Ømt emne-vegetar-veganer børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

lycly

baby012 skriver:

Men en veganer spiser jo hverken æg eller fisk, eller drikker mælk ? 

De spiser eller drikker intet som er fra dyr af nogen art! 

Nej, det er også derfor jeg skriver at jeg er sikker på at de nok skal sørge for at deres børn får hvad de skal have. Der er jo heldigvis andre måder at få fx mælk på end lige fra dyr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Perla

Drømme skriver:

Jeg synes det er en mere radikal beslutning at vælge kød til på sine børns vegne!

Om kræft er der bla. :

http://www.30bananasaday.com/forum/topics/80-10-10-and-cancer

https://www.youtube.com/watch?v=tXoe3w-v-3o

"Cancer is the last stage of disease and if you understand that disease is the body's natural way of detoxing, you will see that eating the best diet you can will cleanse your body a ton and the cancer will disappear.  The sugar thing about cancer is they say not to eat sugar because it feeds the cells.  Well these cells are your natural body cells that went crazy and turned into cancer cells.  Sugar feeds all cells in the body, and yes that would include cancer cells, but if you deprive your entire body the sugar (carbohydrates) it needs, it cannot do it's job properly and detox, therefore it wouldn't be able to rid yourself of the cancer. "

Jeg gætter på du stadig ikke har set videoen. Og hvis du ikke har det, tjekker du nok heller ikke de andre links.

Som sagt var min veninde til lægen efter ½ år hvor hun kun spiste frugt, og det var kun c vitamin hun manglede. Hun kan sove, har energi til at dyrke sport.

Jeg kan se Demata har svaret på dine andre spørgsmål.

Og mit gæt på, hvorfor der ikke er flere der spiser på den måde, er nok at de har samme holdning som dig - der er ikke nok der tror på det er rigtigt Og vi mennesker er trods alt et flokdyr.

"educate yourself"

Phu ha det er godt lomme-teori omkring kræft du citerer der!! Bare sproget tyder på at der ikke er meget videnskabeligt bevist over den udtalelse. Det er et umanerligt dårligt engelsk!

Man skal passe på med at hænge sig i sådanne selvopfundne forklaringer........de har sjældent hold i virkeligheden.

Anmeld

10. september 2013

Maria mortil3

Som diætist vil jeg gerne byde ind:

Jeg vil personligt anbefale alle mødre som spiser plantemad og ønsker at deres børn skal gøre det samme, at amme sit barn til barnet er 2 år bla pga kolesterol. (som suplement). Dette er desuden også WHOs anbefalinger til ALLE kvinder. Derefter har barnet ikke brug for modersmælk og desuden kan barnet selv danne kolesterol i leveren. Vi regulere selv hvormeget kolesterol man har brug for, hvis man spiser det i kosten, danner leveren mindre kolesterol, hvis vi intet spiser, så danner leveren det hele.

Der er flere kostrelaterede sygdomme hos kødspisere end hos plantespisere (veganere, vegetare, pescetare). F.eks. diabetes, hjertekarsygdomme, fedme, kræft mm. Ja fakta er at der er færre tilfælde af tarmkræft, brystkræft, prostatakræft hos plantespisere.

Jeg har aldrig hørt/læse om nogle børn reagere på kød, hvis de smager det selvom man er vegetarbarn, eller veganer barn. Dette er vist en "Jeg kender en som kender en" skrøne. Så nej det er ikke synd for barnet, hvis dette skulle komme til at smage kød ved en fejl eller senere i livet selv ønsker at spise kød!

Børn skal IKKE have særlig meget protein. 1-2 frikadeller dækker barnets proteinbehov for en hel dag. 99% af alle børn får langt over deres daglige proteinbehov. Så dette er ikke, og jeg mener VIRKELIG ikke et problem at få dækket.

Det kræver selvfølgelig en smule viden om jern, zink, selen, kalk, d-vitamin og b12 for planteforældrene, men ikke mere end det kræver viden om antioxidanter, c-vitaminer, D-vitaminer, fedt, kolesterol, sukker mm hos kødspiserne. De fleste forældre ønsker det bedste for deres børn og sætter sig meget grundigt ind i dette, især plantespisere som netop har valg at spise anderledes end den danske madkultur.

Jeg har lyst til at spørge kødspiserne, for dit barn formeget protein, og har du styr hvormeget barnet skal have? Anbefalingerne er de samme for børn som for voksne, 0,8g/kg kropsvægt.

Anmeld

10. september 2013

Laulund87

MorDk skriver:

Nej er heller ikke sikker... det blev bare nævn her tidligere?

Hmm okay, men jeg tror ikke det er tilfældet

Anmeld

10. september 2013

baby012

Drømme skriver:

Jeg synes det er en mere radikal beslutning at vælge kød til på sine børns vegne!

Om kræft er der bla. :

http://www.30bananasaday.com/forum/topics/80-10-10-and-cancer

https://www.youtube.com/watch?v=tXoe3w-v-3o

"Cancer is the last stage of disease and if you understand that disease is the body's natural way of detoxing, you will see that eating the best diet you can will cleanse your body a ton and the cancer will disappear.  The sugar thing about cancer is they say not to eat sugar because it feeds the cells.  Well these cells are your natural body cells that went crazy and turned into cancer cells.  Sugar feeds all cells in the body, and yes that would include cancer cells, but if you deprive your entire body the sugar (carbohydrates) it needs, it cannot do it's job properly and detox, therefore it wouldn't be able to rid yourself of the cancer. "

Jeg gætter på du stadig ikke har set videoen. Og hvis du ikke har det, tjekker du nok heller ikke de andre links.

Som sagt var min veninde til lægen efter ½ år hvor hun kun spiste frugt, og det var kun c vitamin hun manglede. Hun kan sove, har energi til at dyrke sport.

Jeg kan se Demata har svaret på dine andre spørgsmål.

Og mit gæt på, hvorfor der ikke er flere der spiser på den måde, er nok at de har samme holdning som dig - der er ikke nok der tror på det er rigtigt Og vi mennesker er trods alt et flokdyr.

"educate yourself"

Som en anden Siger, done kilder virker ikke særlig troværdige  

lidt ligesom billedet af vores tænder.. 

det rigtigt at hvis man har styr på diverse vitaminer og mineraler, ja så er det sikkert fint nok.. Men det er bare HELT åndsviagt så meget man skal spise for at gå nok vitaminer og mineraler .. 

Siden duer så glad for kiler ; 

http://politiken.dk/udland/article520653.ece

http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/Sundmad/Artikler/2009/1016104207.htm

Anmeld

10. september 2013

MorTil4<3

jeg og alle i min familie ELSKER kød!!
jeg ville aldrig prøve at leve anderledes ..

det eneste jeg ikke selv kan få ned i halsen er hestekød, da de dyr betyder ALT for mig
og så kan jeg underligt nok ikke spise vildt
mine forældre er ellers landmænd og går på jagt og jeg har da også selv bøffet et par ænder , men at sætte tænderne i dem, det kan jeg bare ikk hehe

men ellers alt godt kød ryger lige ned i slugten og især møre røde tykke bøffer som man kan savle over og tygge med øjenlågene UFF LÆKKERT!!! hihi smill

med hensyn til folk som vælger ALT fra, det fatter jeg virkelig ikk

vi er efter primater som selv er glade for kød hvis de får chancen

ja de kan leve på grønt og grønt og frugt, men får de en lækker stykke kød serveret så siger de bestemt ikke nej tak

mine børn får alt godt fra havet, landet, stalden og ja alt
de skal lære at kød er godt og fisk er sundt
grønt og frugt er lækkert sundt og godt og det høre til , men aldrig vil vi spise det rent

ikke engang pita brød spiser vi uden noget godt kylling og bacon
det høre med hihi

ja, jeg er måløs at folk som forældre kan sige , ja i er født og i får ikke så meget som et stykke kød i munden før i selv kan bestemme

æv siger jeg

ja, folk må leve som de vil, men i mine øjne er det forkert menneskeligt og fornuften er virkelig ud af deres sind , SYNTES JEG og det er min/vores mening i min familie

Anmeld

10. september 2013

baby012

Albertsen92 skriver:

Du har jo så også taget et valg for dine børn i og med du serverer kød for dem ..

Jep .. 

Men de bestemmer selv om de spiser det  

modsat en veganer / vegetar.. Der ikke engang tilbyder det .. 

Anmeld

10. september 2013

baby012

MilleMus1988 skriver:

jeg og alle i min familie ELSKER kød!!
jeg ville aldrig prøve at leve anderledes ..

det eneste jeg ikke selv kan få ned i halsen er hestekød, da de dyr betyder ALT for mig
og så kan jeg underligt nok ikke spise vildt
mine forældre er ellers landmænd og går på jagt og jeg har da også selv bøffet et par ænder , men at sætte tænderne i dem, det kan jeg bare ikk hehe

men ellers alt godt kød ryger lige ned i slugten og især møre røde tykke bøffer som man kan savle over og tygge med øjenlågene UFF LÆKKERT!!! hihi smill

med hensyn til folk som vælger ALT fra, det fatter jeg virkelig ikk

vi er efter primater som selv er glade for kød hvis de får chancen

ja de kan leve på grønt og grønt og frugt, men får de en lækker stykke kød serveret så siger de bestemt ikke nej tak

mine børn får alt godt fra havet, landet, stalden og ja alt
de skal lære at kød er godt og fisk er sundt
grønt og frugt er lækkert sundt og godt og det høre til , men aldrig vil vi spise det rent

ikke engang pita brød spiser vi uden noget godt kylling og bacon
det høre med hihi

ja, jeg er måløs at folk som forældre kan sige , ja i er født og i får ikke så meget som et stykke kød i munden før i selv kan bestemme

æv siger jeg

ja, folk må leve som de vil, men i mine øjne er det forkert menneskeligt og fornuften er virkelig ud af deres sind , SYNTES JEG og det er min/vores mening i min familie

Det nok også derfor jeg ikke forstår det (ren landbrug/jagt familie)  

primater er faktisk villige til at gå MEGET langt for at få kød.. De slår TIT mindre aber og fugle ihjel.. 

Og de spiser rigtig mange insekter. Som også er kød.. 

Så hvorfor man skulle vælge kød helt fra - af sundhedsmæsdige årsager det forstår jeg ikke

tror hunden herhjemme ville gå AMOK hvis vi kun servede grøntsager for ham  

Anmeld

10. september 2013

MorTil4<3

baby012 skriver:

Det nok også derfor jeg ikke forstår det (ren landbrug/jagt familie)  

primater er faktisk villige til at gå MEGET langt for at få kød.. De slår TIT mindre aber og fugle ihjel.. 

Og de spiser rigtig mange insekter. Som også er kød.. 

Så hvorfor man skulle vælge kød helt fra - af sundhedsmæsdige årsager det forstår jeg ikke

tror hunden herhjemme ville gå AMOK hvis vi kun servede grøntsager for ham  

hehe jaaa, jeg tror også vores hund ville hugge vores hæle til sidst hvis den skulle leve uden sit kød og ben hehe

Anmeld

10. september 2013

Isabella_mor

Jeg er selv gået hen og blevet mere g mere vegetar (skærer ned på kødet og spiser måske kun kød en-to gange om måneden) når jeg laver mad herhjemme så er det som regel vegetarisk. Min kæreste vil gerne have kød, og nogengange vil villads også. Plus han får kød på madpakken og i vuggeren (madordningen) 

nu skal det lge siges at være vegetar er ikke bare noget man bliver fra den ene dag til den anden. jeg giver afkald på kødet primært pga den industri som der er i dag. Dyrene har det ikke godt og de lever i meget kort tid i forhold til hvor langt et liv de rent faktisk kan få, og det liv er et rigtig dårligt liv. Det vil jeg ikke støtte op om, derfor har jeg valgt at sige, at så vil jeg ikke spise kød. Kun hvis det f.eks kommer fra nogen jeg kender som jeg ved har kyllinger/høns f.eks. Som har haft et godt liv osv. Hellere et end at købe noget i supermarkederne. Men den slags mennesker kender jeg slet ikke. 

Een nævnte at når man er vegetar, så spiser man fisk. Det er ikke rigtigt. Der er flere grene i den for at være vegetarisme/vaganisme. 

Men jeg har valgt det fra, men jeg bestemmer selvfølgelig ikke hvad min søn SKAL og ikke skal spise Når det kommer til om han skal spise kød eller ej. det er lige som religion, ser bestemmer jeg heller ikke hvilken religion han skal vælge hvis han overhovedet vil vælge nogen. Så skulle jeg have startet tidligere med ikke st spise kød. Men for mig er det stadig ret nyt og jeg frygter juleaften. For jeg ELSKEER flæskesteg. 

hvis min søn gerne vil spise kød, så skal han lære hvor det kød han spiser kmmer fra. Og han kommer til at opleve hvordan dyrene har det hos bondemanden, og på slagteriet. Det er der ikke mange der tænker over, men vi som forbrugere finder det jo ikke særligt svært for os at spise og købe kød når det ligger i en fin indpakning i et køleskab i brugsen. Vi ved ikke hvor det kommer fra og om hvordan dyrene har haft det, så det kommer til at blive en ting mine børn kommer til at lære i en tidlig alder, og så kan det jo bære han helt selv vælger det fra, og det kan også godt være at det ikke rører ham. 

Men han skal ikke vokse op uden at vide. 

Mht at børn ikke kan vokse på vegetarisk/vegansk mad. Det er noget værre bawl. Faktisk har menneske kroppen slet ikke godt af at spise kød. Pga den fedt der er i kødet. Mange siger at så går de glip af vigtige proteiner, det findes der også i bønner, linser, ærter ect. 

Det handler om at erstatte tingene. Hvad med folk der ikke kan tåle mælkeprodukter,? De drikker soya mælk. Og får kalk via deres vitamintilskud. 

vælger man at leve som vegetar/veganer handler det om at reserche og undesøge, kende til mandvarernes vitaminindhold og proteiner.

jeg forstår godt hvorfor flere og flere vælger kødet fra. 

Sikkert af samme grund som jeg selv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.