baby012 skriver:
Før vi fik børn var jeg salgsassistent, og manden arbejdede i militæret, så- jo.. Vi er gået fra meget god løn, til nærmest ingen.. Vi har hus og bil - så, kan ikke rigtig se forskellen du snakker om ?
ok, den havde jeg så lige misset sorry... men der er jo stadig forskel på hvad/hvor meget man har sat sig for, og hvad man har af faste udgifter ud over... Jeg ved at vi ikke ville kunne klare os for de 12.000,- du snakker om at I har (forstår så heller ikke lige hvordan du kan få 7.200,- i SU uden lån, men det er så en anden snak)
Herhjemme har vi faste udgifter for ca. 17.000,- mdr. i gennemsnit og så kommer mad og diverse oveni... og som jeg ser det så har vi skåret ind til benet... hvilket dem der har set det også har sagt... men vi er også en husholdning med 2 voksne og 3 børn... og 3x institutioner løber nu engang altså op derudover er posten til bolig rimelig stor, min transport til skolen, samt udgiften til fagforening og A-kasse ligeså...
sidste tungtvejende post er bilen...
Men som sagt jeg kan ikke fordrage snævertsynethed... og det er i høj grad det jeg hører dig udtrykke...
for mig er det lidt det samme som at sige at bare fordi naboen kan løfte 100kg, så skal jeg også kunne
men sådan er virkelighed bare ikke sat sammen...
Igen skal det lige pointeres at jeg ikke er imod den nye reform, jeg kan bare godt sætte mig ind i at nogle bliver ramt... og at det ikke er alle hvor det er fuldt berretiget at se ned på dem blot fordi de er havnet på KH...
Qnuz
Anmeld