Kontanthjælp - SURT opstød!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Carina:-)

l.kjoeller skriver:

Nu taler jeg om interwiews med arbejdsgiverne. Hvordan kan d u gå ud fra det ikke er lykkes fordi man sender forkerte signaler eller er usoigneret ? Det er godt nok fordomsfuldt. I øvrigt er der så mange der fuldstændig mister troen på sig selv efter flere års aktiv søgen uden held. Men igen der har du jo ikke prøvet heldigvis

Jeg som arbejdsgiver fravælger folk på kh,.

Fordi jeg flere gange er blevet brændt af.

Enten ved samtalen ,eller ved jobstart hvor de ikke er dukket op.

Sidste "sag" var en der fik 35 timer hos mig-

2 dag forlod hun arbejdet uden at give mig besked ,sur kunde næste dag .

Og da jeg konfronterede hende med hvorfor hun var gået svarede hun at hun synes det var hårdt! Kvinden var 35 og altså ikke umoden ung pige.

Jeg valgte så at melde det til kommunen da jeg synes hun burde have en konsekvens-Sagsbehandleren sagde at det jo kunne være hun havde fundet et andet job!

Yes yes det havde hun sikkert kl 20 aften....I guder altså .

Men med den indstilling at der åbenbart ingen konsekvens er ved udeblivelse fra fast arbejde-Ja så forstår jeg jo godt hvorfor vi har begrebet langtidsledige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

lycly

Prinsen & prinsessen <3 skriver:

Bliver godt nok lidt harm over din udtalelse: " SÅ svært er det heller ikke at få et job hvis man VIRKELIG gerne vil".

Har du selv været ledig?!

Det har/er jeg. Og har været det i et år. Har sendt 100 virkelig motiverende ansøgninger. Trods det og at jeg er uddannet, så har jeg kun været til en samtale. Har søgt alt lige fra rengøring til kasseassisten til bredt inden for mit område. Og jeg VIL VIRKELIG gerne have et job er ligeglad med hvad det er. Bare det at komme igang. 

Så nej det er ikke så let. Men det afhænger nok af geogeafi, alder, erfaring, køn og om man har børn!

Som med alt andet er der ingen regel uden undtagelser

Men det er også fint nok at man rigtig gerne vil have et arbejde men ikke kan få noget, men det er det der klynkeri over hvor uretfærdigt det er at staten ikke vil betale for at man går ledig, det synes jeg er irriterende. Siger ikke du er sådan for det aner jeg ikke, men det er det jeg har et problem med

Anmeld

25. september 2013

Carina:-)

l.kjoeller skriver:

kan fortælle at virkeligheden er en ganske  anden i Horsens   her arbejder man fuld tid og søger job og passer møder samtidigt  

Jeg tror ikke det gælder alle .

Og er ret sikker på jeg har ret for hvorfor skulle der være så stor foskel i kommunerne?

For nogen jo ,men næppe alle 

Anmeld

25. september 2013

Diana2013

Det er ikke fordomsfuldt at sige sådan for hvis du fx står og skal sælge et produkt vælger virksomheden da en fra hvis man har fedtet hår, eller ikke er soignet, velklædt. Det er jo det første folk ser, det er ens udseende hvis jeg så står og dvask med uglet hår siger Hej jeg vil gerne have et job her.... Ville virksomheden da heller vælge en der frisk siger Hej jeg kunne godt tænke mig et job her og har gjort noget ud af sig selv. Det er da helt klart åbenlyst

Plus det er da klart vi er i krise når alle folk siger, åh suk vi kan ikke få job, virksomhederne siger åhhj vi skal spare, nyhederne siger puha. Alt bliver så negativt og så bliver det sådan. Der er et eksperiment hvor en klasse var ude og spise, en pige siger åh jeg får det dårligt, en anden siger uh jeg har hovedpine, en 3 siger efter at have været på wc nøj hvor har jeg kastet op. Det endte med at hele klassen sad og var dårlige og nogen kastede op, fordi en kylling bliver til 5 høns

Anmeld

25. september 2013

lycly

l.kjoeller skriver:

Jeg kender op til flere som har søgt alt og mener alt slags arbejde uden held. Hvis man ser på antallet af ledige og jobs slået op så er der slet ikke balance . Det er sort på hvidt og ikke til at diskutere.  Så har du en viden vi andre ikke har eller ser du bare på de jobs der er slået op uden at sammenligne med antallet af jobsøgende ? 

Jeg kender bare ingen som har søgt ALT slags arbejde som har været ledige længe. Det er kun dem der er kræsne jeg oplever er ledige i op til et år eller mere. Så det er min erfaring. Og ja, der er flere ledige end der er Jobs, men der er jo også mange der går ledige fordi de har været på sygedagpenge og nu på kh. Det jo klart at antallet af ledige Jobs ikke matcher det antal, for de sygemeldtes stillinger er jo oftest besat.

Men jeg synes også det er fint man er ledig og jeg har forståelse for at det kan være rigtig svært at finde et job. Det jeg ikke forstår er at de forlanger at staten betaler for det. De kan melde sig ind i en a-kasse. Det er min mening.

Anmeld

25. september 2013

Mother-love

Diana2013 skriver:

Må jeg spørge hvorfor du så ikke omskoler dig ? Og synes det sidste du skrev ikke var særligt pænt skrevet ...

Fordi det kan jeg heller ikke holde til. Jeg kan knap holde til at gøre de daglige gøremål herhjemme.
Og nej det ved jeg godt. Men der har været så mange tråde efterhånden omkring dette emne og folk ved jo udmærket godt at det skaber en masse drama. Og så synes jeg bare ikke hun kan se tingene fra andre sider end hendes egen. Og dette er set fra andre tråde.

Anmeld

25. september 2013

dpb

baby012 skriver:

Før vi fik børn var jeg salgsassistent, og manden arbejdede i militæret, så- jo.. Vi er gået fra meget god løn, til nærmest ingen.. Vi har hus og bil - så, kan ikke rigtig se forskellen du snakker om ?

ok, den havde jeg så lige misset sorry... men der er jo stadig forskel på hvad/hvor meget man har sat sig for, og hvad man har af faste udgifter ud over... Jeg ved at vi ikke ville kunne klare os for de 12.000,- du snakker om at I har (forstår så heller ikke lige hvordan du kan få 7.200,- i SU uden lån, men det er så en anden snak)

Herhjemme har vi faste udgifter for ca. 17.000,- mdr. i gennemsnit og så kommer mad og diverse oveni... og som jeg ser det så har vi skåret ind til benet... hvilket dem der har set det også har sagt... men vi er også en husholdning med 2 voksne og 3 børn... og 3x institutioner løber nu engang altså op derudover er posten til bolig rimelig stor, min transport til skolen, samt udgiften til fagforening og A-kasse ligeså... sidste tungtvejende post er bilen...

Men som sagt jeg kan ikke fordrage snævertsynethed... og det er i høj grad det jeg hører dig udtrykke...  for mig er det lidt det samme som at sige at bare fordi naboen kan løfte 100kg, så skal jeg også kunne men sådan er virkelighed bare ikke sat sammen...

Igen skal det lige pointeres at jeg ikke er imod den nye reform, jeg kan bare godt sætte mig ind i at nogle bliver ramt... og at det ikke er alle hvor det er fuldt berretiget at se ned på dem blot fordi de er havnet på KH...

Qnuz

Anmeld

25. september 2013

Mother-love

Carina:-) skriver:

Det er sgu også for dårligt at kroniske syge skal parkeres på kh!

Og ja du har ret i at man er tilbøjelig til at tage alle over med samme kam.

Jeg har familiemedlemmer som aldrig har arbejdet ,selv om de godt kunne.

Og så har jeg en veninde der er parkeret der fordi hendes ryg er ødelagt.

Der burde være forskel,men det er der ikke.

Og at skulle kæmpe med sygdom og samtidg et system er ikke optimalt.

Jeg håber at den her reform frigiver nogle penge der kan gøre noget godt for de kroniske syge-

Og give dem der udnytter systemmet får et los i måsen...

Ja det synes jeg også det er. Og jeg føler det virkelig som et slag hver gang. For jeg ville virkelig ønske at jeg ikke var ramt som jeg er. Men det kan desværre ikke laves om. Og ikke nok med man kæmpermed de kroniske smerter dagligt så kæmper man også med sine frustrationer over hvad man kunne være blevet, man skal også kæmpe med at få kommunen til at tro på man nærmest intet kan. Man har nok og slås med som kroniker.

Og jeg er træt af at blive stemplet overfor personer der ikke ved hvad de snakker om.

Jeg har altid arbejdet også længe før man måtte. ( tjente egne penge fra jeg var 10 år.) og tog så en udd. For at skulle stå bedre økonomisk den dag jeg fik børn. Men så fordi en person i en bil snakkede i Tlf og overså der var rødt lys så skete skaden. Og jeg blev jo ved med at tro at smerterne nok skulle gå væk, men det gjorde de ikke.

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

Carina:-) skriver:

Jeg som arbejdsgiver fravælger folk på kh,.

Fordi jeg flere gange er blevet brændt af.

Enten ved samtalen ,eller ved jobstart hvor de ikke er dukket op.

Sidste "sag" var en der fik 35 timer hos mig-

2 dag forlod hun arbejdet uden at give mig besked ,sur kunde næste dag .

Og da jeg konfronterede hende med hvorfor hun var gået svarede hun at hun synes det var hårdt! Kvinden var 35 og altså ikke umoden ung pige.

Jeg valgte så at melde det til kommunen da jeg synes hun burde have en konsekvens-Sagsbehandleren sagde at det jo kunne være hun havde fundet et andet job!

Yes yes det havde hun sikkert kl 20 aften....I guder altså .

Men med den indstilling at der åbenbart ingen konsekvens er ved udeblivelse fra fast arbejde-Ja så forstår jeg jo godt hvorfor vi har begrebet langtidsledige.

Det er da også helt skævt. Tvivler bare på alle er sådan. 

Anmeld

25. september 2013

l.kjoeller

LuLy skriver:

Jeg kender bare ingen som har søgt ALT slags arbejde som har været ledige længe. Det er kun dem der er kræsne jeg oplever er ledige i op til et år eller mere. Så det er min erfaring. Og ja, der er flere ledige end der er Jobs, men der er jo også mange der går ledige fordi de har været på sygedagpenge og nu på kh. Det jo klart at antallet af ledige Jobs ikke matcher det antal, for de sygemeldtes stillinger er jo oftest besat.

Men jeg synes også det er fint man er ledig og jeg har forståelse for at det kan være rigtig svært at finde et job. Det jeg ikke forstår er at de forlanger at staten betaler for det. De kan melde sig ind i en a-kasse. Det er min mening.

Helt klart enig mht akasse men mange er medlem og har opbrugt dp.citerede dig i forhold til der var job til dem der ville og det er vi vidst enige om nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.