Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

grinny

l.kjoeller skriver:

Synes efterhånden der er et element af forfølgelse i disse indlæg disse hvor man genereliserer og sætter alle kh modtagere i et lys af at være dovne og utaknemmelige.  Der er ikke to mennesker der er ens og sådan er det med alle ting. Synes de folk der har det svært i forvejen bør have lidt fred nu. Personligt ville jeg føle mig forfulgt.. Vi betaler alle skattekroner og det er nu engang ikke os der skal gøre os til dommere for hvem der fortjener økonomisk hjælp. Det eneste vi kan gøre er at sætte et kryds.  så må vi bare håbe skattekronerne finder vej til dem som fortjener dem. God aften til alle 

Hvor er det et fantastisk indlæg at skrive! 

Der er ved at gå rygerhetz i alt det her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

22

baby012 skriver:

Jeg behøver jo ikke forholde mig til dig, bare fordi jeg beder dig om at gå udenom når mine indlæg er så forfærdelige heldigvis.. 

Desuden, jeg er ikke imod abort, eller folk på kontanthjælp, 

såå 

Men hvorfor så behovet for at oprette disse enormt kontroversielle debatter om emnerne? 

Jeg tror slet ikke at du ser, hvor enormt ked af det du kan få folk til at føle sig. Du sidder som et overmenneske, der ikke vil forstå andre, der er i en anden situation end dig. Som sagt, jeg håber virkelig ikke at du havner i situation hvor du er afhængig af andres forståelse og barmhjertighed, og du så ikke får den. For det er ikke en rar fornemmelse. 

Anmeld

25. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
grinny skriver:

Vi ville nok liiiiige kunne klare os, men helt ærligt (og bange for andres mening ) så bliver vi det første halveår nød til at bruge børnepengene som en del af budgettet - selvom jeg ikke ønsker det er det altså bare virkeligheden  

Det gør vi da også - og vi har begge faste jobs med god løn. Er der nogen, der kan finde på at problematisere det? Jeg har to hjemmeboende teenagere og har selvfølgelig daglige udgifter til dem - mad, skolepenge, varmt vand, tøj osv. osv. De knap 900 kroner, vi får pr. barn om måneden, går selvfølgelig ind i familiens budget - ligesom hos jer, hvor udgifterne vil bestå af bleer, tøj og senere institution. 

Anmeld

25. september 2013

grinny

Mor og meget mere skriver:

Det gør vi da også - og vi har begge faste jobs med god løn. Er der nogen, der kan finde på at problematisere det? Jeg har to hjemmeboende teenagere og har selvfølgelig daglige udgifter til dem - mad, skolepenge, varmt vand, tøj osv. osv. De knap 900 kroner, vi får pr. barn om måneden, går selvfølgelig ind i familiens budget - ligesom hos jer, hvor udgifterne vil bestå af bleer, tøj og senere institution. 

Jeg ved ikke om der er nogen der kunne finde på at  problematisere det? Jeg ville bare ønske at de penge kunne gå til tøj, legetøj og store ting hvis der er noget man lige pludselig står og skal bruge 

Anmeld

25. september 2013

Mor og meget mere

baby012 skriver:

Jep.. 

Men kender MANGE der har været på det, havde en x på det, og en mor på det.. de brokkede sig aldrig. 

Øv, hvor er jeg ked af din debatstil. I abortdebatten kendte du også en, der med glæde havde bortadopteret sit barn - nu kender du to, der aldrig har beklaget sig på KH - og hvad så? Bliver problemer kun rigtige, hvis du har nogen tæt på, der oplever dem? 

Når du mener, "folk" brokker sig uden grund, så gå da i debat med DEM der, hvor du ser det, i stedet for at skyde med spredehagl i en særskilt tråd, som du på forhånd ved vil støde andre. Jeg ser dig ikke spørge, være åben, indbyde til dialog - nej, du gør præcis, som du bebrejder andre: Du brokker dig og spreder negativitet. 

Hvad forestiller du dig - i DIN ideelle verden - at denne tråd ville kunne udvikle sig til? Du, som er træt af negativitet må vel have haft en positiv plan med dit indlæg. Hvad gik den ud på? 

Anmeld

25. september 2013

Mor og meget mere

grinny skriver:

Jeg ved ikke om der er nogen der kunne finde på at  problematisere det? Jeg ville bare ønske at de penge kunne gå til tøj, legetøj og store ting hvis der er noget man lige pludselig står og skal bruge 

Du skrev, du var bange for andres mening - og det håber jeg da ikke, der er grund til. Hvis ikke I i jeres økonomiske situation skulle kunne "tillade" jer at bruge børnepengene som en del af budgettet, hvem skulle så? Jeg synes ikke, det er spor forkert. 

Anmeld

25. september 2013

Mom2

baby012 skriver:

Jep.. 

Men kender MANGE der har været på det, havde en x på det, og en mor på det.. de brokkede sig aldrig. 

Man ved stadivæk først hvordan det er når man har PRØVET det....

Kender også mange som er på kh og som heller ikke brokker sig, men derfor er vi altså stadigvæk nogle som har brug for at gøre det, når vi synes det hele er noget lort..

Anmeld

25. september 2013

grinny

Du skrev, du var bange for andres mening - og det håber jeg da ikke, der er grund til. Hvis ikke I i jeres økonomiske situation skulle kunne "tillade" jer at bruge børnepengene som en del af budgettet, hvem skulle så? Jeg synes ikke, det er spor forkert. 

Det er jeg også, men det er mere fordi at jeg føler at man ikke skal sige noget forkert før så får man en skovl i hovedet.

Selvfølgelig er der ingen der skal bestemme hvad vi bruger vores børnepenge på, men mange har nok en mening om det 

Anmeld

25. september 2013

lucas<3

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

nu er jeg på kh og er ret sur over alle skal " ned" gøre folk der er på Kh. Det er sku ikk med min gode vilje at jeg er det. For jeg Har sendt mange ansøgninger ud til alle de Jobs der er. Og de svare aldrig eller har fundet en anden. 

Så du skal ikk komme og brokke dig.! 

håber sku du selv kommer til og prøve og komme på kh selv!  Så kan se hvordan det er.! 

Anmeld

25. september 2013

Benjamins'mor

Undskyld jeg blander mig.

Men jeg personligt har set i debatter op til flere gange at folk blev forarget over hvis man brugte børnepengene i budgettet eller på ting til sig selv, sit hus mv. Da folk mente børnepengene var til børnene.

Så kan godt forstå Grinny var/er bange for andres holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.