange jobs er vist en overdrivelse, pt er der knap 200.000 aktive cv'er på Jobnet og 12.000 Stillings annoncer..

Anmeld

26. september 2013

Ellie79

grinny skriver:

Vi ville nok liiiiige kunne klare os, men helt ærligt (og bange for andres mening ) så bliver vi det første halveår nød til at bruge børnepengene som en del af budgettet - selvom jeg ikke ønsker det er det altså bare virkeligheden  

er bare lidt nysgerring over hvorfor du er flov over at bruge børnepenge i budgettet, det hedder jo familieydelse og så har man vel lov til at bruge dem på familien  Her får ungerne løbende og de penge der går ind 4 gange om året bliver brugt på familien.. og ja de indgår også i budgettet 

Held og lykke med baby

Anmeld

26. september 2013

Meliora

Diana2013 skriver:

Ja du skriver hun har sendt 150 ansøgninger, hvad med at hun dukkede op med ansøgningen, eller gør andet for at skille sig ud. Uden at kende hende, skulle hun prøve at arbejde med tankegang (ved godt det er svært) men at sige til sig selv self får jeg jobbet, og ikke tænke jeg får det ikke. Nu ved jeg heller ikke hvordan hun fremstår hvis hun går ind i virksomheder men det kan man også arbejde med sig selv med.

Hvis man har skrevet 150 ansøgninger og ikke kommer til samtale, så er ansøgningerne enten standardansøgninger eller også er de bare ikkegode nok. De gange jeg har søgt jobs er jeg da som minimum kommet til samtale på 20% af dem, det handler jo bare om at gøre sig bemærket i ansøgningen og fortælle hvorfor firmaet skal have en med på holdet.

Anmeld

26. september 2013

Meliora

Tullen85 skriver:

Hvis man ikke brokker sig ændre tingene sig aldrig. Hvis vi ikke havde sov til brokke sig, ja så stod vi alle barfodet, gravide ved kødgryderne uden stemmeret og uddannelses muligheder.

Vores samfund er bygget op på demokrati, og det betyder jo immervæk at vi ikke bare skal affinde os med alt bestemt ovenfra uden at kæmpe for det vi mener er rigtigt. Om det er lakridspiber eller kontanthjælpsmodtagere reform.

En anden ting, mange jobs er vist en overdrivelse, pt er der knap 200.000 aktive cv'er på Jobnet og 12.000 Stillings annoncer..

Nåårh jo, men nu skal vi huske på at det er de færreste firmaer der bruger jobnet. De fleste private bruger enten headhuntere, linkedIn, jobzonen, jobindex, rekrutteringsbureauer eller mund-mund-metoden. Sååå i gang med at netværke og crawle nettet tyndt for jobopslag.

Anmeld

26. september 2013

lycly

Sijac skriver:

At melde sig ind i en a-kasse på kontanthjælp er hul i hovedet, du kan ikke bruge den til noget så længe du ikke går optjent timer, på arbejdsmarkedet, til det.

Ja der er ledige jobs på markedet, men mange af dem kræver specifikke uddannelser eller års erfaring, og det er svært at hamle op med for nogle. At tage en uddannelse kunne sagtens være en mulighed for nogle, men for en som mig f.eks. ville det være spild af tid da jeg i forvejen har 3 - og folk med flere og lidt højere uddannelser for ikke stillet krav herom af kommunen.

28.000 kr før skat hedder forsørger grænsen, det er IKKE mange penge, slet ikke hvis man hat bolig, bil og børn, måske et lån at betale af på og munde at mætte - ja nogle klare det og det er sgu flot, men det er ikke mange penge!

Jeg er enig i at brokkeriet kan blive træls, særligt fordi det tit er de forkerte der brokker sig, men man bør stadig vise lidt respekt for de af kontanthjælps modtagerne der faktisk ikke sidder der af fri vilje!

Kommunerne er altså lidt hul i hovedet mht deres krav - dertil skal det siges at jeg syntes, at det er helt fair at de stiller nogle krav - at skulle søge x antal ansøgningen om ugen er helt ok, men at de er fuldstændige ligeglade med at du f.eks. søger en lederstillinger som uddannet HG'er rager dem og de kan slet ikke se at dette får betydning for de af dem der søger som faktisk er kvalificeret. Det er jo dumt! Fair med krav, men også fair med realisme..

Men hvorfor meldte man sig ikke ind i en a-kasse dengang man havde job eller dengang man var færdig med sin uddannelse? Det er det jeg ikke forstår. Jeg har en bekendt som havde fast arbejde men meldte sig aldrig ind i en a-kasse så da hun blev træt af sit arbejde så gik hun på kh - dvs jeg skal betale skat til at hun ikke gad sit arbejde og var for kræsen til at søge noget andet.

Anmeld

26. september 2013

Benjamins'mor

LuLy skriver:

Men hvorfor meldte man sig ikke ind i en a-kasse dengang man havde job eller dengang man var færdig med sin uddannelse? Det er det jeg ikke forstår. Jeg har en bekendt som havde fast arbejde men meldte sig aldrig ind i en a-kasse så da hun blev træt af sit arbejde så gik hun på kh - dvs jeg skal betale skat til at hun ikke gad sit arbejde og var for kræsen til at søge noget andet.

Nu blander jeg mig lige her.
Min kæreste meldte sig ind i fagforening da han fik job, men grundet at de snød ham for halvdelen af lønnen og han så gik i fagforeningen blev han fyret, det resulterede i han ikke havde været medlem længe nok til at modtage dagpenge. Så fik han et nyt job, efter et par mdr på kontanthjælp og der fyrerede de ham få dage inden han havde været der 3 mdr (omstrukturering - og så slap de for 3 mdrs opsigelse), igen måtte han så på kontanthjælp da han ikke havde optjent dagpenge endnu.
Nu er han så i job igen, men man skal jo huske på at man altså også skal optjene dagpengene før man kan få dem, og hvis man ikke når det inden en evt fyring, så kan man jo ikke få dagpenge.

Anmeld

26. september 2013

Lullaby

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Hvis man er på su kan man arbejde ved siden af og spæde op på den måde. Det er flot, at man begynder at lave drastiske forandringer i folks liv når man er i nedgangstider. Der er mange der pludselig ikke har nogen penge.
Og come om, synes du virkelig at vores politikere mangler penge. 50000 om mdr + fed pension? Kan slet ikke tage dit indlæg seriøst..

Anmeld

26. september 2013

serinasmor

Lullaby skriver:

Hvis man er på su kan man arbejde ved siden af og spæde op på den måde. Det er flot, at man begynder at lave drastiske forandringer i folks liv når man er i nedgangstider. Der er mange der pludselig ikke har nogen penge.
Og come om, synes du virkelig at vores politikere mangler penge. 50000 om mdr + fed pension? Kan slet ikke tage dit indlæg seriøst..

hmmm ... nok er de på job i døgndrift .. men 50000 er nok lige i overkanten

Jeg stemmer for at politikere selv skal betale deres pension, og at de skal ned på alm menneskeløn (i hvert fald ned på 2x.xxx) hvis de fattigste skal spare skal dem der bestemmer det vel også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.