Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Mini us

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Respekt.. er helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

Meliora

jydeinden skriver:

jeg kan ikke lade være at blive en anelse stødt over dit indlæg, som jeg læser det første indlæg af dit ( og beklager men har ved gud ikke i sinde at læse alle de andre der er skrevet) så starter du med at ligge ud med at udtale at du ikke aner hvordan det er at være på kontanthjælp.. fint så lad være at udtale dig er Mit svar..

jeg er på kontanthjælp, aldels Ikke frivilligt, men nu da du mener alle er i og åhh så meget nogle brokkehoveder skal du da være velkommen til at få mine smerter, vågne nogen gange flere nætter i træk og ikke kunne sove igen. jeg er sygemeldt med disse smerter, har stået og hylet overfor lægen fordi jeg havde kvalme, fæl hovedpine og smerter.. så fortæl mig lige igen at jeg gør det for sjov? og nårh jo jeg får ikke en krone mere end alle andre gør nu fremover, men den eneste måde vi kan klare den på er ved at fravælge al form for luksus, for det kunne jo være man også havde medicin udgifter, det kan godt ske du antager man får det gratis, kan jeg så hilse og sige at dEt gør man Ikke.. vi klarer os for samme beløb til sammen som din kæreste og dig har.. og jeg kommer aldrig nogensinde til at sige at det er sjovt! jeg er så bragndhamrende ærgerligt og godt og grundig pissed over at ryge i den gruppe som efter sigende brokker sig, for gu brokker sygemeldte sig ikke, de kæmper for at Leve!

nu er det jo ikke meningen at syge skal være på KH, de skal være på sygedagpenge, og det er jo en anden sag :-)

Anmeld

25. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg bliver virkelig pisse sur over sådan en tråd her ja tag et job osv alle har valgt selv osv. Gu har de ej hvad med dem der er syge som ikke kan holde til et job! !! Er så træt af alle dem der tror de er så kloge omkring kh når i tilsynladene ikke ved noget overhovedet

Anmeld

25. september 2013

Bertris

Jeg er mor, under 25, og er netop startet på su i stedet for kontanthjælp.
Selv hvis jeg havde fortsat på kontanthjælp synes jeg det er 100% fair! at kh bliver sat ned til det svarer til su, og at man som sammenlevende over 25 år skal forsørge hinanden!
Du kan overleve for det, og hvis ikke, så må du tage dig en uddannelse så du kan komme til at få et godt lønnet job, eller prøve at finde et job!

Nej det er da ikke sjovt eller lige nemt at leve for en stram økonomi, men det kan lade sig gøre! Der bliver "skyllet" så mange penge ud til ledige at jeg synes det er fint at pengene bliver rykket et sted hen hvor de kan gøre mere effektivt gavn

POSITIV ENERGI FOLKENS

Anmeld

25. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Meliora skriver:

nu er det jo ikke meningen at syge skal være på KH, de skal være på sygedagpenge, og det er jo en anden sag :-)

Du kan kun være på sygedagpenge en vis periode og vis de så kan se du ikke bliver rask lige forløbig så de kan smide dig i job ryger du ned på en kh... !! Og så kan man så kæmpe vider derfra så vis man ikke ved noget om det skal man ikke udtale sig...

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

Carina:-) skriver:

Alle er ikke sådan.'

Slet ikke -

Men når man gentagende gange har oplevet noget negativt,så er man tilbøjelig til at droppe flere forsøg.

Jeg gider ikke bruge tid og penge på at forsøge på at finde en der gider arbejde.

Når jeg kan ansætte andre der er lykkelige for at få et job.

Så her bliver der ikke flere forsøg med folk på kh -Og det er rigtigt trist for dem som gerne vil videre.

(Det ser så hårdt ud på skrift,håber du forstår min pointe   )

Gør jeg helt sikkert.  Argumenterer heller ikke for man nødvendigvis skal ansætte kh nodtagere frem for andre 

Anmeld

25. september 2013

dpb

Meliora skriver:

Det er så der hele problematikken opstår... for sygedagpenge er man kun berretiget til i et år, så er der mulighed for at få dem forlænget yderligere et år... og det var så det når kommunen så er så sløve i optrækket til at udrede folk der er syge så ender de syge på KH, og der sidder de så bogstavelig talt fast, og er en varm kartofel... og det er her jeg syntes det største brist i vores samfund er!!! for helt ærligt det er ski' da ikke fair....

og som om det ikke er nok, så bliver de sat i bås med den dovne gruppe på KH (ja, dem ved jeg nemlig godt også findes desværre...)

Qnuz

Anmeld

25. september 2013

Meliora

anna111 skriver:

Du kan kun være på sygedagpenge en vis periode og vis de så kan se du ikke bliver rask lige forløbig så de kan smide dig i job ryger du ned på en kh... !! Og så kan man så kæmpe vider derfra så vis man ikke ved noget om det skal man ikke udtale sig...

Jooo men så har man igen mulighed for at få dem forlænget såfremt man stadig er i behandling, det fik min mor da hun havde et kompliceret benbrud og min svigermor da hun havde cancer, så kom igen ;-) Nu er det jo også sjældent et ungt menneske bliver alvorligt syg mere end et år.

Anmeld

25. september 2013

Meliora

dpb skriver:

Det er så der hele problematikken opstår... for sygedagpenge er man kun berretiget til i et år, så er der mulighed for at få dem forlænget yderligere et år... og det var så det når kommunen så er så sløve i optrækket til at udrede folk der er syge så ender de syge på KH, og der sidder de så bogstavelig talt fast, og er en varm kartofel... og det er her jeg syntes det største brist i vores samfund er!!! for helt ærligt det er ski' da ikke fair....

og som om det ikke er nok, så bliver de sat i bås med den dovne gruppe på KH (ja, dem ved jeg nemlig godt også findes desværre...)

Qnuz

Nu er det jo ikke kommunne der skal udrede folk, men lægerne. Men ja ved godt at kommunerne er sløve nogengange og DET er jo selvfølgelig forfærdeligt for dem der kommer i klemme. MEN det var jo nu engang ikke det denne tråd handlede om og KH er jo som sagt ikke møntet på syge, som naturligvis skal have hjælp til at blive raske. Men alle andre må bare se at komme ud af vagten, få et job eller dygtiggøre sig, og så er den ikke længere ;-)

Anmeld

25. september 2013

Meliora

anna111 skriver:

Jeg bliver virkelig pisse sur over sådan en tråd her ja tag et job osv alle har valgt selv osv. Gu har de ej hvad med dem der er syge som ikke kan holde til et job! !! Er så træt af alle dem der tror de er så kloge omkring kh når i tilsynladene ikke ved noget overhovedet

hvis man ikke kan holde til et job, så går man til lægen, for så er der noget HELT galt. Enten psykisk eller fysisk, men begge dele er der jo heldigvis råd for :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.