Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

l.kjoeller

Diana2013 skriver:

Det er ikke fordomsfuldt at sige sådan for hvis du fx står og skal sælge et produkt vælger virksomheden da en fra hvis man har fedtet hår, eller ikke er soignet, velklædt. Det er jo det første folk ser, det er ens udseende hvis jeg så står og dvask med uglet hår siger Hej jeg vil gerne have et job her.... Ville virksomheden da heller vælge en der frisk siger Hej jeg kunne godt tænke mig et job her og har gjort noget ud af sig selv. Det er da helt klart åbenlyst

Det jeg skriver er at antage de kh der ikke får job repræsenterer sig selv sådan. Og det er så fordomsfuldt at antage det uden at kende dem. Dem jeg har mødt gennem mit job var alt andet end det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

l.kjoeller

Carina:-) skriver:

Jeg tror ikke det gælder alle .

Og er ret sikker på jeg har ret for hvorfor skulle der være så stor foskel i kommunerne?

For nogen jo ,men næppe alle 

Ved det fra mit job  der er af flere årsager undtagelser men langt fleste gør

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

Diana2013 skriver:

Plus det er da klart vi er i krise når alle folk siger, åh suk vi kan ikke få job, virksomhederne siger åhhj vi skal spare, nyhederne siger puha. Alt bliver så negativt og så bliver det sådan. Der er et eksperiment hvor en klasse var ude og spise, en pige siger åh jeg får det dårligt, en anden siger uh jeg har hovedpine, en 3 siger efter at have været på wc nøj hvor har jeg kastet op. Det endte med at hele klassen sad og var dårlige og nogen kastede op, fordi en kylling bliver til 5 høns

Vi er da helt enige om det ikke hjælper nogen. Men ændrer stadig ikke faktum

Anmeld

25. september 2013

Carina:-)

l.kjoeller skriver:

Det er da også helt skævt. Tvivler bare på alle er sådan. 

Alle er ikke sådan.'

Slet ikke -

Men når man gentagende gange har oplevet noget negativt,så er man tilbøjelig til at droppe flere forsøg.

Jeg gider ikke bruge tid og penge på at forsøge på at finde en der gider arbejde.

Når jeg kan ansætte andre der er lykkelige for at få et job.

Så her bliver der ikke flere forsøg med folk på kh -Og det er rigtigt trist for dem som gerne vil videre.

(Det ser så hårdt ud på skrift,håber du forstår min pointe   )

Anmeld

25. september 2013

stjernehimmel

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Ja der er rigtig mange jobs ja, men kun til dem der i forvejen har og som er overkvalificeret til arbejdet...

En simpel undersøgelse viser at de "ledige" job der er bliver besat af dem der har i forvejen og som bare skifter job...

Det er flot at i kan klare jer for det.. men som verden og danmark ser ud er der ikke mange der kan klare sig for det.... heller ikke selvom der bliver sparet alt hvad der spares kan.

Og den dag du selv står der, hvor du har forsøgt og gjort ALT tænkeligt og utænkeligt for at få job, få tingende til at hænge sammen, tro mig SÅ finder du ud af hvordan virkeligheden ser ud og SÅ er jeg ret sikker på at DIN pibe får en HELT anden lyd!

Anmeld

25. september 2013

FruStolpe

En tanke fra en der er fuldtids ansat plus lidt, hvor vi ikke bliver berørt af den nye reform. 

Jeg mener på ingen måde at der bør være gensidig forsørgerpligt. Men jeg er 100% for at samlevende og ægtefæller skal sidestilles.

Men faktum er at vi sidder med 25000 i mdr udgifter og hvis en af os blev fyret, så ville få halveret vores indtægt. 

Og det kan et budget altså ikke holde til. 

Fakta er at det er enlorte regl. At jeg så er enig i at mange er forkælede mm det synes jeg er en anden debat. 

Anmeld

25. september 2013

EnSødMor

Farligt emne du tager op, og endnu mere farligt at tage emnet op når du rent faktisk ikke ved noget om det?

- kan ikke se hvordan du kan samligne dig med alle andre? Tror du alle er som dig? - det er flot i kan leve for det, men det kan ALLE andre altså ikke.. 

Jeg syntes det er rigtig sørgeligt at du syntes det er en forkælet tilgang at staten skal forsørge en, men hvor ville du selv have været hvis ikke du havde job? 

Yes, så før du skyder pile ud inden du tjekker dem efter, så prøv at være på den anden side først.. - Ved godt du ikke har skrevet indlægget for at "svine" KH- modtagere! meeeeeen, jeg syntes også det er svineri at det er så nemt at få KH, og det er svinsk folk udnytter det! men jeg syntes sku det er forkert at den ene skal have forsørgerpligt! - syntes derimod at alle dem på KH uden grund, skal sendes ud i verden' for udnyttelse er en grim ting! 

men nu er KH så let at få, så hvorfor lade være? 

Jeg har også før haft svært ved at sætte mig ind i KH hjælp, men nu hvor jeg selv har været der i 6 mdr, ja så er jeg sku glad for at der er et sikkerhedsnet! 

Så glæd dig over det du har, istedet for at have så travlt med andre.. 

Anmeld

25. september 2013

grinny

Carina:-) skriver:

Jeg som arbejdsgiver fravælger folk på kh,.

Fordi jeg flere gange er blevet brændt af.

Enten ved samtalen ,eller ved jobstart hvor de ikke er dukket op.

Sidste "sag" var en der fik 35 timer hos mig-

2 dag forlod hun arbejdet uden at give mig besked ,sur kunde næste dag .

Og da jeg konfronterede hende med hvorfor hun var gået svarede hun at hun synes det var hårdt! Kvinden var 35 og altså ikke umoden ung pige.

Jeg valgte så at melde det til kommunen da jeg synes hun burde have en konsekvens-Sagsbehandleren sagde at det jo kunne være hun havde fundet et andet job!

Yes yes det havde hun sikkert kl 20 aften....I guder altså .

Men med den indstilling at der åbenbart ingen konsekvens er ved udeblivelse fra fast arbejde-Ja så forstår jeg jo godt hvorfor vi har begrebet langtidsledige.

Kan godt forstå at det er rigtig trist at blive ved med at rende ind i folk som åbenbart ikke gider at lave noget, men det gør mig alligevel trist når du skriver at du fravælger folk på KH for hvad nu hvis andre også tænker sådan?

Ja så er det da slet ikke nemt for os andre at komme ud af det igen 

Anmeld

25. september 2013

jydeinden

jeg kan ikke lade være at blive en anelse stødt over dit indlæg, som jeg læser det første indlæg af dit ( og beklager men har ved gud ikke i sinde at læse alle de andre der er skrevet) så starter du med at ligge ud med at udtale at du ikke aner hvordan det er at være på kontanthjælp.. fint så lad være at udtale dig er Mit svar..

jeg er på kontanthjælp, aldels Ikke frivilligt, men nu da du mener alle er i og åhh så meget nogle brokkehoveder skal du da være velkommen til at få mine smerter, vågne nogen gange flere nætter i træk og ikke kunne sove igen. jeg er sygemeldt med disse smerter, har stået og hylet overfor lægen fordi jeg havde kvalme, fæl hovedpine og smerter.. så fortæl mig lige igen at jeg gør det for sjov? og nårh jo jeg får ikke en krone mere end alle andre gør nu fremover, men den eneste måde vi kan klare den på er ved at fravælge al form for luksus, for det kunne jo være man også havde medicin udgifter, det kan godt ske du antager man får det gratis, kan jeg så hilse og sige at dEt gør man Ikke.. vi klarer os for samme beløb til sammen som din kæreste og dig har.. og jeg kommer aldrig nogensinde til at sige at det er sjovt! jeg er så bragndhamrende ærgerligt og godt og grundig pissed over at ryge i den gruppe som efter sigende brokker sig, for gu brokker sygemeldte sig ikke, de kæmper for at Leve!

Anmeld

25. september 2013

Meliora

baby012 skriver:

Er ked af det, og ved at jeg sikkert rammer nogen herinde, men ville virkelig være rart hvis folk fik øjnene lidt op ! 

JEG er så træt af alt det brokkeri! 

Folk der snakker om at de må gå fra hinanden fordi at der nu er forsørgerpligt? Har man ikke selv valgt at bo sammen? At dele husholdning? Osv. 

Hvirdan kan det så være på nogen måde rimeligt at staten skal forsørge en? Ja vi betaler skat, men landet er om vi vil det eller ej i krise.. Så hvor skal pengene komme fra? skoler? Ældrepleje? Hospitaler? 

Eller politikernes lønninger, selvom de er nogen af eu's dårligst betalte politikere? 

Er det ikke logisk at man skal forsørge sig selv? Og den familie man har? 

Mig helt ærligt, de fjerner jo ikke kontanthjælp, de sætter den bare ned på samme niveau som su ? 

Vi lever af 2x su herhjemme.. To voksne, to børn, en hund, med bil og hus.. 

Vi har 12000 udbetalt.. Og vi klare os fint, stramt, men fint.. 

Jeg forstår det bare ikke? Men nu er der heller ikke nogen herhjemme der nogensinde har været på KH.. 

Der er SÅ mange Jobs på diverse job hjemmesider og i aviserne.. Er det egentlig ikke fordi at der ikke er jobs nok, men at vi er for kræsen med hvad job vi har? 

kan bare slet ikke se problemet  

( er ked af at dette måske kan støde nogen men mangler forståelse for hvorfor dette er et problem) 

Hørt! Jeg kan heller ikke forstå den der krævementalitet, og folk der kommer med undskyldninger som "jamen vi har lån i banken" eller "det er dyrt at have børn" - altså nu vælger man jo selv om man vil have lån i banken, og hvornår man planlægger sine børn... Og ja det kan godt være det er hårdt at høre når man har sat sig i en dum situation, hvor man ingen ordenltig uddannelse har, har høj gæld og børn, MEN det er altså ris til egen røv, IKKE til jeres medborgere eller staten og det kan ikke være rigtigt de skal betale regningen. Der er jo en grund til at folk normalt tager uddannelse, finder et godt job og SÅ får børn, det er jo for at der er råd til det hele ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.