Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Mettefpigen

Diana2013 skriver:

Det er da slet ikke virkeligheden... Alle jeg kender har max været arbejdsløse i kort tid fordi de virkelig gerne vil have et job. Jeg selv har max gået 2 måneder på dagpenge, så har jeg haft kortere vikar job, afløser job osv. Jeg har dog ik noget fast. Men har altid timer. Min kæreste har ingen uddannelse og kun 9 klasse og har en meget plettet straffe attest, og har kun været på kontant i 1 måned og fået job igen.

Jamen så er de da heldige..... Jeg var på kh i et år havde 2 forskellige jobs inden for det år, senere utallige ansøgninger, mødte op..... Men hørte fra ingen andre...... Fordi dem du kender får jobs inden for kort tid så er det ikk ensbetydende med at alle gør...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

MorDk

5500 FØR SKAT, så først skal du lige trække skatten fra  Så omkring 3500-4000 udbetal og med en kæreste på elevløn ca. 8000 om måneden - det er mellem 11.000 -12.000 og ja, det synes jeg bliver hårdt

Jeg har udgifter for over 11.000 kr. Så jeg aner ikke hvad jeg skulle stille op hvis jeg ikke havde et job. Og jeg min kæreste ville IKKE kunne forsøge MIG på sin SU! Så ja det ville fa'me være hårdt!

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Mettefpigen skriver:

Jamen så er de da heldige..... Jeg var på kh i et år havde 2 forskellige jobs inden for det år, senere utallige ansøgninger, mødte op..... Men hørte fra ingen andre...... Fordi dem du kender får jobs inden for kort tid så er det ikk ensbetydende med at alle gør...

Nej det er ikke ens betydet med det. Men jeg synes altså at folk skal "tage sig lidt sammen" og lade være med at sige der ingen job er for der er jo job, ellers ville ledigeheden jo heller ikke falde ?

Anmeld

25. september 2013

MorDk

Diana2013 skriver:

Nej det er ikke ens betydet med det. Men jeg synes altså at folk skal "tage sig lidt sammen" og lade være med at sige der ingen job er for der er jo job, ellers ville ledigeheden jo heller ikke falde ?

Ja det kan være der er job at få for de heldige.

Kender en som ikke laver andet end at søge job. Hun har været til 4 samtaler. Har ikke fået jobbet. Hun har sendt over 150 ansøgninger.

Anmeld

25. september 2013

dpb

Meliora skriver:

Nu er det jo ikke kommunne der skal udrede folk, men lægerne. Men ja ved godt at kommunerne er sløve nogengange og DET er jo selvfølgelig forfærdeligt for dem der kommer i klemme. MEN det var jo nu engang ikke det denne tråd handlede om og KH er jo som sagt ikke møntet på syge, som naturligvis skal have hjælp til at blive raske. Men alle andre må bare se at komme ud af vagten, få et job eller dygtiggøre sig, og så er den ikke længere ;-)

jo, det er faktisk kommunen der skal udrede folk når det kommer til hvor meget de kan klare på arbejdsmarkedet dette skal gøres for at finde ud af hvor mange timer folk evt. kan klare og for at finde ud af hvad næste trin skal være flexjob visitering, førtidspension etc.

Jeg tænker ikke i forhold til selve sygdommen, for når man har fået konstateret f.eks. et piskesmæld som min kæreste, så er det ligesom det han fejler...

I mine øjne er det OGSÅ det denne tråd handler om da den skærer alle på KH over en karm som jeg har skrevet i nogle af mine andre indlæg så er det bare ikke skruet så sort og hvidt sammen som nogle, gerne vil se det...

Qnuz

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Men det gør jeg

Og ved fra et familie medlem at når hun har været i aktivering har det været fra 8.30 til 14 tirsdag,onsdag og torsdag-

Mandag og fredag har det været 8.30 til 11.30 .

Og lukket i alt skoleferie.

Og som hun selv siger ,så er hun ikke fast i aktivering.

Det er fint at vi har et system der holder folk oppe ,men det er ikke optimalt at det er samme system der holder folk på off forsørgelse fordi der mange steder ikke er nogen fastholdes i at få folk i arbejde.

Jeg ved ikke om du har set det -men Asger Aamund har lavet et program om langtidsledige-Der bliver hele problematikken om off forsørgelse godt belyst.

Både dem der ikke har lyst til at abejde,og dem der kæmper for at finde et job.

Da jeg var på kh var de første 3 uger "ansøgingsuger" man-tor 0830-14, fre 0830-1130...
Efter 3 uger var det aktivering i rengøring man-tor 0730-1500 og fredag til kl 14 mener jeg..... Og når man havde fri så skulle man skrive og sende ansøgninger....

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

MorDk skriver:

Ja det kan være der er job at få for de heldige.

Kender en som ikke laver andet end at søge job. Hun har været til 4 samtaler. Har ikke fået jobbet. Hun har sendt over 150 ansøgninger.

Ja du skriver hun har sendt 150 ansøgninger, hvad med at hun dukkede op med ansøgningen, eller gør andet for at skille sig ud. Uden at kende hende, skulle hun prøve at arbejde med tankegang (ved godt det er svært) men at sige til sig selv self får jeg jobbet, og ikke tænke jeg får det ikke. Nu ved jeg heller ikke hvordan hun fremstår hvis hun går ind i virksomheder men det kan man også arbejde med sig selv med.

Anmeld

25. september 2013

dpb

baby012 skriver:

Fordi at man kan få forsørgertillæg når begge forældrene er på su  

ok...

Qnuz

Anmeld

25. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Nej, de skal have sygedagpenge, er de ikke raske og klar til job. 

Så er førtidspensionist jo der de skal "parkeres"

Vi kan tage den op igen når du ved lidt mere om det 

For du læser tydeligvis ikke hvad der bliver skrevet! 

Du kan IKKE bare få førtidspencion! 

Mvh Momo der går sygemeldt PÅ kontanthjælp! 

Anmeld

25. september 2013

Mettefpigen

Diana2013 skriver:

kka

Nu skal man heller ikk slå alle over en kamp..... Der man skal også tænke på hvad man f.eks. Ville få i løn, hvor jobbet ligger henne (hvis man har børn der skal hentes)......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.