Nu har jeg gået og 'tygget'' lidt på den her debat.. Og jeg er helt klart farvet af at jeg står midt i behandling.
Men jeg synes faktisk det ville være en god idé med en mere gennemgribende samtale, end dem jeg har været til..
Min læge henviste mig, ''uden at blinke''. Han havde været min læge i max et år, og nu er jeg ikke typen der render til lægen hele tiden.
Og de eneste samtaler vi har haft, har kun omhandlet behandling, at man skal undgå rygning, kaffe alkohol, osv. for at optimere chancerne..
Synes IKKE man får et billede af et par, bare ved nogle få, korte samtaler.
Hvordan det præcist skal praktiseres, med at finde ud af hvem der er 'egnet' og hvem der er 'uegnet', ja det ved jeg ikke.
Dog kan jeg godt blive en del harm over dem der føder børn på samlebånd, og ikke kan passe dem ordenligt..
Får de fjernet et barn, ja så prøver mange da bare igen.. Og ingen stopper dem, for hvordan skulle man det? Man tvangs steriliserer jo ikke kvinder.
Men.. Er det egentlig ikke det man gør, når man nægter barnløse hjælp? Man forhindre dem i at få børn, og vi kan intet gøre ved det. Ved ikke om private klinikker, afviser folk..
Det var bare lidt tanker herfra, og sikkert også lidt rodet