må man stille krav? fra det offenlige af.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

raca

lineog4 skriver:

Men hvordan vil du opstille regler som ikke bliver fuldstændig subjektive? At er par ser meget fjernsyn eller spiller computer er ikke ensbetydende med de vil gøre det samme når de får børn. Og modsat den super "rigtige" kvinde og mand der kommer løbende med løbetøj og pulsur til samtalen og kan sige alle de rigtige ting kan lige så godt være dem der ender med at have børn der laver memory ipad, får læst bøger op af ipadsejr fjernsyn på værelset inden de næsten er født osv. Hvordan vil du finde ud af det og være i stand til at skille ud - jeg tror der ville ske utrolig mange fejl.... 

Jeg tænker stadig over hvad jeg mener der skal være aF krav, men de værdimæssige hvor det som en in pludselig sorterer mellem gode og dårlige forældre - de krav vil jeg finde for subjektive.

jammen hvad vil du havde de sortere på..

hvordan laver men en retfærdig sortering

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

lineog4

jammen hvad vil du havde de sortere på..

hvordan laver men en retfærdig sortering

Tænker stadig, men jeg ville da aldrig gå ind og vurdere ud fra deres fjernsynsforbrug, hvor mange daim de spiser fredag aften, hvor tit de tager en gåtur eller løbetur...

Jeg vil da mene skal man vurdere er det alene  forældreevne og den evne er ikke placerer i speltbrødet, løbeturene og antallet af fjernsyn i hjemmet - forresten vil jeg sige jeg har oplevet en del "rigtige" hjem hvor børnene netop så meget fjernsyn fordi der ikke var tid til bare at være midt i brødbagningen, turen i fitness og hvad ved jeg.

Hvordan man vurderer forældreevnen vil jeg overlade til de professionelle - ved de er super gode til det og ikke lader sig forblænde. Jeg møder i mit arbejde mange fantastiske forældre som ikke ville leve op til dine krav, og jeg møder også knapt så fantastiske forældre som nemt kunne leve op til dine krav. 

Vi har forskellige værdier (altså ikke nødvendigvis dig og mig) og derfor ville jeg nødig det var værdier der lå til grund for vurdering men derimod noget der nærmede sig mere objektive kriterier (hvis man kan tale objektivt når man er inde og forholde sig mennesket og dets psyke)

Anmeld

27. august 2013

et-ønske

raca skriver:

hvor mange og for store krav mener du det offenlige må stille før de vil behandle en for barnløshed.

og er kravene for høje i dag?

Både ja og nej.........

Der er nogle sundhedsmæssige krav - som i og for sig er alfa og omega for at blive gravid. At overvægtige har svært ved at blive gravide er ikke nogen hemmelighed - så det kunne såmænd være at flere havde let ved det hvis de tabte sig. Jeg selv inklusiv.... Har et bmi på 32.....

Det er rigtigt at det ikke er en ret at få et barn - men man kan vel ikke gøre for at man fysisk er udfordret. Man føler sig forkert nok, når man ikke kan blive gravid! Man behøver ikke at skulle igennem det samme som adoptions forældre - hvorfor??
Par der spytter børn ud, som de ikke kan passe ordentligt på, bliver ikke kontrolleret og skal have gennemgået deres økonomi, sundhedstjek mv. Men fordi man skal have en hormonbehandling så skal man igennem dette? Nixen bixen - karen Blixen!! Det synes jeg bestemt ikke om.

Det er jo en helt anden sag at adoptere - de børn ved man kan have fysiske og psykiske skader ved ankomst. Her skal man som menneske være helt anderledes klædt på til at håndtere disse udfordringer i hverdagen (hvilket vi så også har det sørgelige eksempler på at de ikke altid er!!).

Jeg er taknemmelig for den hjælp vi får, og håber at jeg igen kan få lov at opleve den ultimative lykke sammen med min dejlige mand.

Anmeld

27. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
et-ønske skriver:

Både ja og nej.........

Der er nogle sundhedsmæssige krav - som i og for sig er alfa og omega for at blive gravid. At overvægtige har svært ved at blive gravide er ikke nogen hemmelighed - så det kunne såmænd være at flere havde let ved det hvis de tabte sig. Jeg selv inklusiv.... Har et bmi på 32.....

Det er rigtigt at det ikke er en ret at få et barn - men man kan vel ikke gøre for at man fysisk er udfordret. Man føler sig forkert nok, når man ikke kan blive gravid! Man behøver ikke at skulle igennem det samme som adoptions forældre - hvorfor??
Par der spytter børn ud, som de ikke kan passe ordentligt på, bliver ikke kontrolleret og skal have gennemgået deres økonomi, sundhedstjek mv. Men fordi man skal have en hormonbehandling så skal man igennem dette? Nixen bixen - karen Blixen!! Det synes jeg bestemt ikke om.

Det er jo en helt anden sag at adoptere - de børn ved man kan have fysiske og psykiske skader ved ankomst. Her skal man som menneske være helt anderledes klædt på til at håndtere disse udfordringer i hverdagen (hvilket vi så også har det sørgelige eksempler på at de ikke altid er!!).

Jeg er taknemmelig for den hjælp vi får, og håber at jeg igen kan få lov at opleve den ultimative lykke sammen med min dejlige mand.

Godaften,

Kan godt forstå at det er et svært emne..

Men syntes faktisk det er fint med regler for par der skal have hjælp til at blive gravide, ene og alene pga. det offfentlige betaler, så giver det for mig god mening, at det offentlige undersøger om det er en god økonomisk investering at hjælpe det barnløse par, eller om det ender med at blive en omkostning.

Det lyder hårdt, det ved jeg godt! Men når nu det offentlige skal betale for at parret kan få børn er det vel rimeligt, at der er nogle krav der skal opfyldes. Hvis ikke, kunne det vel reelt ende med at det offfentlige betaler for behandlingen og ender med desuden at skulle bruge penge på en tvangsfjernelse?

Anmeld

27. august 2013

raca

Mom skriver:

Godaften,

Men syntes faktisk det er fint med regler for par der skal have hjælp til at blive gravide, ene og alene pga. det offfentlige betaler, så giver det for mig god mening, at det offentlige undersøger om det er en god økonomisk investering at hjælpe det barnløse par, eller om det ender med at blive en omkostning.

Det lyder hårdt, det ved jeg godt! Men når nu det offentlige skal betale for at parret kan få børn er det vel rimeligt, at der er nogle krav der skal opfyldes. Hvis ikke, kunne det vel reelt ende med at det offfentlige betaler for behandlingen og ender med desuden at skulle bruge penge på en tvangsfjernelse?

nemlig..

men tror man tænker lidt barnløshed som en manglen.. der fikses ved at få hjælp og det offenlige har pligt til at fikse ens mangler.

sådan lidt ala jeg vi havde, for alle skal være lige..

men sådan er det jo ikke. at man ikke kan få børn af naturlig vej er trist osv... men sådan er det, det er den livsbetingelse man har. så må man leve med den.

at man så kan få hjælp er da dejligt. men ikke alle har de samme forudsætninger for at få et barn. og det er jo et barn vi taler om ikke en ny hofte el. men et levende væsen. man sidder i verden. så er det midste da at samfundet lige følger op på ens formodede evne til og passe og forsøge dette barn.

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

Mom skriver:

Godaften,

Har sku aldrig hørt om nogen der gider udsætte sin krop og psyke for alle de hormoner, konstante klinik besøg, scanninger, blodprøvetagninger , for ikke at snakke om de 3800 årligt i medicinudgifter - for faktisk ikke at være i stand til at være forældre og få tvangsfjernet sit barn.... Ej vel .....?

Rent faktisk bliver du vurderet inden du bliver godkendt til behandling, det er trods alt din egen læge der skal henvise en først, og den henvisning får man nok ikke hvis der drages tvivl om ens evner til at blive forældre..

Anmeld

27. august 2013

raca

Britt88 skriver:

Har sku aldrig hørt om nogen der gider udsætte sin krop og psyke for alle de hormoner, konstante klinik besøg, scanninger, blodprøvetagninger , for ikke at snakke om de 3800 årligt i medicinudgifter - for faktisk ikke at være i stand til at være forældre og få tvangsfjernet sit barn.... Ej vel .....?

Rent faktisk bliver du vurderet inden du bliver godkendt til behandling, det er trods alt din egen læge der skal henvise en først, og den henvisning får man nok ikke hvis der drages tvivl om ens evner til at blive forældre..

nu er det ikke alle der skal igennem hormon behandlign.. nogle kan faktisk godt klare sig med ins i naturlig cyklus..

barnløshedsbehanlig er jo ikke bare en slags behandling. men mange forskellige slags der tilpasses den enkelte..

og jo der er nogle der har fået tvansfjernet deres børn kort efter fødslen efter de har været i behandling.. og ja det er ekstremerne men det sker. og der er en gang jo en gang formeget.

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

raca skriver:

nemlig..

men tror man tænker lidt barnløshed som en manglen.. der fikses ved at få hjælp og det offenlige har pligt til at fikse ens mangler.

sådan lidt ala jeg vi havde, for alle skal være lige..

men sådan er det jo ikke. at man ikke kan få børn af naturlig vej er trist osv... men sådan er det, det er den livsbetingelse man har. så må man leve med den.

at man så kan få hjælp er da dejligt. men ikke alle har de samme forudsætninger for at få et barn. og det er jo et barn vi taler om ikke en ny hofte el. men et levende væsen. man sidder i verden. så er det midste da at samfundet lige følger op på ens formodede evne til og passe og forsøge dette barn.

Har lige understreget noget du har skrevet..

ja tænk at barnløse par kunne tænke sig børn når nu de ikke kan.. Så skal man bare acceptere og leve uden eller hvad ??

Anmeld

27. august 2013

Hullabullabulla

raca skriver:

nu er det ikke alle der skal igennem hormon behandlign.. nogle kan faktisk godt klare sig med ins i naturlig cyklus..

barnløshedsbehanlig er jo ikke bare en slags behandling. men mange forskellige slags der tilpasses den enkelte..

og jo der er nogle der har fået tvansfjernet deres børn kort efter fødslen efter de har været i behandling.. og ja det er ekstremerne men det sker. og der er en gang jo en gang formeget.

Kunne da godt tænke mig at få et link til en sag så ? 

Det er jo bare en påstand så vil da gerne se noget der underbygger din påstand.

Anmeld

27. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Britt88 skriver:

Efter at have læst debatten igennem, kan jeg læse at der er stor forskel på HVOR mange samtaler hvert par skal igennem.?

Desuden er det efter min viden ikke altid nødvendigt med hormonbehandling i behandlingen for barnløshed?

Iøvrigt behøver du ikke bande af mig, jeg bestræber mig på at debattere i et sobert sprog overfor andre, og ser gerne det samme, den anden vej rundt, uanset hvor følsomt emnet er.

Og jeg har forståelse for at det ER et svært emne! Men hver sin holdning, til hvilke regler der burde være når man modtager hjælp fra det offentlige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.