Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Mother-love

baby012 skriver:

Jamen, så høre du jo ikke til på KH. Men i førtidspensionist? 

Ikke kan se ud over min egen næse? 

jeg siger bare min mening, som alle andre herinde.. 

Måske er der en god grund til at jeg holder så fast på mine holdninger som jeg gør.. Det gør du jo også selv 

God aften 

Ja jeg holder fast i mine holdninger omkring kh. Fordi jeg ved hvad jeg snakker om. Det gør du ikke. Da du ikke har været på kh.

Og derfor føler jeg det som en fornærmelse dt du skriver. For det du skriver er ikke særlig pænt. For de færreste ved hvad det vil sige at være på kh. Og hvor hårdt det til tider kan være.
Og personer som dig som dømmer andre på den måde er netop også skyld i at det ikke ligefrem gør det nemmere at være på kh.

Og mht om jeg skal have min førtidspension er desværre kun kommunen der kan bedømme det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

1990h

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Anmeld

25. september 2013

baby012

Momo skriver:

Ej det er det nemlig ikke, Du kan kun være på sygedagpenge en kort periode, så ryger du sygemeldt på kontanthjælp! Du ryger sgu da ikke på førtidspension hvis der er mulighed for at man kan komme på arbejdsmarket igen! 

Du er vidst så snæversynet at uanset hvad der bliver sagt kan du ikke se det! Nogen skal bare prøve det før man får en følelse for det! 

KH Momo

Ved man kan få forlænget sine sygedagpenge så længe man er i behandling for sin sygdom.. 

Siger heller ikke at det er det som sker, men at sådan burde det være ..

Såå, prøv at læs hvad jeg skriver istedet for at have så travlt.. 

Hvem er det så som er snæversynet? 

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Mettefpigen skriver:

Nu skal man heller ikk slå alle over en kamp..... Der man skal også tænke på hvad man f.eks. Ville få i løn, hvor jobbet ligger henne (hvis man har børn der skal hentes)......

Hvis lønnen er det samme som kontant hjælp eller derudover er det vel kun godt, for så kommer man jo uden om det med forsørger pligten. Jeg ved godt at det slet slet ikke er meget i kontant hjælp men hvis det er den eneste mulighed at komme på kontant hjælp er det vel bedre at have et job med samme sats som kontanthjælp end at skulle indgå i forsørgerpligt.

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Diana2013 skriver:

Ja du skriver hun har sendt 150 ansøgninger, hvad med at hun dukkede op med ansøgningen, eller gør andet for at skille sig ud. Uden at kende hende, skulle hun prøve at arbejde med tankegang (ved godt det er svært) men at sige til sig selv self får jeg jobbet, og ikke tænke jeg får det ikke. Nu ved jeg heller ikke hvordan hun fremstår hvis hun går ind i virksomheder men det kan man også arbejde med sig selv med.

Ja hun har sådan set prøvet alt. Selv farvet hår. Ej men ja man kan gøre meget men nu var det for at fortælle at det ER altså ikke nemt at få job ligegyldigt hvad folk siger. For nogen måske ... men sgu ikke for ALLE

Anmeld

25. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Ved man kan få forlænget sine sygedagpenge så længe man er i behandling for sin sygdom.. 

Siger heller ikke at det er det som sker, men at sådan burde det være ..

Såå, prøv at læs hvad jeg skriver istedet for at have så travlt.. 

Hvem er det så som er snæversynet? 

Jamen det så åbenbart ikke alle der kan det! 

Og man skal ikke se det på hvordan det BØR være men hvordan det ER! Det jo hvordan det er vi lever i og ikke hvordan det bør være. Så normindre du kan gå ind og lave om på det så det bliver som det bør være, burde du nok ikke dømme folk så meget! 

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

MorDk skriver:

Ja hun har sådan set prøvet alt. Selv farvet hår. Ej men ja man kan gøre meget men nu var det for at fortælle at det ER altså ikke nemt at få job ligegyldigt hvad folk siger. For nogen måske ... men sgu ikke for ALLE

Jeg siger heller ikke det er nemt men jeg siger man kan få et job hvis man virkelig vil. Om det så er på burger King, sunset boulevard, mc d, rengøring, osv osv osv det er bare med at komme ud

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

Diana2013 skriver:

de

Hvis lønnen er det samme som kontant hjælp eller derudover er det vel kun godt, for så kommer man jo uden om det med forsørger pligten. Jeg ved godt at det slet slet ikke er meget i kontant hjælp men hvis det er den eneste mulighed at komme på kontant hjælp er det vel bedre at have et job med samme sats som kontanthjælp end at skulle indgå i forsørgerpligt.

Det er så mange jobs der ligger under kh satsen.... Specielt sælger jobsene... Og dem er der en del af ;-)

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Mettefpigen skriver:

Det er så mange jobs der ligger under kh satsen.... Specielt sælger jobsene... Og dem er der en del af ;-)

Og der er mange Jobs i Norge hvor man tjener kassen, men så skal man self kunne undvære hinanden 14 og så man er hjemme 14 dage

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Diana2013 skriver:

Jeg siger heller ikke det er nemt men jeg siger man kan få et job hvis man virkelig vil. Om det så er på burger King, sunset boulevard, mc d, rengøring, osv osv osv det er bare med at komme ud

Ja det er rigtig man skal ikke være kræsen. MEN der er MANGE steder hvor de ikke liiiiige mangler. Eller også søger de folk med udd. og erfaring. Man ansætter jo heller ikke en pædagog til at opr. hjertepatienter vel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.