raca skriver:
hvor mange og for store krav mener du det offenlige må stille før de vil behandle en for barnløshed.
og er kravene for høje i dag?
Både ja og nej.........
Der er nogle sundhedsmæssige krav - som i og for sig er alfa og omega for at blive gravid. At overvægtige har svært ved at blive gravide er ikke nogen hemmelighed - så det kunne såmænd være at flere havde let ved det hvis de tabte sig. Jeg selv inklusiv.... Har et bmi på 32.....
Det er rigtigt at det ikke er en ret at få et barn - men man kan vel ikke gøre for at man fysisk er udfordret. Man føler sig forkert nok, når man ikke kan blive gravid! Man behøver ikke at skulle igennem det samme som adoptions forældre - hvorfor??
Par der spytter børn ud, som de ikke kan passe ordentligt på, bliver ikke kontrolleret og skal have gennemgået deres økonomi, sundhedstjek mv. Men fordi man skal have en hormonbehandling så skal man igennem dette? Nixen bixen - karen Blixen!! Det synes jeg bestemt ikke om.
Det er jo en helt anden sag at adoptere - de børn ved man kan have fysiske og psykiske skader ved ankomst. Her skal man som menneske være helt anderledes klædt på til at håndtere disse udfordringer i hverdagen (hvilket vi så også har det sørgelige eksempler på at de ikke altid er!!).
Jeg er taknemmelig for den hjælp vi får, og håber at jeg igen kan få lov at opleve den ultimative lykke sammen med min dejlige mand.
Anmeld