Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Meliora skriver:

Jooo men så har man igen mulighed for at få dem forlænget såfremt man stadig er i behandling, det fik min mor da hun havde et kompliceret benbrud og min svigermor da hun havde cancer, så kom igen ;-) Nu er det jo også sjældent et ungt menneske bliver alvorligt syg mere end et år.

Ja du kan få dem forlænget vis de kan se du kan blive rask. Jeg er 20år kronisk syg med fibromyalgi og jeg bliver aldrig nogen sinde rask. Så jeg er en af dem der virkelig kommer i klemme her og jo der er flere unge der er syg ind du tror og ja osse rigtig mange der ikke bare lige bliver rask efter et år og flere der aldrig bliver rask som skal leve med daglige smerter hele livet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

baby012

dpb skriver:

ok, den havde jeg så lige misset sorry... men der er jo stadig forskel på hvad/hvor meget man har sat sig for, og hvad man har af faste udgifter ud over... Jeg ved at vi ikke ville kunne klare os for de 12.000,- du snakker om at I har (forstår så heller ikke lige hvordan du kan få 7.200,- i SU uden lån, men det er så en anden snak)

Herhjemme har vi faste udgifter for ca. 17.000,- mdr. i gennemsnit og så kommer mad og diverse oveni... og som jeg ser det så har vi skåret ind til benet... hvilket dem der har set det også har sagt... men vi er også en husholdning med 2 voksne og 3 børn... og 3x institutioner løber nu engang altså op derudover er posten til bolig rimelig stor, min transport til skolen, samt udgiften til fagforening og A-kasse ligeså... sidste tungtvejende post er bilen...

Men som sagt jeg kan ikke fordrage snævertsynethed... og det er i høj grad det jeg hører dig udtrykke...  for mig er det lidt det samme som at sige at bare fordi naboen kan løfte 100kg, så skal jeg også kunne men sådan er virkelighed bare ikke sat sammen...

Igen skal det lige pointeres at jeg ikke er imod den nye reform, jeg kan bare godt sætte mig ind i at nogle bliver ramt... og at det ikke er alle hvor det er fuldt berretiget at se ned på dem blot fordi de er havnet på KH...

Qnuz

Fordi at man kan få forsørgertillæg når begge forældrene er på su  

Anmeld

25. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Efter at have haft samfundsfag ved man en hel del om kontanthjælp, især nu hvor de er ved at lave den om.. 

Skrev ikke at jeg ikke vidste hvad jeg skrev om, men at jeg absolut ingen forståelse har. Der er så mange andre muligheder. 

Hvis du ved en hel del om det, burde du da også vide at en stor del af dem der er på kontanthjælp faktisk er syge, skal de tvinges ud i arbejde så de risikere at få det endnu være og derefter koste samfundet endnu flere penge? 

Jeg synes personligt det fint at den bliver lavet om, jeg synes det noget mærkeligt noget at der skal gøres forskel bare fordi man har et stykke papir hvor der står man er gift. 

Men jeg synes det meget forkert at dømme dem der er på kontanthjælp det er heldigvis de færeste der bare er det for at nasse 

Her hjemme sidder vi selv for meget lidt og mega stramt i det, men vi klare det og er bare taknemlige for at vi kan få noget 

Anmeld

25. september 2013

baby012

Havanagila skriver:

Ja det synes jeg også det er. Og jeg føler det virkelig som et slag hver gang. For jeg ville virkelig ønske at jeg ikke var ramt som jeg er. Men det kan desværre ikke laves om. Og ikke nok med man kæmpermed de kroniske smerter dagligt så kæmper man også med sine frustrationer over hvad man kunne være blevet, man skal også kæmpe med at få kommunen til at tro på man nærmest intet kan. Man har nok og slås med som kroniker.

Og jeg er træt af at blive stemplet overfor personer der ikke ved hvad de snakker om.

Jeg har altid arbejdet også længe før man måtte. ( tjente egne penge fra jeg var 10 år.) og tog så en udd. For at skulle stå bedre økonomisk den dag jeg fik børn. Men så fordi en person i en bil snakkede i Tlf og overså der var rødt lys så skete skaden. Og jeg blev jo ved med at tro at smerterne nok skulle gå væk, men det gjorde de ikke.

Jamen, så høre du jo ikke til på KH. Men i førtidspensionist? 

Ikke kan se ud over min egen næse? 

jeg siger bare min mening, som alle andre herinde.. 

Måske er der en god grund til at jeg holder så fast på mine holdninger som jeg gør.. Det gør du jo også selv 

God aften 

Anmeld

25. september 2013

baby012

Momo skriver:

Hvis du ved en hel del om det, burde du da også vide at en stor del af dem der er på kontanthjælp faktisk er syge, skal de tvinges ud i arbejde så de risikere at få det endnu være og derefter koste samfundet endnu flere penge? 

Jeg synes personligt det fint at den bliver lavet om, jeg synes det noget mærkeligt noget at der skal gøres forskel bare fordi man har et stykke papir hvor der står man er gift. 

Men jeg synes det meget forkert at dømme dem der er på kontanthjælp det er heldigvis de færeste der bare er det for at nasse 

Her hjemme sidder vi selv for meget lidt og mega stramt i det, men vi klare det og er bare taknemlige for at vi kan få noget 

Nej, de skal have sygedagpenge, er de ikke raske og klar til job. 

Så er førtidspensionist jo der de skal "parkeres"

Anmeld

25. september 2013

anna111

Meliora skriver:

hvis man ikke kan holde til et job, så går man til lægen, for så er der noget HELT galt. Enten psykisk eller fysisk, men begge dele er der jo heldigvis råd for :-)

Ja du er meget uvidene for netop den sygdom jeg har kan man ikke blive helbredt for! Intet midercin kan tage smerterne jeg kan gå reglmessig til fys bare for at kunne klare hverdagen.

Anmeld

25. september 2013

anna111

baby012 skriver:

Jamen, så høre du jo ikke til på KH. Men i førtidspensionist? 

Ikke kan se ud over min egen næse? 

jeg siger bare min mening, som alle andre herinde.. 

Måske er der en god grund til at jeg holder så fast på mine holdninger som jeg gør.. Det gør du jo også selv 

God aften 

Du kan ikke få førtidspention før man er 40år og næsten ligger som total indvalid og ikke engang der er det sikkert du bliver godkendt.. Heller ikke selv om man har papire på man aldrig bliver rask jeg er selv 20år så der er lang vej ingen.

Anmeld

25. september 2013

jydeinden

Meliora skriver:

nu er det jo ikke meningen at syge skal være på KH, de skal være på sygedagpenge, og det er jo en anden sag :-)

problemet er at det er de desværre.. om du er syg eller om du er rask, du er i samme pulje..

Anmeld

25. september 2013

jydeinden

anna111 skriver:

Du kan ikke få førtidspention før man er 40år og næsten ligger som total indvalid og ikke engang der er det sikkert du bliver godkendt.. Heller ikke selv om man har papire på man aldrig bliver rask jeg er selv 20år så der er lang vej ingen.

mit synes godt om er ment som et ganske korrekt, ikke som i jeg synes godt om det du siger

Anmeld

25. september 2013

Momo

baby012 skriver:

Nej, de skal have sygedagpenge, er de ikke raske og klar til job. 

Så er førtidspensionist jo der de skal "parkeres"

Ej det er det nemlig ikke, Du kan kun være på sygedagpenge en kort periode, så ryger du sygemeldt på kontanthjælp! Du ryger sgu da ikke på førtidspension hvis der er mulighed for at man kan komme på arbejdsmarket igen! 

Du er vidst så snæversynet at uanset hvad der bliver sagt kan du ikke se det! Nogen skal bare prøve det før man får en følelse for det! 

KH Momo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.