Isabella_mor skriver:
Jeg er selv gået hen og blevet mere g mere vegetar (skærer ned på kødet og spiser måske kun kød en-to gange om måneden) når jeg laver mad herhjemme så er det som regel vegetarisk. Min kæreste vil gerne have kød, og nogengange vil villads også. Plus han får kød på madpakken og i vuggeren (madordningen)
nu skal det lge siges at være vegetar er ikke bare noget man bliver fra den ene dag til den anden. jeg giver afkald på kødet primært pga den industri som der er i dag. Dyrene har det ikke godt og de lever i meget kort tid i forhold til hvor langt et liv de rent faktisk kan få, og det liv er et rigtig dårligt liv. Det vil jeg ikke støtte op om, derfor har jeg valgt at sige, at så vil jeg ikke spise kød. Kun hvis det f.eks kommer fra nogen jeg kender som jeg ved har kyllinger/høns f.eks. Som har haft et godt liv osv. Hellere et end at købe noget i supermarkederne. Men den slags mennesker kender jeg slet ikke.
Een nævnte at når man er vegetar, så spiser man fisk. Det er ikke rigtigt. Der er flere grene i den for at være vegetarisme/vaganisme.
Men jeg har valgt det fra, men jeg bestemmer selvfølgelig ikke hvad min søn SKAL og ikke skal spise Når det kommer til om han skal spise kød eller ej. det er lige som religion, ser bestemmer jeg heller ikke hvilken religion han skal vælge hvis han overhovedet vil vælge nogen. Så skulle jeg have startet tidligere med ikke st spise kød. Men for mig er det stadig ret nyt og jeg frygter juleaften. For jeg ELSKEER flæskesteg.
hvis min søn gerne vil spise kød, så skal han lære hvor det kød han spiser kmmer fra. Og han kommer til at opleve hvordan dyrene har det hos bondemanden, og på slagteriet. Det er der ikke mange der tænker over, men vi som forbrugere finder det jo ikke særligt svært for os at spise og købe kød når det ligger i en fin indpakning i et køleskab i brugsen. Vi ved ikke hvor det kommer fra og om hvordan dyrene har haft det, så det kommer til at blive en ting mine børn kommer til at lære i en tidlig alder, og så kan det jo bære han helt selv vælger det fra, og det kan også godt være at det ikke rører ham.
Men han skal ikke vokse op uden at vide.
Mht at børn ikke kan vokse på vegetarisk/vegansk mad. Det er noget værre bawl. Faktisk har menneske kroppen slet ikke godt af at spise kød. Pga den fedt der er i kødet. Mange siger at så går de glip af vigtige proteiner, det findes der også i bønner, linser, ærter ect.
Det handler om at erstatte tingene. Hvad med folk der ikke kan tåle mælkeprodukter,? De drikker soya mælk. Og får kalk via deres vitamintilskud.
vælger man at leve som vegetar/veganer handler det om at reserche og undesøge, kende til mandvarernes vitaminindhold og proteiner.
jeg forstår godt hvorfor flere og flere vælger kødet fra.
Sikkert af samme grund som jeg selv.
Og til resten af diskutionen : jeg er ret sikker på at dem der vælger veganerkost (de fleste) har styr på hvordan de ellers får kalk, proteiner og omega 3
har de ikke kan de risikere at tabe håret m.m. .. for nej man kan ikke kun leve af pærer i 6 mdr uden det går ud over helbredet, men de fleste der tager et aktivt valg sætter sig ind i kostens sammensætning