Jeg synes, at hver forælder bør vælge den kost, som de synes passer deres familie, så længe den er forsvarlig og følger de "gengse" anbefalinger ift. at spise en varieret kost, der er rig på vitaminer og hvad der dertil hører

De fleste forældre vil vel bare deres barn det bedste ud fra, hvad de mener er den bedste livsstil. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke, at børn tænker sååå meget over om Per spiser det ene eller andet slags pålæg i madpakken.
Dog vil jeg sige, at jeg mener, at man som alm. forælder i sig selv har et stort ansvar for at spise fornuftigt, så ens barn er dækket godt ind, men! En vegetar/veganer skal virkelig gøre en STOR indsats for det, da der ER risiko for vitaminmangel - heriblandt B12 vitaminmangel, som faktisk kan have alvorlige følger, hvis man ikke er opmærksom på kilderne til denne type vitamin.
Det kræver mere at få alle vitaminer m.m. når man ikke spiser animalsk og mejeriprodukter, så derfor er min holdning klart;
Hvis du har styr på det/sætter dig ordentligt ind i kosten, så fair nok. Hvis man ikke sætter sig ordentligt ind i det, vil jeg mene, at det er decideret uansvarligt at lade sit barn spise på disse måder.
Anmeld