Anonym skriver:
Jeg bliver nødt til at høre jeres mening om den vegetar- veganer bølge flete og flere forældre hopper over på.
Så vidt jeg kan forstå sidder læger og enæringseksperter og ryster voldsomt på hovedet over den fremgang.
At de i højere grad er enige om at børn IKKE børn være hverken veganere eller vegetarer. Har hørt en læge sige det er chokerende så mangelfuld forældrenes viden er om konsekvenserne med de madplaner de laver for deres børn.
At børns fysiske opvækst kan gøres markant dårligere ved at droppe så mange basale fødevarer. At det er bevist at nogle af disse børn ved tjek rent faktisk ofte er i vitaminunderskud med nogle vitaminer trods forældrenes ihærdighed.
At de ofte får alt for lidt kalk til knogler og tænder.
Nu er jeg ikke ude på at svine folk til. Men hvorfor giver man ikke sine børn den ANBEFALEDE kost netop til børn der skal vokse og udvikle krop og hjerne?
Når de så bliver store nok til at forstå konsekvenserne af denne mangelfulde kost, så kan de tage stilling til om det er den vej de vil gå.
Jeg tænker bare det på en eller anden måde er at fratage sit barn et enormt sundhedsmæssigt behov?
Jeg ville ønske at jeg kunne give anonyme svar men jeg er desværre ikke plus medlem.
Og til sidst. Dette er ikke personæigt rettet mog dig som forælder hvis du har veganer/vegetar børn. Dette er et emne jeg længe har været forundtet over.
Er vidst for kødglad til at blive vegetar 
Men altså jeg har ikke det store problem med at børn spiser vegetarkost. Den indeholder fisk, som indeholder masser af gode fedtsyrer
Men dem som lever hardcore veganer-stile uden nogen form for kød, ja det forstår jeg ikke, men hvis de kan formå at tilføje fedtsyrer og vitaminer til deres børn så de får en sund opvækst - ja så ser jeg faktisk ikke noget problem i det..
Uanset hvad så er det forældrenes ansvar at deres børn får den korrekte næring, gennem hvad betyder ikke så meget for mig 
Anmeld