må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.794 visninger
231 svar
277 synes godt om
27. august 2013

raca

hvor mange og for store krav mener du det offenlige må stille før de vil behandle en for barnløshed.

og er kravene for høje i dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

raca

jeg ville rigtig gerne at kravene til barnløshedsbehandlig blev skræpede..

så man endte ud med krav ala de krav der er til folk der adoptere

om samtidigt skulle kravene være ret gennemsigtige så man nøjaktiv ved hvad der kræves og det ikke var et lægeligt skøn 

så man skulle være stabil phykisk.

og havde en sund livsstil samt havde et bmi under 27-30.

og hvis man blev erklæret uegnet skulle der være hjælp til at lære at håntere at man ikke ville blive forældre.

jeg mener nemlig ikke det at havde børn er et krav, men noget der er rart at kunne få.

Anmeld

27. august 2013

pcoramt

raca skriver:

hvor mange og for store krav mener du det offenlige må stille før de vil behandle en for barnløshed.

og er kravene for høje i dag?

jeg synes det er fair at der bliver stillet krav til flere områder da det kan hjælpe på fremtidige problemer i samfundet. og det er bestemt ikke ment som at overvægtige ikke må få børn, men jeg synes det er rimelig at hvis man er stærkt overvægtig at der falder et krav om livstilsomlægning og et vægttab i større eller mindre grad.

Jeg synes også det er fair at egen læge vurderer situationen for den enkelte og ser om der kan være grund til bekrymring omkring personens psyke. og evt. kigge tilbage på diagnoser på fx. skitsofreni og deprepression.

desuden synes jeg det er fair at kigge på personens livstil i forhold til arbejde og uddannelse, så det ihvertfald er en der er motiveret til at varetage opgaven som ansvarlig selvforsørgende person. Det er ikke noget med kontanthjælpsmodtagere at gøre, men hvis man har en kvinde på fx 34 år der aldrig har været aktiv på arbejdsmarkedet eller på en uddannelse, så synes jeg bestemt godt man kan gøre det til et krav.

Anmeld

27. august 2013

Mum33

raca skriver:

om samtidigt skulle kravene være ret gennemsigtige så man nøjaktiv ved hvad der kræves og det ikke var et lægeligt skøn 

og hvis man blev erklæret uegnet skulle der være hjælp til at lære at håntere at man ikke ville blive forældre.

jeg mener nemlig ikke det at havde børn er et krav, men noget der er rart at kunne få.

Skal man også kunne læse og skrive ordentligt? Eller er det vigtigere at man er normalvægtig? Hvem skal bestemme hvem der lever sundt og er egnet som forældre? 

Anmeld

27. august 2013

Diana2013

raca skriver:

Hold da lige op, hvor er det et vildt synspunkt du har. Jeg er enig i at man skal være sund og rask og have psyken i orden. Men jeg kan slet ikke forholde mig til at hvis de 3 ting ikke er i orden, så er det bare ærgerlig, men at netop der skal man have hjælp for at blive klar, og ikke hjælp til at forholde sig til at man ikke bliver mor? Hvis kravene skal ligestilles adoption tror jeg du skal gå ind og læse de krav for så er jeg sikker på du heller ikke klare de krav, fx tidligere depression, dicopulaps, gigt, og tidligere straffet kan ikke få børn, så kan godt høre du ikke går ind for at give folk en chance plus øknomien skal være i top det koster jo sindssygt mange penge at adoptere. I dag bliver der allerede født for få børn, der ville jo slet ikke blive født nogen hvis det stod til dig ;0

Anmeld

27. august 2013

raca

jeg selvfølgelig skal man havde hjælp til at ændre det der kan ændres..

og det et få børn er jo et egoisktisk behov, når man så har behov for hjælp til mener jeg det er fornuftigt at der er en form for stopklods således at alle ikke bare kan få hjælp.

bare forde de ønskede et barn.

når man får børn bør man jo være beviste om at man har de rammer der skal til for at opfostre et barn. uden det lider overlast..

og ja jeg mener at barnet lider overlast. hvis familien i en eller anden form er permanet dysfunktionel.

så som phykiske problemer og elendige madvaner..

Anmeld

27. august 2013

Flødebollen

raca skriver:

og det et få børn er jo et egoisktisk behov, når man så har behov for hjælp til mener jeg det er fornuftigt at der er en form for stopklods således at alle ikke bare kan få hjælp.

når man får børn bør man jo være beviste om at man har de rammer der skal til for at opfostre et barn. uden det lider overlast..

og ja jeg mener at barnet lider overlast.

Hvornår lider barnet overlast, mener du?

Anmeld

27. august 2013

raca

Hvornår lider barnet overlast, mener du?

hvis forældrene ikke evner at sidde rammerne op om barnet således det får et fysisk og phykisk godt liv, 

så en bevisthed om kost og motion. og formår at efter leve det

jeg mener det er passiv forsømmelse at lade sit barn leve usundt og havde for mange stillesiddende aktiviteter.

et stabilt forhold mellem forældrene så de kan klare det præs det er at være i behandling.

phykiske stabile..(hermed ikke sagt de ikke må havde haft en depretione men de skal være færdig behandlede, ) men så stabile at de dels kan klare forandringen til at blive forældre,

og vigtigts at alt at deres forældreevne er der, at de formår at sidde egne behov til sidde,  og at de formår at give barnet den bedst muglige opvægts phykisk

Anmeld

27. august 2013

esioul

raca skriver:

Hvis kravene skal være så skærpede, er det hvis også mange der kan få børn der ikke burde få dem.

Selvom man har en psykisk lidelse, vejer 10 kg for meget - kan man sagtens være en fantastisk forældre.

Barnløshed behandling er IKKE bare noget man kommer i, det er noget man bliver godkendt til gennem diverse samtaler!!!!!!!!

Anmeld

27. august 2013

Diana2013

raca skriver:

og ja jeg mener at barnet lider overlast. hvis familien i en eller anden form er permanet dysfunktionel.

så som phykiske problemer og elendige madvaner..

Hvis det er så egoistisk at få børn burde man også tage til overvejelse burde nogen få børn så, da jorden er ved at nedbryde sig selv, global opvarmning og olie mangel og måske en dag går jorden under ? Det kan man jo ikke, det er jo netop der vi skal have nogen børn som kan rette op på fortidens mangler og ødelæggelser? Det er ikke efter min mening egoistisk at få børn men et naturligt instinkt at få børn. Hvis vi gør som du synes bliver der jo et kæmpe forskel på rig og fattig, stærke og svage ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.