baby012 skriver:
Altså man kan sparer mange steder, i har vel tv?
Det kan sparres væk, vi har kun viaplay..
Og der kan sikkert sparres andre steder også..
MEN! Jeg siger jo ikke at det er fedt at være på kontanthjælp, Men hvorfor skal staten betale det?
Mener bare, man har ho selv sat sig i en situation hvor man ikke ville kunne holde til at miste den ene indtægt.. Så mener jeg desværre også man må stramme op..
Det er surt, men man kan jo F.eks. sælge huset og komme i en lejebolig (ved godt det ikke er optimalt og frygteligt med lån osv)
men man kan jo blive sat i en situation hvor det er nødvendigt :/
tro mig vi har sparret hvor vi kan, ja okay vi kan spare 100 kr om måneden på tv, da vi kun har dr kanalerne, og et viaplay koster 90 kr, så vi betaler 10 kr mere end jer....vi har sparet alt væk, vi er ikke medlem af fagforening, kun akasse, ingen af os har ikke været til tandlæge i 6 år, det er der ikke råd til, vi har ikke været på ferie sammen i 6 år, heller ikke en weekend i sommerhus, vi køber KUN nyt tøj når der er hul i det gamle....osv
Og nej vi har ikke selv sat os i vores situation, vi var uvidende førstegangs køber, som stolede på en åbenbart ukompetent bankrådgiver...alle banker vi har snakket med, kan ikke hjælpe os, pga vores situation, men de er alle enige om, at vi bliver behandlet DYBT uretfærdigt af vores bank.
Jeg siger ikke staten skal betale, jeg vil meget gerne have et job, men hvis den skide regering fik sat en stopper for kommunerne og jobcenterets spild af resourcer, vil staten spare MANGE millioner....jeg er igang med det samme kompetence afklarings kursus for 4. gang...spurgte kursus lederen, hvad det kostede staten at have mig gående der, svaret var 35.000....
For det andet, er der ALT for mange store firmaere, som betaler skat i udlandet, hvilket danmark midster MANGE milliarder på...
Så længe staten smider rundt med pengene, har jeg ikke noget imod at skulle leve af statens penge....
MIN LØSNING: en ledig social og sundhedshjælper kan få tæt på dagpengesats, ved at gå ud og drikke kaffe med de gamle...de skriger efter hjælp på SÅ mange områder, hvorfor ikke udnytte de ledige, i stedet for at bruge penge på latterlige kompetence centre rundt omkring, som jeg endnu ikke har fået noget ud af.